La marca nord-americana d’ulleres de sol polaritzades Rēvo ha triat Barcelona per obrir la seva primera botiga física al món. Fundada a Nova York fa 37 anys, la firma s’ha instal·lat al cèntric i turístic carrer Baixada de la Llibreteria, que enllaça la Via Laietana amb la Plaça Sant Jaume. El seu objectiu és captar tant el públic local com internacional i utilitzar l’establiment com a punta de llança per accedir al mercat europeu.
Amb una gamma de preus que oscil·la entre els 149 euros i els 399 euros, Rēvo s’ha posicionat, des dels seus inicis el 1985, com una marca innovadora i tecnològica, pel fet d’emprar avançats materials i tenir com a clients especialment esportistes d’elit gràcies a les seves prestacions i alt rendiment. La firma va ser fundada per un enginyer òptic de la NASA, Mitch Ruda, que va voler aplicar a les ulleres de sol els mateixos recobriments que l’agència espacial americana feia servir per protegir els satèl·lits dels raigs del sol.
Al llarg de la seva trajectòria, Rēvo ha tingut pujades i baixades, i ha canviat de mans diverses vegades. Després del seu èxit inicial, va ser adquirida per la multinacional Bausch & Lomb que, en aquell moment, també era propietària de l’emblemàtica marca Ray-Ban i d’Arnette. El 1999, Bausch & Lomb va vendre per 640 milions de dòlars tota la seva divisió d’ulleres al grup italià Luxottica, que, tanmateix, va acabar desprenent-se de Rēvo el 2013 en preferir centrar els seus esforços en Oakley, marca amb un posicionament similar que va adquirir el 2007.
De Luxottica, Rēvo va passar a mans del grup B. Robinson, fins que, el 2018, va tornar a convertir-se en una marca independent en ser adquirida per un grup de deu inversors privats americans amants de l’ensenya. Aquests nous propietaris han activat un pla de rellançament de la marca que preveu créixer també amb l’obertura de botigues pròpies. Actualment, Rēvo obté el 40% de les vendes de la seva botiga online, el 30% del canal de venda en òptiques, i el 30% restant a botigues d’esport i altres comerços especialitzats, per exemple, en la pràctica del golf. La golfista Annika Sörenstam és una de les ambaixadores de la marca, juntament amb l’atleta i instructora Kendall Toole.
El 2018, Rēvo amb prou feines va facturar dos milions d’euros, però l’objectiu dels nous propietaris és incrementar la facturació aquest any fins als 15 milions d’euros, segons avança Gabor Kereszturi, gerent de Rēvo a Europa.
“La primera botiga de Rēvo a Barcelona és un test; estem convençuts que si funciona aquí, la marca funcionarà també a altres països”, explica en declaracions a The New Barcelona Post. Segons Kereszturi, Rēvo, a través de la venda online, ja està forta en països com el Regne Unit i Itàlia, però ara, amb la xarxa física, la idea és animar els consumidors a provar les ulleres i a comparar-les amb les d’altres empreses competidores, convençut de les seves altes prestacions en protecció solar i per oferir una visió “més clara i nítida” que marca la diferència, gràcies a la tecnologia desenvolupada pel fundador.
Rēvo també projecta l’obertura de botigues a Nova York, Florida i Londres. “En decidir obrir a Europa, vam haver d’escollir entre Barcelona, Roma i Lisboa. Clarament, Barcelona va ser la ciutat guanyadora. Estimo aquesta ciutat, que és on resideixo des de fa uns anys, després d’haver-la visitat una desena de vegades com a turista”, destaca Kereszturi.
D’origen hongarès, l’empresari acumula una dilatada experiència al sector òptic, ja que va ser propietari d’una cadena que comptava amb 200 establiments a Hongria, Eslovàquia, la República Txeca i Polònia. “El meu soci i jo vam vendre l’empresa fa dotze anys. Estava retirat a Londres i vaig pensar, què faig vivint a Londres podent estar a Barcelona? I em vaig traslladar a la vostra ciutat”, explica satisfet.
“L’última dècada, m’he dedicat a fer consultoria, però quan vaig veure que un grup d’amics compraven Rēvo vaig decidir unir-me a ells i avui formo part del consell d’administració, a més de liderar el projecte a Europa”, afirma Kereszturi per argumentar el seu retorn al món dels negocis. L’executiu, que assegura haver esperat sis mesos per aconseguir el local que li agradava al centre de la ciutat, es mostra encantat amb Barcelona, però critica la seva excessiva burocràcia. “És un gran problema, una bogeria! Els empresaris volem crear negoci i riquesa i esperem més suport local”, es lamenta des de la nova botiga, ubicada a escassos metres de l’ajuntament.
Tot i les seves reduïdes dimensions, el local barceloní de Rēvo permet exposar a la perfecció les diferents col·leccions i gammes de la marca, que dissenya el 100% dels seus productes i utilitza materials d’alta resistència com el titani o la fibra de carboni. Algunes de les ulleres més lleugeres pesen només 18 grams. Rēvo és especialista en ulleres amb lents fotocromàtiques, que s’adapten als canvis de la llum i permeten tenir una visió igual de clara si no hi ha sol. Un altre dels seus grans èxits són les Audio Sonic, unes ulleres amb bluetooth que, connectades a una aplicació mòbil compatible amb Android i IOS permeten escoltar música o respondre trucades sense necessitat de portar auriculars, ja que l’altaveu està integrat a la vareta tàctil de la muntura dreta de la ullera. Per oferir un servei d’ulleres de sol graduades, Rēvo s’ha aliat a Barcelona amb Òptica Bassol.