Pedro Calef i Rafael Ruiz durant el toc de campana per a la sortida a Borsa d'EV Motors.

La matriu d’Ebro es dispara en el seu debut a Borsa amb la mirada posada a Zona Franca

EV Motors planteja invertir 80 milions d'euros a l'antiga Nissan l'any que ve i fins a 300 milions en cinc anys

Mentre Ebro escalfa motors per reactivar l’antiga fàbrica de Nissan de la Zona Franca, la seva matriu ha saltat al parquet aquest dilluns. EV Motors ha tocat la campana i s’ha estrenat com a cotitzada a BME Growth, el segment dedicat a pimes de la Borsa espanyola, amb un objectiu: reindustrialitzar la Zona Franca i rellançar la marca Ebro, per al que preveu invertir 80 euros a la fàbrica el 2025.

La companyia, sòcia de la xinesa Chery per al projecte a la Zona Franca, ha sortit a Borsa valorada en 329 milions d’euros, amb un toc de campana celebrat a la Borsa de Madrid i protagonitzat pel president d’EV Motors, Rafael Ruiz, i el ceo, Pedro Calef. Amb aquesta operació, l’empresa aspira a reforçar-se amb el focus posat a la Zona Franca, on preveu invertir fins a 300 milions d’euros en cinc anys per adaptar les línies de muntatge de l’antiga Nissan, rebatejada com Ebro Factory i gestionada per Ebro i Chery.

En la seva estrena, la companyia s’ha disparat en un 19,9%, fins a un preu de 8,25 euros per acció, respecte als 6,88 euros del preu de sortida. Aquesta sortida a Borsa de la matriu d’Ebro permetrà “accelerar el creixement i elevar la professionalització de l’empresa”, ha assegurat Calef.

EV Motors es dispara un 20% a la seva estrena com a cotitzada al BME Growth

La planta de la Zona Franca reprendrà la seva activitat previsiblement a finals d’any amb dos models d’Ebro: els S700 i S800. Ho farà gairebé tres anys després del tancament de la planta de Nissan, i després d’un retard que posposa la producció de l’Omoda 5 elèctric de Chery a 2025.

La sortida a Borsa de la companyia ha arribat després que tanqués una ampliació de capital de 40 milions a l’agost, que es va sumar a una anterior de 18 milions més de fa un any. La d’aquest estiu representa “l’operació de finançament més gran prèvia la incorporació d’una empresa a BME Growth”, com ha destacat el director gerent del mercat de valors, Jesús González.

Amb el seu debut com a cotitzada, EV Motors busca “no només el creixement de l’empresa, sinó també la reactivació d’una marca històrica com és Ebro, i la possibilitat d’accelerar el procés de reindustrialització per a la fàbrica de Zona Franca”, ha remarcat Ruiz.

Toque de campana de Ebro Motors en la Bolsa de Madrid.
EV Motors s’ha disparat gairebé un 20% després de la seva sortida a Borsa.

Per a aquest projecte, Ebro es va aliar amb Chery amb una joint-venture acordada a l’abril, que es va protocol·litzar precisament divendres passat mitjançant escriptura pública. L’aliança es va forjar després de mesos d’intenses negociacions —amb viatges a la Xina inclosos—, i convertirà la planta en la primera d’Europa a fabricar cotxes d’una marca xinesa.

La fabricació dels models S700 i S800 d’Ebro a la planta implicarà la incorporació d’un primer centenar de treballadors. Amb la incorporació de nous models d’Ebro i de l’Omoda 5 elèctric de Chery, els fabricants preveuen que la planta vagi incorporant a més treballadors, que formen part dels 1.200 exempleats de l’antiga Nissan que van optar per reindustrialitzar-se.

Tags from the story