L’Estadi Olímpic comença a operar com a centre d’innovació amb deu empreses

Les companyies i entitats estan vinculades als àmbits de la música, l'esport i els grans esdeveniments, i col·laboraran entre elles per a desenvolupar projectes conjunts en un espai de més de 1.000 metres quadrats que ha comptat amb un pressupost de 2,8 milions

Un nou ecosistema d’empreses en el qual conflueixen la música, l’esport i els grans esdeveniments ha pres forma a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. Enclavat en una ubicació representativa per als tres sectors, el centre ha començat a operar amb deu primeres companyies residents. Amb el nom de The Venue Barcelona, serà la seu d’A-Champs, l’Associació de Fabricants i Distribuïdors d’Articles Esportius (Afydad), el Barcelona Music Tech Hub (BMTH), el Barcelona Sports Hub (BSH), Sportmas, Talent Passport, Toda&Nelo, TPC Matchpoint, Tuwa i WeVolv. 

Aquest nou engranatge empresarial, que connectarà a companyies, entitats i startups vinculades a aquests tres sectors, compta amb 1.100 metres quadrats en la façana sud de l’Estadi Olímpic. Equipat amb 14 mòduls de treball, una àrea de coworking i un espai exterior de 400 metres quadrats, el centre s’ha adequat amb un pressupost de 2,8 milions d’euros, aportats per Barcelona de Serveis Municipals (BSM). En aquest nou espai, conviuran iniciatives vinculades a tres àmbits que es creuen en recintes precisament com el de l’Estadi Olímpic, seu de grans esdeveniments, concerts memorables a nivell internacional i rellevants trobades esportives, com els partits del Barça mentre s’allarguen les obres del Camp Nou

El nou centre ha arrencat la seva activitat amb una jornada de treball amb un centenar d’empreses dels tres àmbits implicats, que han coincidit en la voluntat de promoure projectes disruptius que aportin solucions innovadores a les necessitats de la indústria. En aquesta sessió inaugural, les empreses han participat en sessions de treball destinades a idear solucions conjuntes a alguns dels reptes que afronta la tríada d’indústries. La mobilitat, la sostenibilitat, la gestió de l’aigua, la promoció, la restauració, l’aplicació de noves tecnologies i la generació de noves experiències dirigides als fans són qüestions que s’abordaran des del nou centre, impulsat per BSM en col·laboració amb Barcelona Activa i l’Institut Barcelona Esports (IBE). 

La desena d’iniciatives situades a The Venue conformen un ecosistema que “afavorirà un diàleg constant entre empreses per generar solucions concretes que donin resposta a aquests desafiaments actuals i futurs” dels tres sectors, segons el cofundador de The Venue, Emilio Risques. La diversitat de les empreses contribuirà a dinamitzar aquest diàleg, amb propostes que van des de l’Afydad, que reuneix 100 empreses i 250 marques esportives, fins a WeVolv, fundada per la jugadora de bàsquet estatunidenca Jori Davis per permetre als atletes gestionar de manera independent les seves carreres i estil de vida amb el suport de la comunitat esportiva. 

L’empresa TPC Matchpoint, creadora d’un programari centrat en la gestió integral de l’activitat de centres esportius, i A-Champs, vinculada a l’entrenament innovador i interactiu, són també exemples de les empreses relacionades amb l’esport que treballaran des de The Venue. També ho faran la plataforma que connecta fabricants, distribuïdors i detallistes del sector Sportmas, i el Barcelona Sports Hub. Aquesta iniciativa, impulsada també per l’IBE i l’Ajuntament, promou l’àmbit sportech col·laborant amb 380 entitats, empreses i startups

Connectant el sector de l’esport amb el del turisme, Tuwa es proposa contribuir al desenvolupament d’esdeveniments esportius sostenibles. Pel seu costat, l’àmbit empresarial entra en contacte amb l’esport i també amb la música, la cultural i l’entreteniment amb Talent Passport, mentre que el Barcelona Music Tech Hub dinamitza una comunitat de més de 80 professionals, startups i inversors de la indústria tecnològica digital. Donant paraigua legal a totes les empreses de l’ecosistema, Toda&*Nel·lo, proporcionarà serveis jurídics a les iniciatives del centre d’innovació. 

L’Estadi Olímpic Lluís Companys, dins de l’Anella Olímpica de Barcelona.

A més d’exercir com a base d’operacions de les empreses, startups i projectes residents, The Venue comptarà amb la col·laboració d’actors líders que participaran en el testatge de projectes impulsats des del nou ecosistema de l’Estadi Olímpic. U exemple d’ells és el referent en la indústria de la música en viu Live Nation, que facilitarà la realització de proves de concepte i pilots de solucions que sorgeixin de les empreses de The Venue en els esdeveniments que celebri a l’Anella Olímpica. 

L’impuls de The Venue reforça precisament el paper d’aquest recinte “com a plataforma d’innovació en l’àmbit de la música, els esports i els esdeveniments”, segons la directora de l’Anella Olímpica, Carme Lanuza. “És un nou rol capaç de dinamitzar el teixit local i de captar talent, que s’afegeix a l’aportació que fan espais com el Palau Sant Jordi i l’Estadi Olímpic a l’hora de posicionar Barcelona com a seu de grans esdeveniments i espectacles”, ha afegit la responsable d’aquesta àrea d’equipaments de Montjuïc, que el 2023 va tancar un any de rècord.

The Venue comptarà amb la col·laboració d’actors líders que participaran en el testatge de projectes impulsats des del nou ecosistema de l’Estadi Olímpic

El nou ecosistema estarà gestionat per una UTE formada per quatre grans firmes vinculades a l’impuls de centres d’innovació i a l’acceleració de startups. L’empresa especialitzada en la conversió d’idees en productes B-Bruce impulsarà el desenvolupament de marca de les propostes que sorgeixin del centre, mentre que Ongoing utilitzarà el màrqueting de resultats per optimitzar conceptes i experiències que neixin de les startups i empreses de The Venue. 

Pel seu costat, The Mother Trees liderarà l’aplicació d’un concepte d’innovació oberta i col·laborativa dins de l’ecosistema, i U-Skale s’encarregarà de l’acceleració de les iniciatives, creant models de negoci innovadors que busquin impactar en els seus respectius sectors. Com peces d’un mecanisme, cada actor exercirà un paper particular i alhora conjunt, dins d’una iniciativa que aspira a posicionar Barcelona com a referent en la confluència de la música, l’esport i els grans esdeveniments.

Compartir
Publicado por
Anna Badia López

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024
  • Opinió

L’hora de la resiliència urbana

A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…

19 de novembre de 2024