El nuevo campus de LCI Barcelona estará operativo el próximo curso.
El nou campus de LCI Barcelona se situarà al 22@ després d'una inversió de 35 milions d'euros.

LCI Barcelona ambiciona que el seu nou campus exerceixi de ‘hub’ europeu del disseny

Situat al 22@, el centre començarà a operar el pròxim curs amb 11.000 metres quadrats després d'una inversió de 35 milions d'euros

Fer un salt d’escala i “conquerir Europa”. Aquest és l’objectiu amb el qual LCI Barcelona ultima el seu nou campus, amb el qual vol atreure a 3.000 estudiants, gran part d’ells de l’àmbit internacional. Després d’una inversió de 35 milions i de tres anys d’obres, el campus entrarà en funcionament el pròxim curs, amb 11.000 metres quadrats a escassos metres del Disseny Hub.

Amb les seves noves instal·lacions, LCI Barcelona aspira a posicionar-se com a referent en educació superior de disseny i arts visuals, també dins de la xarxa internacional de LCI Education de la qual forma part. “Volem convertir l’escola en el hub europeu de la xarxa”, ha proclamat la directora del centre, Silvia Viudas, conversant amb The New Barcelona Post. Actualment, LCI Education compta amb 12 institucions d’ensenyament superior distribuïdes pels cinc continents. Amb el nou campus, el centre de Barcelona es proposa exercir un rol fonamental dins d’aquesta xarxa de LCI.

En concret, les noves instal·lacions de l’escola se situen al carrer Àlaba amb Sancho d’Àvila, a poques illes de la transformada Glòries. LCI Barcelona va anunciar el 2022 l’impuls d’aquest campus, de construcció sostenible i dotat de noves tecnologies dirigides als seus alumnes, després que vengués el terreny de la seva propietat a un fons d’inversió, que ha promogut el projecte, i que adquirís també el contigu per completar les seves instal·lacions.  

LCI Barcelona es proposa triplicar alumnes en dos anys amb el nou campus

El centre acadèmic compta actualment amb uns mil alumnes, i amb el nou campus ampliarà la seva capacitat fins prop dels 3.000. “Ens donem dos anys per omplir-ho”, avança Viudas. Del total d’alumnes dels quals actualment disposa LCI, prop del 40% són internacionals, xifra que escala fins al 80% en el cas dels màsters. Amb aquestes dades i les previsions del nou campus, el centre calcula que els seus estudiants internacionals generaran un impacte de 41 milions en cinc anys a la ciutat.

El campus vol atreure a aquests estudiants a través de la seva oferta formativa i les instal·lacions del campus, que comptarà amb 50 aules i espais per a tallers, laboratoris de disseny i una gran sala concebuda a mode d’àgora perquè els estudiants reflexionin sobre el desenvolupament dels seus projectes. Amb cafeteria a la planta baixa, la construcció del campus ha inclòs la urbanització d’un espai verd de 2.000 metres quadrats, que s’ha dissenyat mitjançant un procés de participació veïnal.

L’origen del projecte ve de lluny: el germen parteix de 1928, quan la pionera Felicidad Duce va fundar la seva escola-taller de moda a Gràcia. El seu mètode va anar guanyant tal prestigi que va acabar adquirint nom propi, i el Mètode Feli va anar obrint-se pas al llarg de les dècades. Va ser 85 anys després quan l’escola va ser adquirida el 2013 per la xarxa LCI Education, amb la qual va adquirir una dimensió de campus europeu. “En aquest moment, des de l’escola buscàvem ampliar capital per a expandir-nos, i va ser un match directe”, assegura Viudas, llavors ja al capdavant de Felicidad Duce.

Sílvia Viudas, directora de LCI Barcelona.
La directora de LCI Barcelona, Silvia Viudas, aspira a convertir el centre en referent europeu.

Des que va entrar a formar part de la xarxa canadenca, LCI Barcelona ha conservat l’essència i el know-how de Felicidad Duce, i ha sumat noves àrees creatives: ofereix formació en moda, però també en disseny gràfic, disseny d’interiors i de producte, així com fotografia, animació i videojocs. Segons Viudas, que acumula 22 anys a Felicidad Duce, aquestes noves àrees han ampliat el ventall de l’escola sense trencar amb el llegat de la seva fundadora, que es va erigir com a defensora de la professionalització de la moda i de la llibertat de les dones: “L’essència de Felicidad Duce segueix aquí”.

LCI Education va triar Barcelona el 2013 pel mateix motiu pel qual ara ha optat per potenciar el seu campus com a hub europeu: pel seu flux d’estudiants, l’activitat de la ciutat, la seva projecció i la seva connectivitat internacional.

El futuro campus de LCI Barcelona.
Exterior del futur campus de LCI Barcelona, que generarà una nova plaça.

La Barcelona de fa una dècada ha donat pas una ciutat “que vol ser referent en indústria creatives”, segons Viudas. “Escoles com la nostra potencien el sector i poden exercir de diferenciador de Barcelona”, en un procés en el qual l’ecosistema empresarial i formatiu exerceix un rol fonamental.

El centre calcula que els seus estudiants internacionals generaran 41 milions en cinc anys a la ciutat

I aquest ecosistema és fonamental també per a LCI Barcelona, que s’ha traslladat al nou campus des de la seva seu del carrer Balmes, on va començar operar el 2015 provinent de Gràcia. Una dècada després, es trasllada de nou multiplicant superfície i serveis. També multiplica l’equip, que ja opera des del nou campus: una plantilla abans formada per una desena de persones ha passat a comptar amb unes 70, a les quals se sumen uns 400 professors. Tots ells treballaran des d’un 22@ “molt actiu i amb moltes ganes de generar sinergies”.

“Anar al 22@ ens obre milions de possibilitats”, proclama Viudas, que augura que el nou campus convertirà LCI Barcelona en un punt destacat de la xarxa de LCI Education. El dinamisme empresarial de l’entorn de l’escola i de Barcelona en general és clau també per a un altre dels objectius del centre, que defensa que “els alumnes internacionals no vinguin a estudiar i marxin, sinó que el talent pugui quedar-se a Barcelona”.

En aquest ecosistema barceloní van guanyant pes sectors directament vinculats a LCI Barcelona, com el dels videojocs, i també en el camp de les indústries creatives en general. “La nostra institució pot contribuir a donar suport al posicionament de Barcelona com a centre de creativitat, i podem oferir talent per nodrir-lo”, garanteix Viudas, que proclama que “posicionar-se en l’àmbit de les indústries creatives és una aposta de ciutat”.