La tecnològica desenvolupa eines de gestió que permeten reduir els costos de les empreses de restauració i millorar el sistema de reserves i comandes
La companyia digital Last.app, especialitzada en la creació de programari per al negoci de la restauració, ha adquirit la plataforma de comandes i reserves de restaurants de l’empresa emergent Klikin, propietat de Repsol. L’operació respon a l’interès de la catalana Last.app de crèixer de “forma més agressiva” al mercat espanyol, segons el seu conseller delegat i cofundador, Eric Nikolic, que apunta a un salt del 210% en la facturació aquest 2022.
L’adquisició permetrà la implantació de les eines desenvolupades per Last.app entre els clients de Klikin. La startup adquirida —fundada per l’emprenedor Gustavo García Brusilovsky— estava en mans de Repsol perquè es va interessar per la seva aplicació de pagament i fidelització Waylet, que el grup energètic va incorporar entre els seus clients. No obstant, a començament del 2021 quan en va adquirir la totalitat del capital, Repsol ja va anunciar que buscaria un soci estratègic per gestionar l’altra línia que impulsava Klikin: la plataforma digital de comandes, reserves, pagament i fidelització per al negoci de la restauració.
El software de Last.app dóna una resposta global als restaurants perquè no hagin de contractar diferents sistemes de gestió per a tots els processos vinculats a les reserves de restauració, per la qual cosa redueix els costos de gestió i millora el control de totes les operacions del negoci, segons Last.app. Amb dades de la firma amb seu a Barcelona, l’aplicació d’un programari eficaç en el procés de reserves permet als restaurants reduir un 95% la pèrdua de comandes i disminuir un 90% els errors humans provocats pel treball manual.
La fase d’expansió de Last.app també s’ha centrat, al llarg d’aquest any, en el desenvolupament de nous productes i funcionalitats de les eines que actualment comercialitza. La gran aposta d’inversió en R+D ha permès a Last.app desenvolupar nous productes com ara el sistema de reserves —amb un nou sistema de reports personalitzats— i més de 50 actualitzacions de producte, ha informat la companyia. A més, es preveu tancar l’any amb funcionalitats noves, com ara una millora en la capacitat de fer campanyes de màrqueting, entre d’altres.
Els responsables del projecte, emprenedors Eric i Iván Nikolic, ex desenvolupadors de Glovo, preveuen una segona fase d’expansió centrada en l’entrada en altres mercats europeus.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…