La cadena, ara propietat de l'empresari José Elías, transformarà les botigues per facilitar que els clients puguin fer una compra completa. Aquest any invertirà sis milions d'euros en l'obertura i la reforma de 24 establiments.
Canvis en l’estratègia de La Sirena. Pràcticament dos anys després que l’emblemàtica cadena de venda de congelats passés a les mans de l’empresari José Elías, propietari de l’energètica Audax, l’empresa ha anunciat un pla per incrementar substancialment la venda de productes secs, és a dir, no congelats, entrant a competir amb la resta de cadenes de supermercats. “Apostem per la transformació del nostre model de botiga, l’objectiu del qual és facilitar al client una compra completa, econòmica, equilibrada i saludable, mantenint la nostra essència com a especialistes del congelat”, ha anunciat Xavier Lafitte, nou director general de La Sirena en substitució de Jorge Benlloch.
Segons l’empresa, la idea és adoptar un nou format d’establiment en què es triplicarà el nombre de productes secs o envasats, fins a assolir les 700 referències. Aquest model de botiga market s’estrenarà a la Rambla Guipúscoa de Barcelona, a un establiment de nova obertura on els clients podran accedir a una oferta de 1.200 productes, entre referències de sec, fresc i congelat. A més, aquesta botiga incorporarà també un forn de pa “per permetre al client fer una compra completa”, avança l’empresa.
La Sirena podria seguir, en aquest sentit, una trajectòria semblant a la de BonÀrea. Inicialment, a les botigues de l’antiga Àrea de Guissona només es venien aliments carnis, però amb els anys el model va anar evolucionant i avui els establiments de la cadena operen com a petits supermercats, comercialitzant tota mena de productes. Una estratègia similar a la que ha seguit també Ametller Origen, que mantenint l’especialització en fruites i verdures s’ha diversificat cap a altres categories que permeten adquirir una cistella completa.
“Des de La Sirena, treballem de forma constant en la millora de l’experiència dels nostres clients”, destaca Lafitte, que aquest any preveu efectuar una inversió de sis milions d’euros en 24 botigues, entre obertures, reubicacions i reformes.
La Sirena, que aquest any celebra el 40è aniversari, ha tancat l’exercici del 2022 amb una facturació de 175 milions d’euros, xifra que suposa un increment del 15% respecte al 2019, l’exercici previ a la pandèmia. Si es compara amb 2021, la facturació ha baixat un 2%. L’empresa compta ara amb una xarxa de més de 275 botigues, i la seva plantilla supera els 1.300 treballadors. Segons la companyia fundada a Terrassa, la seva quota de mercat és del 12,45% i continua liderant el segment de les botigues especialitzades en congelats. Les vendes a través del canal online s’han triplicat sobre les xifres prepandèmia, i s’ha arribat a una xifra de negoci de tres milions d’euros.
La companyia destaca que la seva aposta per potenciar l’omnicanalitat també l’ha portat aquest últim any a impulsar el negoci de l’exportació i a ampliar els acords per abastir el sector de la restauració (Horeca) o arribar als clients a través d’operadors com Glovo o Amazon.
El juliol del 2021, el multifacètic empresari José Elías, a través del hòlding empresarial Excelsior Times, va comprar La Sirena al fons britànic Op Capita. Entre altres negocis també controla Audax Renovables i és el màxim accionista de la tecnològica Ezentis.
La sisena edició de 'Nadal al Port' abraça el seu entorn i essència marinera amb…
La posició del relevé a la dansa requereix concentració, fortalesa, equilibri i resistència. Pujar al…
Sis equips universitaris formats per 34 estudiants de 14 nacionalitats han desenvolupat prototips després de…
La companyia ‘traveltech’ d'intel·ligència comercial per a l'hostaleria i el sector viatges preveu reforçar el…
“Estic content amb la meva trajectòria. Visc sense presses, amb la maduresa suficient per gaudir…
Les grans històries d’emprenedoria comencen en un garatge… o en una cuina. A Silicon Valley,…