Cacaolat estén la seva marca a dues noves categories: la de les begudes calentes en càpsula i la dels gelats. El grup propietat de Damm i Cobega ha arribat a un acord amb l’empresa cafetera Baqué per al desenvolupament d’una càpsula que permet preparar un Cacaolat a cafeteres de sistema Dolce Gusto, de Nestlé. En paral·lel, Lacrem, l’empresa propietària de les marques Farggi i La Menorquina, fabricarà el primer gelat de la marca Cacaolat a la seva fàbrica de Palau Solità i Plegamans (Barcelona).
“Creiem que per conquerir noves categories i ampliar el nostre ventall de productes és fonamental aliar-nos amb experts”, explica Cristina Roig, directora de màrqueting de Cacaolat. El gelat, de gust de xocolata i de vainilla, es ven en format individual i té la forma dels característics ampolles de la marca. Es vendrà tant en supermercats com al canal impuls i en bars i restaurants. En paral·lel, les càpsules de llet amb cacau es comercialitzaran en packs de deu unitats en els supermercats. Segons Roig, amb aquest format, Cacaolat, que ha patit pel tancament de la restauració, podrà accedir “a un nou moment de consum”.
El llançament de gelats per part de marques que habitualment no han operat en aquest negoci és una tendència creixent. Danone, també amb La Mallorquina, acaba de treure al mercat gelats amb la seva marca de iogurt grec, Oikos, mentre que el grup italià Ferrero ha començat a comercialitzar gelats Ferrero Rocher i Raffaello, en aquest cas fabricats per la valenciana ICFC (Ice Cream Factory Comaker).