Un acord amb la biofarmacèutica americana Tris Pharma servirà per a comercialitzar la plataforma digital per a diagnosticar aquest trastorn, basada en l'ús de videojocs que responen a micromoviments dels ulls
Braingaze desembarca a Amèrica. La spin-off de la Universitat de Barcelona (UB) de salut cognitiva digital ha tancat amb la biofarmacèutica Tris Pharma un acord de llicència que atorga a l’empresa americana els drets exclusius per a comercialitzar als Estats Units i el Canadà la plataforma digital de Braingaze enfocada al diagnòstic del trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH).
La biofarmacèutica durà a terme assajos clínics als Estats Units amb l’eina digital de Braingaze, que ja ha estat validada a Europa i que va obtenir el marcatge CE com a producte sanitari el 2016. Aquesta solució diagnòstica de Braingaze és la primera de la seva classe basada en biomarcadors i millorada amb Intel·ligència Artificial.
L’eina està dissenyada per a facilitar el diagnòstic del TDAH amb una metodologia singular: consta d’un joc informàtic i de tecnologia patentada de seguiment ocular, amb l’objectiu de mesurar l’atenció dels usuaris. Són aquests mesuraments els que proporcionen als metges puntuacions tant de probabilitat com de gravetat del transtorn en cadascun dels pacients.
L’eina de la spin-off de la UB, que va tancar al març una ronda de finançament de 1,5 milions, suposa una millora en el diagnòstic quant a objectivitat, en un context en el qual “pacients i metges necessiten eines més objectives i validades per a donar suport a diagnòstics precisos del TDAH més enllà de les avaluacions subjectives actuals”, segons el fundador i CEO de Tris Pharma, Ketan Mehta.
La biofarmacèutica ha apostat per Braingaze després d’analitzar múltiples tecnologies digitals de diagnòstic d’aquest transtorn, i ha optat per la seva solució després de concloure que la seva prova “supera substancialment a altres eines dissenyades per a proporcionar una avaluació i diagnòstic objectius del TDAH”, segons el president de la Divisió de Marques de Tris Pharma, James Hackworth.
El CEO i cofundador de Braingaze, Laszlo Bax, ha celebrat l’acord amb Tris, “un altre líder en l’espai del TDAH que té un historial excepcional amb quatre medicaments comercialitzats”, amb la finalitat d’ampliar l’abast de les solucions de la spin-off barcelonina.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…