La companyia tecnològica Google lidera el rànquing de les marques més valuoses del món del 2018 segons el Rànquing BrandZ que elaboren Kantar Millward Brown i WPP, que s’acaba de publicar. Google té un valor de 302.063.000 de dòlars, un 23% més que el 2017.
A poca distància de Google se situa, en segona posició, una altra empresa tecnològica: Apple. El seu valor de marca el 2018 és de 300.595.000 de dòlars, un 28% més que l’any passat.
La tercera posició és per a Amazon, que amb un valor de marca de 207.594.000 de dòlars i un creixement del 49% aconsegueix desbancar del podi a Microsoft, quarta en el rànquing amb 200.987.000 de dòlars de valor de marca i una millora del 40% .
La cinquena plaça és per a la primera companyia no nord-americà del rànquing: la xinesa Tencent, que ha experimentat un increment del valor de marca del 65% per arribar als 178.990 milions de dòlars. Tencent ha augmentat tres llocs aquest any en el rànquing i li ha pres el cinquè lloc a Facebook, que ara és sisena.
Les 100 marques més valuoses del món segons el Rànquing BrandZ de Kantar Millward Brown i WPP han augmentat el seu valor global un 21% aquest any 2018 respecte l’any anterior.
La tecnologia és la gran reina a l’hora de generar valor de marca. Vuit de les deu primeres marques del Rànquing BrandZ són tecnològiques o estan relacionades directament amb la tecnologia.
Tres marques xineses són les que més han crescut aquest any entre les 100 primeres del món: JD.com (94%), Alibaba (92%) i Moutai (89%).
Zara i Movistar, entre les 100 primeres
Dues marques espanyoles, Zara i Movistar, segueixen apareixent un any més en el rànquing de les 100 més valuoses del món. Zara, que ha augmentat el seu valor un 7%, ocupa el lloc número 42 amb un valor de marca de 26.860 milions de dòlars. Per la seva banda, Movistar guanya un 4% de valor i ocupa el lloc número 53 amb un valor de 22.824.000 de dòlars.
Aquest rànquing s’elabora a partir de més de 3 milions d’enquestes i tenint en compte l’acompliment financer de les marques.