Mentre Ebro escalfa motors per reactivar l’antiga fàbrica de Nissan de la Zona Franca, la seva matriu ha saltat al parquet aquest dilluns. EV Motors ha tocat la campana i s’ha estrenat com a cotitzada a BME Growth, el segment dedicat a pimes de la Borsa espanyola, amb un objectiu: reindustrialitzar la Zona Franca i rellançar la marca Ebro, per al que preveu invertir 80 euros a la fàbrica el 2025.
La companyia, sòcia de la xinesa Chery per al projecte a la Zona Franca, ha sortit a Borsa valorada en 329 milions d’euros, amb un toc de campana celebrat a la Borsa de Madrid i protagonitzat pel president d’EV Motors, Rafael Ruiz, i el ceo, Pedro Calef. Amb aquesta operació, l’empresa aspira a reforçar-se amb el focus posat a la Zona Franca, on preveu invertir fins a 300 milions d’euros en cinc anys per adaptar les línies de muntatge de l’antiga Nissan, rebatejada com Ebro Factory i gestionada per Ebro i Chery.
En la seva estrena, la companyia s’ha disparat en un 19,9%, fins a un preu de 8,25 euros per acció, respecte als 6,88 euros del preu de sortida. Aquesta sortida a Borsa de la matriu d’Ebro permetrà “accelerar el creixement i elevar la professionalització de l’empresa”, ha assegurat Calef.
EV Motors es dispara un 20% a la seva estrena com a cotitzada al BME Growth
La planta de la Zona Franca reprendrà la seva activitat previsiblement a finals d’any amb dos models d’Ebro: els S700 i S800. Ho farà gairebé tres anys després del tancament de la planta de Nissan, i després d’un retard que posposa la producció de l’Omoda 5 elèctric de Chery a 2025.
La sortida a Borsa de la companyia ha arribat després que tanqués una ampliació de capital de 40 milions a l’agost, que es va sumar a una anterior de 18 milions més de fa un any. La d’aquest estiu representa “l’operació de finançament més gran prèvia la incorporació d’una empresa a BME Growth”, com ha destacat el director gerent del mercat de valors, Jesús González.
Amb el seu debut com a cotitzada, EV Motors busca “no només el creixement de l’empresa, sinó també la reactivació d’una marca històrica com és Ebro, i la possibilitat d’accelerar el procés de reindustrialització per a la fàbrica de Zona Franca”, ha remarcat Ruiz.
Per a aquest projecte, Ebro es va aliar amb Chery amb una joint-venture acordada a l’abril, que es va protocol·litzar precisament divendres passat mitjançant escriptura pública. L’aliança es va forjar després de mesos d’intenses negociacions —amb viatges a la Xina inclosos—, i convertirà la planta en la primera d’Europa a fabricar cotxes d’una marca xinesa.
La fabricació dels models S700 i S800 d’Ebro a la planta implicarà la incorporació d’un primer centenar de treballadors. Amb la incorporació de nous models d’Ebro i de l’Omoda 5 elèctric de Chery, els fabricants preveuen que la planta vagi incorporant a més treballadors, que formen part dels 1.200 exempleats de l’antiga Nissan que van optar per reindustrialitzar-se.