La companyia va tancar l'any passat a Catalunya amb 249 supermercats i més de 15.200 empleats, en un exercici en el qual va crear 590 llocs de treball i en el qual va invertir 75 milions en la millora de les seves botigues i de la seva xarxa logística
Més de 240 proveïdors i interproveïdors i més de 1.700 petites i mitjanes empreses catalanes o amb seu a Catalunya van operar amb Mercadona el 2023 per subministrar-li productes. En total, la companyia de supermercats i de venda en línia va arribar als 5.004 milions d’euros en compres a aquestes empreses, la qual cosa suposa un increment del 14,7% respecte a l’any anterior i es tradueix en xifres com 122 milions de quilos d’embotits, 78,9 milions d’unitats de gel de bany i xampú i 46,4 milions de fruita, passant per 2,7 milions de quilos de peix fresc del litoral català.
A més, durant el passat exercici, Mercadona va donar continuïtat al seu procés de transformació per implantar un model de botiga eficient i per optimitzar els blocs logístics dels quals disposa a Abrera, Sant Sadurní d’Anoia i Sant Esteve Sesrovires, i en la plataforma dedicada exclusivament al servei en línia, amb una inversió total que va superar els 75 milions d’euros.
En concret, la companyia va implantar durant 2023 el seu model eficient en 11 botigues, amb sis obertures i cinc reformes. Aquest tipus de botigues, de les quals disposa de 179 a Catalunya d’un total de 249, compten amb millores d’aïllament, il·luminació LED i gestió intel·ligent del consum energètic, a més de sistemes de refrigeració més sostenibles.
Paral·lelament, la companyia ha continuat desenvolupant polítiques per reduir les emissions, amb les quals ha certificat una reducció del 38% des del 2015 fins al 2022; l’ús de material reciclat en el 77% dels envasos comercials d’un sol ús, i la utilització de fonts d’energia renovables. En aquesta línia, va acabar 2023 amb 669 punts de recàrrega per a vehicles elèctrics i 12.000 plaques fotovoltaiques en els centres de Catalunya.
Són dades d’un exercici que Mercadona va tancar amb una plantilla de 15.205 persones, després de generar 590 llocs de treball el 2023. Va ser un any, a més, en el qual la companyia va donar 3.524 tones de productes de primera necessitat a 163 entitats socials amb les quals col·labora a Catalunya de manera habitual.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…