La 'startup', que ha desenvolupat un cabina d'estimulació multisensorial i cognitiva per millorar la qualitat de vida de persones dependents o amb mobilitat reduïda, amplia el seu mercat, centrat en residències i hospitals, cap al 'wellness'
La startup de l’àmbit healthtech Isensi ha tancat una ronda de finançament amb la qual ha captat 700.000 euros. L’operació ha tingut al capdavant a EconomistesBAN, la xarxa d’inversors privats del Col·legi d’Economistes de Catalunya. La ronda, en la qual també han participat altres inversors, permetrà a l’empresa llançar la seva expansió internacional i materialitzar les seves previsions de creixement.
La startup, amb seu a Sant Cugat del Vallès, està especialitzada a oferir solucions innovadores dirigides a millorar la qualitat de vida de persones dependents o amb mobilitat reduïda. En aquesta línia, Isensi ha desenvolupat una cabina d’estimulació multisensorial i cognitiva que, amb el nom de Lucía, aspira a contribuir a millorar la qualitat de vida dels seus usuaris. Ho fa comptant amb el suport de l’equip de terapeutes del centre en el qual s’ubiqui aquest equipament desenvolupat per la startup, creada en 2017 pel seu actual CEO, l’enginyer Eduard Segura, que va apostar per impulsar aquest projecte durant visites a la seva àvia a una residència.
La startup, que compta amb el suport d’empreses com Fluidra, projecta obtenir una facturació per sobre dels 800.000 euros enguany, i de 1,7 milions el 2025. L’empresa vol escalar fins als 3,5 milions el 2026 i, de cara als propers cinc anys, preveu aconseguir 25 milions de facturació.
Preveu aconseguir-ho amb la seva cabina, que combina la higiene personal i la hidroteràpia. Sense competidors en el mercat, s’ha dissenyat per oferir a l’usuari una experiència de benestar. Així, està adaptada a persones amb mobilitat reduïda, compta amb disseny ergonòmic i ofereix un cicle d’una mitja hora amb programes personalitzables en funció de les necessitats de l’usuari. A més de proporcionar experiències d’hidromassatge, la cabina incorpora tractaments amb olis essencials, musicoteràpia i cromoteràpia, que poden oferir-se en funció de l’estat emocional de l’usuari.
Obertura a nous mercats
Isensi centra el seu mercat principalment en residències, geriàtrics i hospitals, i el 2024 ampliarà el seu model de negoci per portar-lo al sector wellness i spa, un moviment amb el qual preveu ampliar el seu públic. A més, Isensi també preveu durant aquest any comercialitzar la cabina en mercats com el francès, l’alemany i el suís, mentre que planteja estendre la seva activitat a Orient Mitjà i els països escandinaus el 2025.
Els beneficis que la cabina pot representar per a persones dependents o amb mobilitat reduïda s’estan analitzant a l’Hospital Sant Joan de Déu. El centre està elaborant un estudi sobre els efectes que genera aquest producte sobre els seus pacients, tant en l’àmbit de la millora cognitiva com en el pla emocional.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…