Bolt CEO Markus Villig Bolt
El conseller delegat i fundador de Bolt, Markus Villig.

L’empresa estoniana Bolt entra competir a Barcelona amb Cabify i Uber

L'unicorn nord-europeu, que operava fins ara a la capital catalana amb el seu servei de lloguer de bicicletes elèctriques, posa en funcionament la seva plataforma de taxi i VTC amb 1.000 conductors registrats

La plataforma de transport Bolt ha posat en marxa aquest dilluns el seu servei de taxi i VTC —vehicle de transport amb conductor— a Barcelona. Fins al moment l’empresa amb seu a Estònia només oferia servei de lloguer de bicicletes elèctriques a la capital catalana, però amb el nou servei passarà també a competir amb Cabify i Uber i, per tant, amb el sector del taxi.

Així, la companyia arriba a Barcelona amb 1.000 conductors registrats, si comptem taxis i VTC, quan s’encara la recta final de la moratòria del decret de l’exministre de Transport, José Luis Ábalos, que permet els vehicles amb lloguer de conductor circular per les zones urbanes. El termini expira a finals de setembre i serà aleshores quan la Generalitat haurà d’assumir la regulació del sector del taxi.

A tot el món, Bolt ofereix servei a més de 45 països i 400 ciutats. En un comunicat, l’empresa ha assegurat que està apostant pel mercat espanyol, on veu que “creix ràpidament”. De fet, a Madrid hi opera amb taxi i VTC des de l’agost del 2021, fa menys d’un any. Així mateix, al comunicat Bolt ha defensat la “coexistència” del model de taxi amb les llicències VTC.

Per la seva banda, Élite Taxi ha criticat la política “agressiva” de preus que té Bolt. “Els descomptes arriben a ser del 75%, de manera que es posa en perill la supervivència del taxi i es destrueix per complet la tarifa regulada”, ha lamentat l’entitat en declaracions a l’agència ACN. En aquesta línia, asseguren que la posada en marxa de Bolt “complica molt” les negociacions amb la Generalitat per la regulació de les llicències VTC. A mitjans de maig centenars de taxistes ja es van manifestar pel centre de Barcelona per demanar a la Generalitat que es mantingui la proporció d’un VTC per cada 30 taxis un cop finalitzi la moratòria.

Fundada per Markus Villig el 2013, Bolt té més de 100 milions de clients en més de 45 països, on ofereix tota mena de serveis de mobilitat urbana, des de patinets i motocicletes elèctriques, flotes de vehicles compartits i VTC. L’empresa opera també en el negoci de les entregues ultraràpides de menjar preparat i queviures. Bolt és una de les startup més exitoses d’Estònia i un dels principals unicorns europeus, amb una valoració que va superar els 7.000 milions d’euros després de tancar, a principis d’aquest any, una nova ronda de finançament de 628 milions —la major de la seva història— liderada pels fons Sequoia i Fidelity Management.