Jardin Hotel Intercontinental Barcelona
El renovat pati interior de l'hotel Intercontinental Barcelona. ©TheNBP

L’Hotel Intercontinental Barcelona estrena un jardí i hort urbà de 2.000 m²

Un any després de la seva obertura, en la que es van invertir 20 milions d'euros, l'establiment ja registra ocupacions mensuals superiors al 70% i es consolida com l'hotel habitual d'importants clubs de futbol, estrelles de la música que visiten Barcelona i grans convencions empresarials

L’Hotel Intercontinental Barcelona acaba de celebrar el seu primer aniversari. En els dotze primers mesos d’obertura, l’establiment ha registrat un comportament desigual pel que fa a l’ocupació, però ara ja navega a la velocitat de creuer —amb una ocupació mitjana des del maig del 74%– i les previsions són optimistes, especialment pel que fa a la recuperació de l’activitat de congressos i incentius, que és el seu punt fort.

Ubicat a la confluència dels carrers Rius i Taulet i Lleida, a Montjuïc, l’antic Hotel Fira Palace, posteriorment reconvertit en Crowne Plaza, va renéixer l’octubre del 2021 com a Intercontinental Barcelona, ​​possibilitant que aquesta marca hotelera de referència internacional desembarqués a la ciutat, incrementant així la seva oferta d’establiments cinc estrelles. El procés de reobertura acaba de culminar amb la darrera actuació prevista en el projecte de remodelació del complex: la construcció d’un jardí i un hort urbà, en el pati interior, que ocupa una superfície de 2.000 metres quadrats. Amb aquesta obra, la inversió acumulada en el nou Intercontinental puja a 20 milions d’euros, segons explica a The New Barcelona Post el director de l’hotel, Enrique Escofet.

El nou jardí de l’Intercontinental Barcelona s’ha construït a sobre del sostre de les sales de convencions de l’establiment i persegueix una finalitat triple. La coberta vegetal que s’ha instal·lat sobre els quatre salons de reunions es traduirà en un estalvi energètic del 30%, ja que a l’estiu caldrà una refrigeració més baixa de les sales i a l’hivern es requerirà menys calefacció. “El jardí crea una capa tèrmica que suposa un estalvi directe en la factura elèctrica”, destaca Escofet.

La coberta vegetal s’ha instal·lat sobre el sostre de les sales de convencions.©TheNBP

En segon lloc, es millora notablement l’estètica de l’hotel, ja que s’ha substituït un grisenc pati interior per un vistós jardí que poden veure tant els veïns dels edificis adjacents com els hostes de les habitacions de l’establiment. Finalment, aquest projecte contribueix a incrementar la biodiversitat urbana i està en línia amb el pla municipal per omplir de verd els terrats dels edificis. Dotat de reg per degoteig i amb una singular il·luminació nocturna, al jardí s’hi han plantat exclusivament plantes mediterrànies i s’hi han instal·lat també uns hotels d’insectes per afavorir aquesta diversitat.

Una part del projecte l’ocupa un hort urbà on aquest estiu ja s’han cultivat tomàquets, albergínies, enciams, cols kale i diferents plantes aromàtiques. Aquestes hortalisses proveeixen el restaurant gastronòmic de l’hotel, Quirat, dirigit pel xef Víctor Torres. Així mateix, les plantes aromàtiques s’utilitzen a Gebre, la cocteleria de l’establiment.

 

“Aquest jardí ens omple de satisfacció i estem molt contents de com ha quedat l’obra, que és l’última cosa que ens faltava per fer del projecte de reobertura i reposicionament de l’hotel, amb una inversió acumulada de 20 milions d’euros”, afirma Escofet. Aquesta inversió ha estat executada per l’empresa propietària de l’immoble, Diagonal Plaza, que pertany a dues famílies barcelonines.

Segons el director de l’Intercontinental Barcelona, ​​els tres primers mesos del 2022 van ser molt durs, amb ocupacions mínimes del 20%. Tot i això, a partir de Setmana Santa l’activitat de l’hotel es va anar animant i, des del maig, l’establiment registra ocupacions mitjanes d’entre el 72% i el 74%, amb puntes que van arribar al 80% en els mesos de juliol i agost. Escofet es mostra també optimista amb la recuperació de l’activitat de congressos i esdeveniments d’empreses: “Som molt forts en aquest segment i hem gairebé recuperat els nivells prepandèmia; estem només un 10% per sota del 2019, que va ser un any rècord per a l’antic Crowne Plaza, però ara la qualitat de les nostres instal·lacions i serveis és molt superior, hem fet un gran salt qualitatiu”.

L’hort urbà permet abastir el restaurant Quirat i la cocteleria Gebre. ©TheNBP

Presentacions de cotxes, formacions internes, congressos, rodes de premsa, festes de celebració, lliuraments de premis, viatges d’incentius… al llarg dels dotze últims mesos l’Intercontinental Barcelona ha acollit tota mena d’esdeveniments, d’empreses de múltiples sectors, com el tecnològic, financer o farmacèutic. Recentment, Airbus ha celebrat la seva conferència europea a l’hotel, que també és l’establiment habitual de molts dels equips de futbol que visiten la ciutat, com l’Inter de Milà o l’Atlètic de Bilbao, dos dels hostes més recents.

També és usual que s’allotgin a l’hotel els cantants i grups de música que actuen al Palau Sant Jordi o a l’Estadi Olímpic Lluís Companys de Montjuïc. “Cal tenir en compte que tenim les habitacions d’hotel més àmplies de Barcelona; la més petita té 42 metres quadrats”, assenyala Escofet. El mes de juny passat es va estrenar, a més, la renovada suite presidencial, de 170 m², que ja ha estat ocupada unes 20 vegades al llarg d’aquests cinc mesos.

El 85% dels hostes de l’Intercontinental Barcelona són estrangers, especialment britànics, americans, de l’Orient Mitjà i de països europeus com França. “Malgrat que la ciutat pateixi problemes com un increment de la delinqüència i majors nivells de brutícia, Barcelona continua atraient moltíssim al client internacional, que continua confiant en aquesta plaça i se sent atret per la seva gastronomia, pel mar o per l’arquitectura de Gaudí. Barcelona tira molt i confiem que es consolidarà l’actual ritme de recuperació”, considera Escofet.

Les plantes escollides són mediterrànies i consumeixen poca aigua. ©TheNBP

Amb un total de 273 habitacions, aquest cinc estrelles dona feina a 200 persones i la seva tarifa no baixa dels 310 euros per nit. Des d’aquest mes, l’hotel, que compta amb un dels spa més grans de la ciutat, ha de competir amb un altre establiment de luxe acabat d’inaugurar a la ciutat que també posa el focus en els congressos i convencions, el Sofitel Skipper Barcelona. “És molt bo per a Barcelona que arribin noves marques de prestigi internacionals, ens ajuda moltíssim a tots, perquè contribueix a posicionar la ciutat al món i permet incrementar el nivell de la planta hotelera”, subratlla el veterà gestor.

L’empresa Diagonal Plaza, propietària de l’hotel, l’explota en règim de franquícia, és a dir, paga un fee anual al gegant hoteler mundial IHG Hotels & Resorts per l’ús de la marca Intercontinental. “És molt difícil que una marca de luxe com a Intercontinental signi contractes de franquícia, no és gens habitual. Però amb aquesta mateixa fórmula vam aconseguir que l’antic Crowne Plaza de Barcelona fos el millor d’Europa i ara ens proposem fer el mateix amb aquesta nova ensenya”, conclou.