La plataforma de eSports inaugura un estadi de joc al Poblenou que supera els 400 metres quadrats i que consolida el lideratge de Catalunya en l'emergent sector dels estudis de videojocs
Nicecactus, una de les empreses de jocs electrònics amb més projecció en l’àmbit internacional, ha escollit Barcelona com la seva base a Espanya. El pla de desplegament compta amb un equip de 20 persones i un espai de més de 1.500 metres quadrats, que es divideix en una zona de producció d’aproximadament 450 metres quadrats i un estadi de 400 metres quadrats ubicat al Passatge d’Aymà 22, al barri del Poblenou.
L’estadi de joc pot acollir fins a 100 aficionats i permet retransmetre les competicions per streaming a través de la plataforma NicecactusTV. La plataforma, a més d’estar especialitzada en l’organització de tornejos, també es dedica a l’entrenament de jugadors i seguiment de dades per formar professionalment als gamers amb més prestigi del continent.
Fundada a la ciutat de Niça, l’empresa de sud de França ha aconseguit importants acords amb marques de gran reconeixement en el món del gaming en els darrers mesos com G2 Esports, NBA-Magic Gaming, GamersOrigin o el club de futbol AS Mònaco. “Busquem convertir-nos en el Netflix dels esports electrònics a través de l’aplicació NicecactusTV, que incorpora un format completament nou d’informació temàtica sobre el sector”, explica Mike M. Hessabi, CEO i fundador de l’empresa. Amb l’objectiu de convertir-se en el nou mitjà d’informació del sector per als Millennials, els usuaris podran accedir a un ampli catàleg de programes de notícies innovadors i moderns sobre el videojoc internacional, així com a retrats, informes i transmissions d’estudi.
Segons recull el Llibre Blanc del Desenvolupament dels videojocs a Espanya de 2019, Catalunya és la comunitat autònoma amb més estudis de videojocs, amb una quota de mercat del 28%, una producció que suposa el 53% de la facturació de tot el país (429 milions d’euros l’any 2019) i el 47% de l’ocupació dedicada al gaming. Barcelona, per la seva banda, concentra el 92% de les 223 empreses relacionades amb els jocs electrònics censades a Catalunya. Entre elles s’identifiquen algunes de les més importants del panorama internacional, com ara Ubisoft, Gameloft, King o Riot Games, i clubs de gran notorietat com Gbots, S2V i BCN Squad. A més, la capital catalana també és amfitriona de dues de les fires de videojocs més importants: Niceone i Gamelab.
Tot i el creixement exponencial que està vivint el sector a Barcelona, encara està lluny d’adquirir el nivell que tenen algunes ciutats europees i nord-americanes. “Des de fora pot semblar que som un dels motors més importants, però encara queda molt recorregut per fer. Països com els Estats Units, Corea del Sud, Dinamarca o Alemanya ens porten anys d’avantatge”, explica Adrià Gispert, CEO i fundador de Gbots, un dels clubs més exitosos del país en jocs com el Counter Strike, el shooter més popular dels darrers 21 anys. “Trobar finançament encara segueix sent una tasca molt complicada, i la diferència de la quantia dels patrocinis amb altres països és abismal”, apunta.
L’estructura dels clubs és molt similar a la dels esportius: estan formats per diversos integrants especialitzats en diferents jocs i modalitats i liderats per un entrenador. Alguns, fins i tot, compten amb psicòlegs i fisioterapeutes.
Un negoci que no para de créixer
Amb una facturació total que superarà els 1.000 milions d’euros a Espanya aquest 2020, i la previsió d’arribar als 1.300 milions el 2022, el sector del gaming ha estat un dels menys perjudicats per la crisi generada per la pandèmia. Davant d’aquesta situació, empreses de sectors molt diferents han decidit començar a invertir en aquest sector, com és el cas del FC Barcelona, que fa tot just un parell de mesos va anunciar el tancament d’un acord amb Tencent, un dels pesos pesants en el sector de les telecomunicacions, d’origen xinès i propietari de League of Legends, el joc d’esports electrònics més popular del món. D’aquesta important col·laboració es desprèn una clara intenció d’estrènyer llaços entre l’esport tradicional i l’esport electrònic, especialment pel que fa als interessos comercials de les dues empreses.
El projecte més important en aquests moments és la Lliga de Videojocs Professional, una companyia especialitzada en la gestió dels drets audiovisuals. Adquirida per Mediapro per cinc milions d’euros l’any 2016, es tracta del major organitzador de videojocs a Espanya tant de forma amateur com professional, i es troba en plena expansió en països de l’Amèrica Central i Sud-Amèrica. En el camp de la formació, encara no hi ha escoles o acadèmies oficials, i els pocs centres que hi ha tenen un cost massa elevat perquè els jugadors puguin fer-los front. “Els espais de formació els estan ocupant els mateixos clubs, que és on els jugadors professionals tenen les majors possibilitats de progressar”, conclou Gispert.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…