Ecosistema emprenedor

La ‘fintech’ per a la indústria de la música Utopia Music arriba a Barcelona

La companyia suïssa nascuda per transformar i millorar l'actual sistema de pagament de drets musicals als creadors obre una oficina a la capital catalana que liderarà Rosa Martínez

Barcelona continua posicionant-se com a capital de referència per a les companyies tecnològiques que decideixen implantar-se a Espanya. L’empresa tecnològica suïssa Utopia Music acaba d’anunciar el fitxatge d’una professional de llarg recorregut a la indústria musical, Rosa Martínez, perquè lideri les seves operacions al mercat espanyol des d’una oficina ubicada a Barcelona.

Utopia Music es defineix com una fintech musical que va néixer el 2016 amb l’objectiu de crear “un nou ecosistema” per a la indústria de la música, generant noves fonts d’ingressos i “reduint dràsticament les limitacions administratives restrictives creades per sistemes antiquats”. El repte és aconseguir el denominat Fair Pay for Every Play (Pagament Just per Cada Reproducció) gràcies a un sistema tecnològic i de big data que monitora en temps real el consum global de música.

Amb presència a Suïssa, Suècia, Finlàndia, Regne Unit, Estats Units i ara Espanya, Utopia Music ocupa més de 200 persones. Segons la startup, la indústria musical “presenta sistemes heretats del passat que la frenen i dificulten la prosperitat dels creadors”. “Per als músics, tenint en compte que ens pot portar anys rebre un pagament, el fet que no tinguem ni idea de quan algú utilitza la nostra música i que gran part dels ingressos desapareguin en costos administratius, pot tornar-nos bojos. Especialment, perquè sabem que es pot arreglar. Necessitem corregir la bretxa de dades i automatitzar la indústria”, expliquen els fundadors d’Utopia Music. El lema de l’empresa és “sabem què s’escolta, quan i on”.

Rosa Martínez, nova directora a Espanya.

La nova directora per a Espanya, Rosa Martínez, ha treballat els darrers 20 anys a Londres, on ha ocupat càrrecs executius en empreses com Ticketmaster, CTS Eventim (Entrades.com), BMG Music o AXS, on va crear campanyes per a les gires d’artistes com Taylor Swift, Andrea Bocelli, Miley Cirus o Ed Sheeran.

“He dedicat la meva vida professional a trobar noves fonts d’ingressos per a músics, creadors i els seus equips. Així que quan Roberto Neri, director general d’operacions d’Utopia Music, va compartir la visió de l’empresa amb mi, vaig saber que Un Pagament Just per Cada Reproducció és un projecte del qual vull formar part. A més, és un gran honor per a mi tornar al meu país i treballar al mercat espanyol”, ha destacat Martínez.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024