Good News Barcelona

Llum verda a la fase final de les obres del tren llançadora a l’aeroport

La nova connexió ferroviària amb l'Aeroport del Prat està avui una mica més a prop. El Consell de Ministres ha autoritzat la licitació de l'última fase del projecte del futur tren llançadora. Després de les obres, només quedarà per resoldre qui el gestionarà, si Renfe o bé Ferrocarrils.

[dropcap letter=”E”]

l Govern central ha autoritzat aquest dimarts al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per licitar la segona fase de les obres del nou accés ferroviari a la terminal 1 de l’Aeroport del Prat, que consistirà en la construcció de la superestructura de la futura doble via entre la línia d’ample convencional Barcelona-Tarragona i les estacions de la T1 i la T2, amb connexió a la L9 del metro.

Les obres, amb valor estimat de 73,77 milions d’euros i un termini d’execució de 24 mesos, suposen un “impuls definitiu” per la posada en servei d’aquesta infraestructura, que Renfe defensa que serà estratègica en el futur esquema d’explotació de la xarxa de Rodalies a Barcelona. Aquests treballs arriben després d’haver perforat el tram principal del nou accés amb una tuneladora, amb un cost de 305 milions d’euros.

El tren llançadora permetrà establir serveis directes de Rodalies a les dues terminals de l’aeroport des de Manresa i Maçanet, mitjançant la R4 i R2, respectivament, i, a través d’elles, es podrà connectar amb la resta de línies de Rodalies i el metro de Barcelona. D’altra banda, el temps de viatge entre l’estació de Sants de Barcelona i la T1 serà de menys de 20 minuts, beneficiant entre set i nou milions de viatges anuals, segons ha exposat el Ministeri.

Una de les qüestions per resoldre del futur tren llançadora serà qui el gestionarà: Renfe o Ferrocarrils de la Generalitat (FGC). Avui mateix, Ferrocarrils ha iniciat els tràmits per a la licitació de 12 nous trens per cobrir aquest servei, posicionant-se així per quedar-se’l. Respon així a l’encàrrec que li va fer el Govern farà un any de fer-se amb aquest servei, que FGC vol que permeti la connexió intermodal amb la resta de línies de la xarxa de Rodalies, FGC, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i TRAM. L’empresa liderada per Ricard Font aposta per una nova connexió amb El Prat com la que existeix a Londres, amb el Heathrow i Gatwick Express, el Narita Express de Tòquio o el City Airport Train de Viena.

Compartir
Publicado por
Redacción TheNBP

Artículos recientes

  • Opinió

La segona mort de Josep Palàcios

Cal fer el possible perquè l’escriptor de Sueca no continuï essent llegit per quatre gats.

11 d'abril de 2025
  • Creativitat

FestivArt reivindica els oficis artesanals

Els carrers i places del Poble Espanyol seran l'escenari d'aquest festival, que comptarà amb un…

11 d'abril de 2025
  • Gaudeix de Barcelona

El Beer Festival reunirà més de 400 productors de cerveses artesanes

Es podran degustar begudes locals però també de països com Alemanya o Irlanda, amb una…

10 d'abril de 2025
  • Barcelona Science Week

“Cal apropar les empreses al coneixement i obrir les portes”

Núria Montserrat (Barcelona, 1978) es dedicava a generar microronyons a un laboratori de l'Institut de…

10 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

La fira Seafood generarà un impacte de 156 milions d’euros a Barcelona

L'esdeveniment, que se celebrarà del 6 al 8 de maig en el recinte Gran Via…

10 d'abril de 2025
  • Al carrer

Entre Marie Curie i Albert Einstein

El nomenclàtor de Barcelona ha convertit Nou Barris, concretament la seu del districte, en un…

10 d'abril de 2025