La taula de reindustrialització de Nissan ha assignat a la marca de vehicles elèctrics una parcel·la de 60.000 m2, a les antigues instal·lacions de la companyia japonesa, on produirà un nou turisme de dues places
Finalment s’esvaeix el futur de l’antiga planta de Nissan a la Zona Franca. La marca de vehicles elèctrics Silence s’ha adjudicat una parcel·la de 60.000 metres quadrats per instal·lar-s’hi a partir del mes de juliol i iniciar la producció d’un vehicle elèctric de dues places, , anomenat S04. La marca catalana de disseny i producció de motos elèctriques treballa de moment en aquest nou projecte, que suposa una inversió de 30 milions d’euros i la contractació d’un centenar de persones, des de la fàbrica de Sant Boi de Llobregat.
La llum verda la va activar el dilluns la taula de reindustrialització de Nissan, integrada pel govern central, Generalitat, la multinacional automobilística i els sindicats. La reunió va servir també per adjudicar de manera directa la parcel·la que ocuparà el Centre Tècnic de Nissan a Barcelona, segons un comunicat de la taula remès aquest dimarts.
Silence, que compta amb Acciona com a principal accionista, va arribar a un acord amb els ex treballadors de Nissan per iniciar l’activitat a Zona Franca amb la incorporació de 110 persones —el 10% dels 1.400 empleats que es van quedar sense feina el desembre de 2021—. Aquest “mínim” nombre de recol·locacions i la demora en tot el procés de reindustrialització han despertat les reticències dels sindicats que exigeixen que “no s’allargui la presa de decisions i les reunions en què es tiren la culpa els uns als altres, i on al final els únics damnificats som els treballadors que seguim esgotant la nostra prestació de desocupació”, van indicar.
En les properes setmanes, els membres de la taula treballaran per formalitzar els contractes de lloguer d’aquestes dues parcel·les amb el Consorci de Zona Franca de Barcelona per donar l’impuls definitiu als seus projectes. Prèviament, però, el Consorci que és el propietari dels terrenys accelerarà també la finalització del plec de condicions per a la licitació del concurs públic de gestió d’aquesta àrea industrial, que es vol engegar en la segona quinzena de juny.
Amb aquest calendari, no serà fins a mitjans de setembre que es coneixerà el nom de l’operador que gestionarà aquests terrenys, en els que s’integraran els projectes del hub d’electromovilitat i de Silence, així com un de logístic, encara no concretat.
Per la seva banda, el responsable de les operacions industrials de Nissan a Espanya, Frank Torres, ha afirmat que l’automobilística “té clar els possibles acords amb Silence i el hub per assegurar la transferència dels actius i altres detalls que tots dos inversors ens han demanat per donar viabilitat als seus projectes” i ha indicat que ara només queda engegar el concurs de l’operador dels terrenys.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…