Es tracta de la principal inversió en logística efectuada per la cadena alemanya des que va arribar a Espanya fa 30 anys
Lidl ja té molt avançades les obres de construcció del seu segon centre logístic a l’àrea de Barcelona. Es tracta d’un complex de 66.000 metres quadrats i 144 molls de càrrega que s’alça al municipi de Martorell (Baix Llobregat) i on destinarà una inversió de 140 milions d’euros. El projecte ve de lluny, ja que la cadena alemanya de distribució el va anunciar l’any 2017, després de no aconseguir desencallar l’ampliació que preveia efectuar de la plataforma logística que té a Montcada i Reixac, on també hi ha la seva seu corporativa per al mercat espanyol.
Segons Lidl, aquesta inversió de 140 milions a Martorell és la més gran que ha efectuat en logística des que va arribar a Espanya fa 30 anys. Està previst que el nou magatzem sigui un dels més grans del grup a Europa i que entri en funcionament al llarg del 2025. La cadena destaca que el centre serà complementari al de Montcada i que permetrà “acompanyar i intensificar de forma decisiva el desenvolupament del negoci a la zona nord-est d’Espanya”.
Aquesta inversió a Martorell no és l’única que efectuarà Lidl a Catalunya, ja que el juliol del 2022 també va anunciar la construcció d’un centre logístic a Constantí (Tarragonès) que preveu inaugurar el 2026, encara que aquest mateix any entrarà en funcionament en aquest municipi un magatzem provisional. A Constantí, Lidl ha comprat una parcel·la de 185.000 metres quadrats, una superfície encara més gran que la que va adquirir el 2017 a Martorell, de 126.000 metres quadrats.
En paral·lel, per fer front al seu ambiciós pla d’expansió i creixement, Lidl preveu edificar també noves plataformes logístiques a Parla (Madrid) i a Villadangos del Páramo (Lleó). Totes elles se sumaran al magatzem inaugurat recentment a Escúzar (Granada) i que ha elevat a dotze el nombre de centres logístics que la cadena té ara en funcionament a Espanya. Aquestes plataformes proveeixen una xarxa de més de 670 botigues que donen feina a unes 18.500 persones.
A Catalunya, el primer mercat on va arribar, la marca germànica té més de 120 establiments. La seva plantilla a la comunitat supera les 4.000 persones i, segons un estudi de PwC, l’impacte econòmic de la cadena al territori ronda els 1.300 milions d’euros anuals aportats al PIB, xifra equivalent al 0,55% del total autonòmic. Si se sumen els llocs de treball directes, indirectes i induïts, l’ocupació generada puja a 26.000 persones. Finalment, Lidl xifra en 820 milions el valor de les compres anuals fetes a 180 proveïdors ubicats a Catalunya.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…