La ‘spin-off’ de la UB Braingaze arriba als EUA amb la seva solució diagnòstica per al TDAH

Un acord amb la biofarmacèutica americana Tris Pharma servirà per a comercialitzar la plataforma digital per a diagnosticar aquest trastorn, basada en l'ús de videojocs que responen a micromoviments dels ulls

Braingaze desembarca a Amèrica. La spin-off de la Universitat de Barcelona (UB) de salut cognitiva digital ha tancat amb la biofarmacèutica Tris Pharma un acord de llicència que atorga a l’empresa americana els drets exclusius per a comercialitzar als Estats Units i el Canadà la plataforma digital de Braingaze enfocada al diagnòstic del trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH). 

La biofarmacèutica durà a terme assajos clínics als Estats Units amb l’eina digital de Braingaze, que ja ha estat validada a Europa i que va obtenir el marcatge CE com a producte sanitari el 2016. Aquesta solució diagnòstica de Braingaze és la primera de la seva classe basada en biomarcadors i millorada amb Intel·ligència Artificial

L’eina està dissenyada per a facilitar el diagnòstic del TDAH amb una metodologia singular: consta d’un joc informàtic i de tecnologia patentada de seguiment ocular, amb l’objectiu de mesurar l’atenció dels usuaris. Són aquests mesuraments els que proporcionen als metges puntuacions tant de probabilitat com de gravetat del transtorn en cadascun dels pacients. 

L’eina de la spin-off de la UB, que va tancar al març una ronda de finançament de 1,5 milions, suposa una millora en el diagnòstic quant a objectivitat, en un context en el qual “pacients i metges necessiten eines més objectives i validades per a donar suport a diagnòstics precisos del TDAH més enllà de les avaluacions subjectives actuals”, segons el fundador i CEO de Tris Pharma, Ketan Mehta. 

La biofarmacèutica ha apostat per Braingaze després d’analitzar múltiples tecnologies digitals de diagnòstic d’aquest transtorn, i ha optat per la seva solució després de concloure que la seva prova “supera substancialment a altres eines dissenyades per a proporcionar una avaluació i diagnòstic objectius del TDAH”, segons el president de la Divisió de Marques de Tris Pharma, James Hackworth. 

El CEO i cofundador de Braingaze, Laszlo Bax, ha celebrat l’acord amb Tris, “un altre líder en l’espai del TDAH que té un historial excepcional amb quatre medicaments comercialitzats”, amb la finalitat d’ampliar l’abast de les solucions de la spin-off barcelonina.

Usuari utilitzant una de les eines que ha desenvolupat Braingaze.
Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • El Bar del Post

Alba Pujals: El plaer de la cocció a foc lent

“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…

23 de novembre de 2024
  • Professionals

Munich: volar alt tocant de peus a terra

Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

L’antiga planta de Nissan a la Zona Franca torna a l’activitat amb la producció dels primers cotxes Ebro

La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…

23 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Cupra negocia la seva entrada als Estats Units per a 2030 amb el grup Penske

La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…

22 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Els ferris de la terminal Grimaldi podran connectar-se a l’electricitat al gener

El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…

22 de novembre de 2024
  • Opinió

Història d’un concert accidentat

Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…

22 de novembre de 2024