La producción de los nuevos modelos se enmarcan en el proceso de transformación de la fábrica.

La planta de Seat de Martorell arrenca la producció dels Cupra León i Formentor

Els dos nous models tindran impacte en un terç dels 12.000 empleats de la fàbrica, en la qual la companyia està invertint més de 3.000 milions d'euros per a la seva transformació i electrificació

L’evolució de la planta de Seat de Martorell cap a un centre de producció intel·ligent i connectada fa un pas més. La fàbrica ha iniciat la producció dels nous Cupra Formentor i Cupra León, dos models redissenyats i desenvolupats a Martorell que aviat tindran les seves primeres unitats llestes per circular. De fet, la previsió és que la fàbrica produeixi més de mil vehicles diaris dels dos nous models, i que les primeres unitats es comencin a entregar durant el tercer trimestre d’aquest any.

La línia de producció dels dos models tindrà un impacte en més de 4.000 llocs de treball de la planta, un terç dels aproximadament 12.000 empleats amb els quals compta actualment el centre de producció. Produir els nous Formentor i León representa per a la companyia l’inici d’una etapa de Cupra com a marca impulsada pel disseny. Tant és així que els nous models “són clau per al futur de la planta de Martorell i impulsaran l’expansió de la marca en els mercats globals”, segons el CEO de Cupra, Wayne Griffiths.

La producció dels dos models ha arrencat en paral·lel al procés de transformació de la fàbrica, amb la voluntat d’integrar tecnologies avançades als processos estructurals i de fabricació de la planta. La de Martorell és la tercera fàbrica per volum de producció del Grup Volkswagen a Europa, i preveu “continuar creixent amb nous models, però també a través de la implantació de tecnologia intel·ligent i intel·ligència artificial”, ha destacat el vicepresident executiu de Producció i Logística de Cupra, Markus Haupt.

La fàbrica de Seat es transforma mirant cap als vehicles elèctrics, amb la previsió de produir el Cupra Raval 100% elèctric el 2025

“Aquest és un moment clau per a la planta de Martorell. Junts estem impulsant la transformació de la fàbrica per garantir el llançament dels primers models 100% elèctrics, al mateix temps que continuem produint vehicles de combustió i electrificats”, ha avançat el director de la fàbrica, Jose Arreche. Amb 2,8 milions de metres quadrats —l’equivalent a 400 camps de futbol—, la fàbrica ha produït des de la seva inauguració el 1993 més de 12 milions de vehicles de 45 models, que s’han exportat a 70 països de tot el món. Coincidint amb el seu 30 aniversari, 2023 va ser un any de clau per a la planta, en el qual va augmentar un 21% la seva producció fins a superar els 443.400 vehicles i durant el qual va instal·lar el primer forn d’assecat de pintura totalment elèctric del Grup Volkswagen.

L’electrificació de la fàbrica de Seat és part fonamental de l’objectiu de la companyia de convertir Espanya en un hub de la mobilitat elèctrica a Europa. De fet, Seat lidera el clúster de la gamma de cotxes elèctrics urbans de Volkswagen. En aquest sentit, veurà sortir de la planta de Martorell a partie de 2025 el Cupra Raval, 100% elèctric, i mesos després començarà a produir-se el Volkswagen ID 2 a la mateixa planta.

La fàbrica produirà més de mil vehicles diaris dels dos nous models.

Actualment, el Cupra Formentor és el vehicle més venut de la marca. Aquest model va ser el primer dissenyat i desenvolupat exclusivament per a Cupra, i està disponible com a híbrid endollable o amb nous motors de gasolina d’altes prestacions. Juntament amb el Cupra León, la marca ha ampliat la seva presència a nivell global, amb més de 600.000 unitats entregades des del llançament de Cupra el 2018.

Per a preparar-se per a aquesta nova etapa i disposar d’una nova línia a la fàbrica per a cotxes elèctrics, la companyia traslladarà durant aquest estiu a una altra línia de muntatge a Martorell la producció del Seat Ibiza i de l’Arona, amb l’objectiu fixat en una transformació que Seat ha posat en marxa també a nivell industrial, organitzatiu i cultural de la companyia.

La fàbrica de Seat de Martorell supera tres dècades d’història i compta amb uns 12.000 treballadors.