Negocia establir-se a l'emblemàtica avinguda de la mà del grup Rabat coincidint amb la celebració de la Copa Amèrica de Vela, ja que la marca és patrocinadora de l'equip italià
Barcelona es prepara per acollir una nova boutique d’una firma rellotgera de luxe internacional. Panerai preveu obrir a la primavera del 2024 una flaghship al Passeig de Gràcia, afegint-se així a la celebració de la Copa Amèrica de Vela, de la qual és patrocinador oficial de l’equip italià, el Lluna Rossa Prada Pirelli.
Segons el conseller delegat de Panerai, Jean-Marc Pontroué, la botiga s’inaugurarà entre els mesos d’abril i juny de la mà del grup barceloní de joieria Rabat. “Ja hem trobat el local adequat per a l’obertura”, assegura Pontroué, que es mostra emocionat del fet de desembarcar a la capital catalana coincidint amb la Copa Amèrica. El CEO de Panerai ha realitzat aquest anunci aquesta setmana després de rebre una delegació d’empresaris de FemCat que han visitat el cantó de Neuchâtel amb l’objectiu de conèixer millor el seu potent ecosistema innovador. Fonts de Rabat no han volgut donar més detalls d’aquest acord perquè diuen que encara no està tancat. “No tenim encara res signat, estem en procés de negociació amb Panerai“, han explicat.
Rabat ja ha incrementat aquest any la seva presència al Passeig de Gràcia en obrir una rellotgeria d’una altra marca de prestigi internacional, Hublot, al local que havia ocupat la vinoteca Torres. El 2022, l’empresa familiar també va aconseguir un acord amb Hublot, Breitling i Vacheron Constantin per obrir sengles botigues franquiciades al carrer Serrano de Madrid. L’any passat, Rabat va aconseguir incrementar un 25% les vendes, amb una facturació de 132 milions d’euros.
Propietat del grup de luxe Richemont, Panerai és una firma de rellotgeria que va néixer el 1860 a Florència. Tot i que el disseny de la marca continua sent d’inspiració italiana, la companyia fabrica el 100% dels seus rellotges a la localitat suïssa de Neuchâtel, on el 2014 va estrenar unes modernes instal·lacions de 10.000 metres quadrats on treballen 225 persones — el 45% dones—, encara que l’equip de la marca arriba als 850 empleats si se sumen els centres corporatius ubicats a Ginebra i Milà. A la fàbrica de Neuchâtel, equipada amb tecnologia punta, la mitjana d’edat dels empleats –que desenvolupen fins a 50 oficis i especialitats diferents– és de 41 anys, amb una antiguitat mitjana de deu anys.
Panerai té actualment en marxa un ambiciós pla d’expansió internacional basat en l’obertura de noves boutiques a les principals ciutats del món. Ara té una xarxa de 200 botigues i el seu objectiu és tancar l’any fiscal actual amb el rècord de 45 nous punts de venda. La marca ja té presència a Madrid, amb una botiga al carrer Ortega y Gasset. El mes de juny passat, la firma va inaugurar a Madison Avenue, Nova York, la seva botiga més gran, amb una superfície de 2.000 metres quadrats. Estats Units, on va arribar fa 45 anys, va ser el primer destí internacional de la marca.
L’empresa exporta en l’actualitat el 95% de la seva producció i obté un terç de les seves vendes al mercat nord-americà, un terç a Europa i un altre terç als països asiàtics on és present. Sense tenir en compte les edicions especials, els rellotges Panerai costen entre 5.000 i 85.000 euros.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…