Social Stories

Les ‘startups’ amb impacte social, pont entre tecnologia i comunitat

El programa d'acceleració Cellnex Bridge contribueix al desenvolupament de projectes emergents locals que aporten solucions a problemes socials i mediambientals

Una part considerable de la població continua exclosa de l’accés a les tecnologies de la informació i la comunicació i a Internet. Aquesta bretxa digital no entén d’edats, ni de cultures; està estesa de manera general i és una de les causes de la desigualtat social.

Una realitat que la crisi ocasionada per la Covid-19 va visualitzar. Va ser una demostració de com la manca de coneixement o d’accés a les noves tecnologies genera desigualtat d’oportunitats i constata que la societat evoluciona a velocitats diferents.

En aquest context i amb l’objectiu d’impulsar projectes innovadors que tractin de reduir les bretxes digitals, socials i territorials mitjançant la tecnologia i la connectivitat, la Fundació Cellnex va llançar fa un any el programa d’acceleració Cellnex Bridge.

Posant les persones al centre dels projectes empresarials, Cellnex Brigde impulsa l’emprenedoria. És un projecte de cooperació. La seva finalitat: “Dibuixar solucions en diferents línies d’actuació per construir ponts que uneixin i ens apropin al territori, al món rural, als seus problemes i inquietuds, en definitiva, a les seves necessitats”, explica la directora de la Fundació Cellnex, Àngels Ucero. “Posem la connectivitat al servei de les persones i del territori”, recalca Ucero, “sempre des del foment de la innovació i la tecnologia”.

La directora de la Fundació Cellnex, Àngels Ucero.

Després de l’èxit de la primera edició, la Fundació Cellnex acaba de llançar la segona edició del Programa, comptant novament amb el suport de la consultora en innovació social Innuba i l’acceleradora de startups AticcoLab.

De l’experiència adquirida n’han sorgit alguns canvis. Aquest any es busquen startups d‟impacte social que aportin solucions al doble repte de reduir la bretxa digital i contribuir a la sostenibilitat mediambiental. A més, s’amplia de tres a sis el nombre de projectes que cal seleccionar i el període del programa passa de tres a cinc mesos. L’aportació econòmica per projecte continua fixada en 15.000 euros.

Poden accedir al programa Cellnex Bridge les startups d’impacte social vinculades a àmbits com l’educació, la sostenibilitat mediambiental, l’atenció a col·lectius vulnerables o l’impuls de les zones rurals, entre d’altres, així com aquelles que contribueixin a reduir la bretxa digital.

El segon Programa Cellnex Bridge amplia les empreses participants de tres a sis i el període de mentoria de tres a cinc mesos

A la selecció es valora que els projectes tinguin un equip que els promogui i que defensin una solució tecnològica que sigui viable, explica la directora de la Fundació Cellnex, “amb la tecnologia com a vector central perquè respongui a la visió i missió de la nostra fundació: el foment de solucions tecnològiques que utilitzin la connectivitat”.

La convocatòria es va obrir el divendres 10 de juny i hi ha temps per presentar-se fins dilluns 18 de juliol a la pàgina web de la Fundació (thecellnexfoundation.org). A finals del mes de juliol, un comitè d’experts seleccionarà fins a sis projectes per entrar a formar part d’aquesta nova edició del programa.

“El projecte es consolida després de la primera edició i l’experiència adquirida, ara millorada, i amb l’objectiu d’internacionalitzar-lo”, concreta Ucero. El programa s’estendrà en properes convocatòries a altres països on Cellnex opera com a gestor d’infraestructures, com és el cas d’Itàlia, França, Portugal o Regne Unit.

Els emprenedors de les tres empreses seleccionades en el primer programa d’acceleració amb els responsables de Cellnex i de les empreses col·laboradores Innuba i AticcoLab.

A la primera edició de Cellnex Bridge es van presentar més de 50 candidatures. D’aquestes, tres han participat en el programa amb solucions que aborden l’impacte social des de diferents vessants: Nixi for Children, una aplicació immersiva basada en la realitat virtual que redueix l’ansietat dels nens i nenes que se sotmeten a un tractament mèdic; Voluta.coop, una cooperativa que acosta la tecnologia IoT al món rural amb elements propers com a galliners intel·ligents; i eAgora, una aplicació all in-one que permet als municipis fomentar la participació ciutadana i la transferència de coneixements i solucions de manera senzilla.

Les empreses Nixi for Children, Voluta.coop i eAgora van ser seleccionades pels seus innovadors projectes

Durant l’execució del programa, els equips participants han comptat amb mentors que els han acompanyat per definir-ne el concepte, assentar l’equip, dissenyar un business plan i formar-se en aspectes centrals com el màrqueting o la xarxa de vendes, entre d’altres.

Amb la consolidació de Cellnex Bridge, Fundació Cellnex també ha establert les bases per crear un ecosistema d’emprenedoria i innovació tecnològica en impacte social. “El programa i les startups seleccionades han tingut molta visibilitat i s’ha forjat una xarxa de contactes i d’intercanvi d’experiències en innovació social i sostenible que volem preservar i potenciar“. Àngels Ucero explica que col·laboren amb altres programes d’acceleració i diferents actors de l’ecosistema per “fomentar la innovació social” al territori i perquè “la nostra crida arribi més lluny”.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Escena

Sis hectàrees d’oliveres

La dramaturga Aina Tur ha escrit un text excels sobre els abusos als infants i…

6 de July de 2024
  • Entrevistes: Un 'ColaCao' amb...

Jordi Basté: “Ploro en els moments que menys t’ho esperes”

Cada matí més de 755.000 persones l’escolten a 'El món a Rac1'. És el líder…

4 de July de 2024
  • Opinió

Montjuïc: de la muntanya al parc

Recordo que fa uns pocs anys, un bon amic d’un poblet a escassos trenta quilòmetres…

4 de July de 2024
  • Good News Barcelona

Wizz Air creixerà més d’un 30% aquest 2024 a l’Aeroport de Barcelona

L'aerolínia 'low cost' hongaresa ofereix 2,9 milions de seients i opera 18 rutes al Prat

4 de July de 2024
  • Good News Barcelona

Turisme de Barcelona llança propostes prèmium de cara a la Copa de l’Amèrica

Els nous productes se sumen a la tarjeta Barcelona Card Sea, dirigida al foment de…

3 de July de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

El Time Out Market interpel·la al barceloní amb gastronomia perquè torni al Port Vell

El nou espai obrirà divendres sobre el Maremagnum amb 14 locals gastronòmics i amb propostes…

3 de July de 2024