L'empresa estrena el nou Spaces Plaça Molina i preveu obrir 15 nous centres fins al 2030, quan vol disposar de prop de 100.000 metres quadrats a la ciutat. En el quart trimestre, inaugurarà el primer coworking de la seva marca insígnia, Signature.
L’antiga seu de l’Institut d’Estudis Nord-americans, situada al número 123 de la Via Augusta, acaba de renéixer com un centre de treball flexible sota la marca Spaces, propietat del grup britànic International Workplace Group (IWG). Es tracta d’un edifici de sis plantes i prop de 4.000 metres quadrats dissenyat per l’arquitecte Josep Maria Bosch Aymerich i que ha estat remodelat completament per Renta Corporación, que ha invertit més de 9 milions d’euros en el projecte.
Renta va adquirir l’immoble a començaments de 2021 per transformar-lo en un coworking d’Spaces i, a finals d’aquell mateix any, el va vendre per 25,8 milions d’euros al fons AVW European Real Estate Fund, assessorat i gestionat per Catella Asset Management. Un cop finalitzades les obres, Renta i Catella AM han lliurat les claus de l’edifici al seu nou llogater, IWG, que aquest mes de gener ha inaugurat el centre Spaces Plaça Molina per avançar en el seu ambiciós pla de creixement a Barcelona, que preveu duplicar i fins i tot triplicar la superfície d’espais de treball compartit i oficines flexibles a Barcelona.
“Amb aquesta obertura, a Barcelona disposem ara de 14 centres amb 35.000 metres quadrats; el nostre objectiu és més que duplicar la nostra presència, fins a assolir els 25 o 30 centres i una superfície d’entre 70.000 i 100.000 metres quadrats”, avança Philippe Jiménez, director general d’IWG a Espanya i responsable de vendes de la multinacional al Sud d’Europa.
Segons Jiménez, les perspectives del mercat del lloguer flexible d’oficines són extraordinàriament positives i més tenint en compte el context global actual, marcat per la incertesa. “La demanda a Barcelona és alta, hi ha molt mercat potencial. La capital catalana és una de les ciutats més atractives pel seu teixit de startups i empreses tecnològiques, que necessiten molta flexibilitat”, explica.
Segons el directiu, actualment, de tota la superfície destinada a oficines que hi ha a Barcelona al voltant del 5% (similar a Madrid) correspon a espais de treball flexible i a coworkings, un percentatge que s’espera que creixi fins al 30% el 2030. IWG, propietari també de les marques Regus i HQ, s’ha proposat liderar aquest creixement, no només a Espanya, sinó en l’àmbit global, amb l’obertura de tres nous centres al dia a tot el món. “El 2023 preveiem inaugurar 1.100 nous centres als 123 països on operem, i on ja tenim presència a 1.250 ciutats”, afirma Jiménez.
El directiu del líder mundial del coworking anuncia que, en el cas d’Espanya, aquest any IWG preveu invertir 35 milions d’euros en l’obertura de 14 nous centres. “A més de l’Spaces Plaça Molina, a Barcelona hi haurà noves inauguracions, i també estem negociant una obertura a Sant Cugat”, assenyala. Segons Jiménez, el 2023 també serà important per al creixement d’IWG a la capital catalana perquè es preveu estrenar el primer espai d’oficines a la ciutat sota la marca Signature, la seva ensenya de gamma més alta.
“Ja tenim un centre Signature a Madrid, a Velázquez amb Goya, i al quart trimestre preveiem obrir el primer Signature de Barcelona, en una zona molt prime“, avança, l’executiu, que no pot revelar la ubicació per no haver finalitzat encara les negociacions amb el propietari de l’immoble que acollirà el centre i que ocuparà completament. A Madrid, el grup cotitzat britànic també té un rellevant projecte entre mans que preveu anunciar ben aviat: l’obertura d’un centre de 8.500 metres quadrats, el de més superfície al país.
A Barcelona, els complexos més grans de la marca es troben al 22@, amb 4.800 m², per exemple, a l’Spaces Mas de Roda. Dels 14 espais que gestiona a la ciutat, dos són amb la marca HQ –a Mas Blau ia Sants–, set llueixen l’ensenya Regus i cinc són centres Spaces. A més del 22@, el grup està present en immobles emblemàtics com la Torre Mapfre, el WTC i l’edifici Alta Diagonal i també al centre, en edificis de Plaça Catalunya i Gran Via Universitat.
Pla per estendre’s a altres capitals catalanes
Segons Jiménez, el seu pla de creixement implica incrementar la presència a altres ciutats de l’àrea de Barcelona, com Sant Cugat —ja operen al Prat i Cornellà— i estendre’s també a ciutats com Girona, Lleida, Tarragona i Reus. “La tendència global demana deslocalitzar les oficines i ubicar-les a prop d’on viuen els empleats. Des d’IWG tenim el ferm compromís d’estar presents allà on es trobi el talent, perquè les persones es puguin quedar als seus barris o als seus pobles i no haver de viatjar al centre de les ciutats. Apostem per la ciutat dels quinze minuts i per reduir notablement així els desplaçaments amb cotxe, contribuint a la sostenibilitat i a la protecció del planeta”, destaca.
Philippe Jiménez: “Des d’IWG tenim el ferm compromís d’estar presents allà on es trobi el talent, perquè les persones es puguin quedar als seus barris o als seus pobles i no haver de viatjar al centre de les ciutats. Apostem per la ciutat dels quinze minuts”
En aquest sentit, IWG ha llançat un ambiciós pla per arribar a totes les grans capitals i ciutats espanyoles, amb el repte d’estar present a 80 o 100 urbs el 2030, davant de les 20 ciutats actuals. En total, la multinacional posseeix ara 60 centres al mercat espanyol, amb 140.000 m², la meitat localitzats a Madrid. Igual que a Barcelona, els objectius del grup a la capital d’Espanya són potents, ja que es preveu passar dels 25 centres actuals a 60.
Tot i que fa només un mes que és obert, el nou Spaces Plaça Molina ja ha aconseguit una ocupació del 40%. IWG ha signat un contracte de lloguer de 10 anys amb Catella Asset Management i el fons AVW per explotar l’immoble, que compta amb una superfície bruta per llogar de 3.901 metres quadrats, i capacitat per acollir més de 500 treballadors híbrids, aquells que distribueixen la seva jornada laboral en dies a l’oficina, des de casa, o des d’un centre de treball flexible.
L’equipament està dotat de cinc sales de reunions i dues terrasses, una de 500 m² a l’interior d’illa i una altra al terrat de l’edifici, amb unes vistes privilegiades a tota la ciutat que arriben al mar. A més, disposa d’un espai de coworking de 400 m² dotat de cafeteria i diferents tipus de taules de treball i cubicles insonoritzats per parlar per telèfon. La reforma, que ha respectat la singularitat de la façana dissenyada per Bosch Aymerich, ha incorporat plaques solars a la part posterior de l’edifici, a més d’adoptar sistemes de reducció del consum d’aigua i d’eficiència energètica, obtenint la certificació LEED Silver.
Per poder utilitzar l’àrea de coworking cal pagar una quota de 99 € al mes, amb l’avantatge que l’usuari pot accedir a tots els centres de característiques similars que la multinacional té al món. Si el client prefereix un despatx d’ús exclusiu, les marques d’IWG ofereixen des d’un mínim de dos m² a superfícies que poden assolir els 2.000 m², amb preus que oscil·len entre els 200€ i els 400€ al mes per persona. “Hi ha un període mínim d’estada preestablert; com més llarg sigui el lloguer, més barat surt, però la nostra essència és poder oferir aquesta total flexibilitat i anar reduint o ampliant els espais en funció de les necessitats dels clients”, explica Philippe Jiménez.
Segons la seva opinió, els motius que aconsellen la contractació d’espais flexibles d’oficines cada vegada són més amplis perquè la “variant incertesa” ha cobrat un pes decisiu en el món dels negocis. “El 85% dels CEOs volen treballar de manera flexible per retenir millor el talent i evitar la rotació, fet que genera un important estalvi”, assegura. “Aquest tipus d’oficines han arribat per quedar-se, perquè acosten els espais de treball al talent i optimitzen els recursos i estalvien costos, ja que pagues només per l’ús que realment necessites. És un sistema beneficiós per a les empreses, per als empleats i per la sostenibilitat del planeta”, conclou.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…