El Barcelona Welcome International Desk, estrenat fa dos anys, ha realitzat també 650 tramitacions per acollir a integrants dels equips de la Copa Amèrica
Barcelona s’ha consolidat com una de les ciutats amb més capacitat d’atracció de talent de l’entorn europeu. Amb la finalitat de contribuir a rebre i a retenir aquest talent internacional, l’Ajuntament de Barcelona va posar en marxa al novembre de 2021 el Barcelona Welcome International Desk. Dos anys després, l’oficina ha arribat a les 2.000 persones ateses, provinents de 111 països diferents.
Consolidat com a eina per a l’atracció i retenció de talent internacional, l’organisme té per objectiu facilitar l’establiment de talent a la capital catalana, ja sigui quan arriba a Barcelona o quan està a punt de fer-ho. En aquests dos anys, l’oficina ha dut a terme 6.700 accions, que inclouen facilitar informació sobre aspectes pràctics per viure a Barcelona; agilitzar tràmits com l’alta en el padró, i assessorar sobre mobilitat internacional, estrangeria, fiscalitat i seguretat social.
L’oficina fixa el seu públic objectiu en inversors, emprenedors, investigadors, professionals altament qualificats, teletreballadors internacionals i universitaris. El perfil majoritari de l’usuari del servei és una persona menor de 40 anys, amb estudis universitaris i que viu a Barcelona des de fa menys de sis mesos quan contacta ambel servei, ubicat a l’edifici Mediatic del Poblenou.
L’oficina aposta per ampliar les organitzacions que col·laboren amb el servei i obrir-la a associacions empresarials i de l’àmbit de la recerca de l’ecosistema local
De les persones ateses des que va obrir les seves portes fa dos anys, el 60% han estat d’origen de fora de la UE. Els deu països de procedència més habituals, que sumen més del 50% del total, són Itàlia, el Regne Unit, els Estats Units, l’Índia, França, Alemanya, Colòmbia, Rússia, Turquia i l’Argentina.
Recepció d’equips de la Copa Amèrica
De cara a la celebració de la Copa Amèrica en els propers mesos, l’organisme centralitza l’atenció als integrants dels equips de la competició i a les seves famílies. Per a això, l’Ajuntament ha habilitat en col·laboració amb la Delegació del Govern a Catalunya un canal ràpid d’atenció a usuaris vinculats a la cita esportiva.
En aquest marc, el servei ha facilitat més de 650 tramitacions, relacionades a l’obtenció de documents d’identificació i certificats digitals, i a l’alta en el padró municipal. A més, en col·laboració amb AC Barcelona i la Fundació Barcelona Capital Nàutica, l’oficina ha editat una guia de benvinguda dirigida als participants de la Copa Amèrica, amb informació i recursos sobre viure a la ciutat.
Després d’aquests dos anys, l’oficina aposta per ampliar les organitzacions que col·laboren amb el servei, amb la finalitat d’incloure a associacions empresarials i de l’àmbit de la recerca de l’ecosistema local. Així ho han acordat els promotors de l’oficina, que va impulsar l’Ajuntament amb la col·laboració de Barcelona Global, 22@NetworkBcn, Catalonia Trade&Investment de la Generalitat, la Delegació del Govern a Catalunya i la Fundació Mobile World Capital Barcelona, amb l’objectiu de continuar consolidant-se en la recepció i retenció del talent internacional a la capital catalana.
L’Ineos Britannia s'imposa sobre l'equip italià després d'onze regates i guanya per primera vegada la…
El curs comença amb un concert que preludia una temporada memorable
El rostre davant del Palau de la Música renova la seva relació amb la ciutat…
El Palau de la Música estrena temporada amb un esclatant repàs a dos clàssics de…
La competició converteix la ciutat en un escenari vibrant on el comerç local aprofita cada…
La cita reunirà més de 12.000 assistents en una edició en la qual comptarà amb…