La firma californiana especialitzada en el metavers obrirà l'oficina europea amb una inversió de cinc milions i un equip de 30 persones i crearà un grup de programadors a la seu del promotor d'esdeveniments musicals Elrow, a Pedralbes
La companyia nord-americana Vatom, desenvolupadora de plataformes de metavers per a grans empreses i per a operadors d’esdeveniments musicals i d’entreteniment, ha triat Barcelona per estendre’s al mercat europeu.
La firma de Venice, Califòrnia, crearà Vatom Europe en aliança amb Elrow, companyia d’esdeveniments i festivals de música electrònica, que pertany a la família Arnau i que està participada pel fons nord-americà Providence, des de 2017.
Amb una inversió inicial de cinc milions d’euros, Vatom Europe contractarà 30 persones i s’ubicarà a la seu de Elrow, al barri de Pedralbes, a Barcelona. El mercat europeu “generarà un 20% d’ingressos addicionals”, explica el fundador i conseller delegat de la firma, Eric Pulier, tot i que assegura que no es traslladen a Barcelona per un tema únicament econòmic.
“Barcelona és una ciutat molt creativa, de les millors del món”, expressa en una entrevista amb The New Barcelona Post. Pulier creu que ara, “amb l’estructura de la plataforma Vatom molt definida després del treball constant dels últims cinc anys”, és el moment de “connectar amb gent creativa, amb creadors de continguts de qualitat, i Barcelona ens ho ofereix”.
En aquest sentit, Barcelona també servirà per “entrenar” a agències de publicitat i firmes de serveis professionals en el món del metavers i la tercera generació d’Internet, perquè puguin donar resposta a la demanda de les grans marques industrials o de serveis.
La capital catalana serà la base per a la creació d’un equip de desenvolupadors, amb perfils molt tecnològics, que treballarà conjuntament amb els professionals de la companyia a Califòrnia per augmentar la capacitat tècnica i tecnològica de la plataforma Vatom i per abordar globalment els projectes de clients de tot el món. “Tenim una comunitat de desenvolupadors que aporten millores i noves funcionalitats a la nostra plataforma, que després es poden comercialitzar a través del marketplace que tenim a la plataforma Vatom, i que volem potenciar”, explica Eric Pulier.
NFT col·leccionables gratuïts i concursos de realitat augmentada
L’acord entre Vatom i Elrow s’ha tancat després d’una primera col·laboració, el mes passat, per celebrar elrow Town Madrid, “l’esdeveniment més gran que hem organitzat fins ara, amb 35.000 assistents”, explica el president executiu de Elrow, Vicenç Martí, que assumirà la direcció de Vatom Europe.
Martí explica que les noves experiències van tenir molt bona acceptació entre els seguidors habituals de eElrow: es van descarregar NFT col·leccionables gratuïts i van participar en una cerca d’objectes de realitat augmentada als terrenys del festival per obtenir accés a ofertes exclusives. “Clarament, el públic té ganes d’experiències virtuals immersives com les que permet Vatom i és per això que estem molt engrescats en explorar les infinites formes en què aquesta tecnologia pot millorar el futur dels festivals de música i la participació dels fanàtics”, concreta Martí.
Per la seva part, Eric Pulier remarca que les solucions per al sector de l’entreteniment i els esdeveniments en viu i en directe és només una de les àrees on la plataforma Vatom té aplicacions. Parla del sector salut, l’educació, la indústria del productes de consum, entre d’altres.
Recorda que tota gran marca, del sector que sigui, que vulgui tenir clients, audiència, haurà de recórrer a l’estratègia del metavers que, defensa, “no és el futur, és el present”. Pulier fa un símil: si a finals de la dècada dels noranta del segle passat totes les empreses van veure la necessitat de ser presents a Internet, ara la següent estratègia online és la de les plataformes Web3.
Vatom dissenya solucions en el metavers per a marques de sectors diversos
El creador de Vatom, que defineix la seva plataforma com “àgil, flexible i fàcil d’usar”, defensa que els elements que diferencien i són la base de la tercera generació d’Internet són l’àmbit social-humà i la propietat. “En la tercera generació l’usuari interactua i millora la relació que tenim entre nosaltres i amb les marques o els artistes i, a més, tindrem objectes personals virtuals que viatjaran amb nosaltres allà on anem”.
Aquests són aspectes que Elrow vol potenciar en els esdeveniments i festivals de musica electrònica que organitza arreu del món, des de La Vegas a Eivissa. El grup és també el promotor del festival del desert de Los Monegros, que ha estat un dels puntals del creixement de la companyia, ara dirigida per Juan Arnau, membre de la cinquena generació.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…