[dropcap letter=”E”]
l port de la capital catalana manté el camí de la recuperació iniciada el mes de juliol gràcies a l’increment de les exportacions de contenidors procedents de les indústries situades a Catalunya i en el seu àmbit d’influència. Així, al mes de setembre es van embarcar més contenidors destinats al mercat exterior que en el mateix mes de 2019 i, per primera vegada des que va esclatar la pandèmia s’han assolit unes xifres d’exportació similars als nivells precrisi.
Tot i el bon comportament de les exportacions, el tràfic total de contenidors al Port de Barcelona comptabilitza un descens del 19% entre gener i setembre. Segons la infraestructura que presideix Mercè Conesa, Extrem Orient i el Japó es mantenen com la principal destinació de les mercaderies que passen pel port. Cal tenir en compte que aquesta evolució respon en bona part al sector agroalimentari gràcies a l’estirada que han experimentat certs productes, com la carn de porc, a la Xina. Així, el tràfic de contenidors cap al gegant asiàtic ha crescut un 46,6% durant els últims nou mesos.
Entre gener i setembre, el Port de Barcelona ha mogut 42,4 milions de tones, xifra que suposa una caiguda del 18,4%. Més elevat és el descens del volum de creuers, amb un retrocés del 92% a conseqüència de les restriccions que s’han imposat per la pandèmia. Un altre sector molt afectat és el de l’automòbil. Fins al setembre han passat pel port 320.830 cotxes nous, un 44,6% menys. Per contra, ha evolucionat a l’alça, amb un increment de l’1,6%, el tràfic ferroviari de contenidors gràcies a la potent infraestructura intermodal de què disposa el port.