La segona edició d’Horeca Challenge, una iniciativa empresarial per acompanyar a bars i restaurants en la sortida de l’actual crisis, vol detectar startups que estiguin desenvolupant noves solucions digitals innovadores a l’entorn del delivery i take away, sistemes de millora de l’eficiència i nous usos en els establiments
El grup Mediapro, Damm, Família Torres, i enguany també Pepsico, reafirmen la seva aposta per acompanyar a bars i restaurants en la represa dels seus negocis amb una segona edició de Horeca Challenge, una iniciativa que busca idees emprenedores que desenvolupin noves solucions digitals innovadores per respondre al reptes de present i de futur del canal Horeca.
Davant el context que ha deixat l’impacte de la pandèmia en el sector de la restauració, la convocatòria d’aquest any se centrarà en projectes que enriqueixin el canal delivery i el take away, l’espai físic i l’eficiència tant ambiental com econòmica. Respecte a les comandes a domicili o encàrrecs a l’establiment, la raó per potenciar-les és que hi ha hagut un increment d’aquests tipus de consum durant la covid, però bàsicament perquè s’ha convertit en una nova proposta de valor de bars i restaurants.
La iniciativa empresarial també es focalitzarà en les propostes per a la utilització dels espais de bars i restaurant amb noves finalitats perquè “malgrat la progressiva sortida de la crisis sanitària, el nombre d’àpats de migdia a la restauració s’ha reduït considerablement ja sigui per la consolidació del teletreball o per les reticències que encara hi ha respecte a la socialització”, ha explicat Carlos Solana, responsable de Negoci Digital i Innovació de Mediapro. Llavors, els locals s’han de convertir en àmbits que facilitin el treball i han d’incorporar iniciatives i experiències destinades a atraure al client?, s’ha preguntat Solana, durant la presentació dels objectius de la nova convocatòria.
Respecte a la millora en l’eficiència de la cadena de valor i en la digitalització, els promotors d’Horeca Challenge defensen que s’ha d’aprofundir en el reciclatge i la reutilització de residus i que l’ús del Big Data és una peça clau per adaptar-se a les exigències dels clients.
El seu objectiu segueix sent ajudar al canal Horeca, que en el cas de Damm, Torres i Pepsico, és el seu principal client, “descobrint aquelles soluciones que el poden ajudar a transformar-se i seguir creixent i, amb ells, també les empreses”, ha insistit el director de Open Innovation de Damm, Jordi Torrent.
Per la seva part, la directora de Estratègia i Transformació de PepsiCo, Marta Esqué, valora que la iniciativa Horeca Challenge és innovadora perquè es tracta “d’una proposta basada en la col·laboració entre empreses, per una banda, i empreses i clients, per altra” i alhora “entre les empreses i les startups amb uns objectius conjunts i en beneficis de tots els actors”. Per aquestes raons, “Pepsico ha triat aquest challenge innovador”, afirma. Horeca Challenge compta amb el suport d’Acció i la col·laboració de F6S, Aecoc i Tech Barcelona.
Només una de cada tres persones ha recuperat els seus hàbits de consum a la restauració
Els impulsors han explicat que, per aquesta segona edició, han fet una nova lectura del context actual del sector de la restauració: el futur passa per la digitalització. Han argumentat la seva decisió amb la anàlisi de les últimes dades sobre les preferències del consumidor presentades per Patricia Fernández, la responsable de Canal Horeca d’Aecoc. Fernández ha explicat que només una de cada tres persones ha recuperat els seus hàbits de consum a la restauració i que s’ha multiplicat per dos el canal delivery amb més de dos milions de persones que s’han incorporat a la demanda de comandes a domicili. De fet, ha dit, només un 25% de la població segueix sense haver realitzat mai un encàrrec de menjar per consumir a casa.
L’estudi d’Aecoc també mostra que un 35% dels treballadors encara fa teletreball —un 21% tota la setmana i un 14% algun dia a la setmana— i que quan han de fer els àpats a casa el 80% consumeix plats preparats. Pels dies que ha de menjar a la feina, es detecta un increment de l’ús del delivery, en detriment de la carmanyola casolana.
La segona convocatòria d’Horeca Challenge s’adreça a projectes emergents, que han d’estar en un estat de desenvolupament avançat, i no en una fase inicial, perquè es busca la seva ràpida implementació. El programa consisteix en l’entrega de 6.000 euros a l’empresa seleccionada en cada categoria i l’acompanyament en assessorament del negoci i la difusió de la solució entre els clients de les marques, que també els ajuden a buscar possibles inversors però que, en cap cas, entren en el capital de les startups.
De gener a juliol de 2022
Les startups que vulguin participar a Horeca Challenge poden presentar la seva candidatura fins el 6 de febrer de 2022. Els guanyadors es donaran a conèixer el 10 de març i, a partir d’aquell moment, cadascuna de les empreses podrà posar a prova la solució tecnològica amb la posada en marxa d’un pilot de tres mesos cofinançat pels impulsors de la iniciativa. Horeca Challenge finalitzarà al juliol de 2022 amb un Demo Day on les empreses guanyadores mostraran els resultats dels seus pilots a destacats inversors i altres companyies. Sí es pot donar el cas que Damm, Mediapro, Pepsico o Torres cooperin amb algunes de les empreses guanyadores o finalistes, com ha explicat el director de Business Innovation de Família Torres, Josep Batet.
En la primera edició de 2021 les empreses guanyadores de Horeca Challenge van ser Click And Plan, PurificAir i Miss Tipsi, d’un total de 200 candidatures presentades. El pla pilot que ha desenvolupat Click And Plan, de Saragossa, amb una proposta de solució que permet la generació de plans dels consumidors lligats als locals del món Horeca, ha servit per testar l’aplicació de la seva solució a la reactivació del trànsit als bars i restaurants.
L’empresa PurificAir, de València, ha desenvolupat un dispositiu la finalitat del qual és eliminar microorganismes ambientals en espais tancats, per permetre una afluència de clients en condicions segures als locals.
Mentre que Miss Tipsi, de Madrid, amb una plataforma de gestió i digitalització integral dels processos interns dels negocis de bars i restaurants, ha facilitat la comprovació de la millora de l’eficiència dels negocis en diferents facetes de la seva activitat.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…