La firma de moda preveu tancar l'any amb unes vendes de 27 milions d'euros i confia a tornar a multiplicar per tres aquesta xifra a finals de 2025. Donarà un fort impuls al canal online gràcies a l'acord que acaba de signar amb Zalando i ja projecta duplicar les seves instal·lacions de Cardedeu amb la construcció d'un nou edifici.
L’arribada de Paco Sánchez, procedent de Pronovias, a la direcció general de Lola Casademunt el 2020 ha marcat un abans i un després en la firma de moda i complements amb seu a Cardedeu (Barcelona). Tot i les conseqüències de la pandèmia, la companyia familiar catalana ha aconseguit triplicar la facturació en dos anys, ja que va ingressar 8,5 milions d’euros el 2020 i preveu tancar l’actual exercici amb 27 milions, dos milions més del pressupost inicial. Si es confirma aquesta xifra, aquest 2022 la marca s’anotarà un creixement del 80%.
Segons el CEO i director general, el pla que han traçat contempla tornar a triplicar el volum de negoci en tres anys, és a dir, assolir els 80 milions a finals de l’exercici del 2025. Per fer front a aquest ritme, Lola Casademunt ja projecta construir un nou edifici a Cardedeu que permetrà duplicar l’espai de la seva seu actual, que acaba de ser totalment remodelada. Es preveu que les obres s’iniciïn el 2024 i que el nou immoble es destini íntegrament a l’equip de disseny i creació de les col·leccions de la firma, segons avança Sánchez a The New Barcelona Post. El creixement també s’accelerarà gràcies a la firma d’acords amb empreses com Zalando, un dels líders globals en venda de roba online.
Els fonaments del creixement de Lola Casademunt es van forjar el 2017, quan la marca propietat de Ferran Espona i de Maite [Gassó] Casademunt, directora creativa i filla de la fundadora i alma mater de l’empresa —que ara té 91 anys—, va apostar per entrar en el món de la moda amb una col·lecció de roba que es va presentar a la passarel·la 080 de Barcelona el 2018. Fins aleshores, Lola Casademunt era una firma reconeguda pels seus complements —des d’accessoris per al cabell a fulards, bosses de mà i sabates—, però ara és una marca total look que arriba a les seves clientes a través de les col·leccions Lola Casademunt i Lola Casademunt by Maite, la línia més premium de l’empresa i més personal de Maite Gassó Casademunt. Segons Sánchez, el seu posicionament al mercat no és el d’una firma low cost, però tampoc el d’una marca de luxe: “som una marca premium aspiracional“, destaca.
El segon gran factor que ha accelerat la xifra de negoci és la decisió d’internacionalitzar la companyia, amb un pla que s’ha encarregat d’executar el nou director general. Així, el gener del 2021 l’empresa només operava a Espanya i Portugal i ara, en menys de dos anys, les peces de roba de Lola Casademunt ja es comercialitzen a 500 botigues multimarca de catorze països, com Andorra, Bèlgica, Xipre, França, Itàlia, Irlanda, Puerto Rico i Mèxic, país on ja han entrat en tres centres del poderós grup de distribució local Palacio de Hierro. “El 2023 volem entrar a Alemanya, Holanda i Polònia, on estem buscant els partners adequats”, explica Sánchez.
A més de continuar desenvolupant Europa, una de les prioritats de Lola Casademunt és endinsar-se a més països de Llatinoamèrica, amb Colòmbia, Xile i Panamà al punt de mira. Un altre repte és entrar als Estats Units, on els agradaria posar un peu a través de Miami el 2025.
Acord amb Zalando
Des de la pandèmia, les vendes en línia de Lola Casademunt s’han duplicat i es preveu que aquest 2022 generin el 10% de la facturació. Aquest percentatge, però, es podria accelerar el 2023, ja que des d’aquesta setmana les col·leccions de Lola Casademunt també es poden comprar a través de Zalando. “Ens han homologat per distribuir les nostres peces de roba en un bon nombre de països europeus; aquesta mateixa setmana comencem a treballar en vuit mercats, cosa que pot suposar una forta empenta al nostre negoci online“, subratlla el director general.
En paral·lel a l’expansió a Internet, la firma continuarà desenvolupant la seva xarxa de botigues físiques a Espanya, on compta amb un grandíssim aliat: El Corte Inglés. Actualment, Lola Casademunt disposa de 27 córners o espais diferenciats dins dels grans magatzems i ben aviat n’obrirà dos més als centres de la Corunya i Bilbao. L’últim any, la presència a El Corte Inglés s’ha incrementat un 70%, en passar de 17 a 29 punts de venda. “El 2022 hem obert a grans places com als centres de Sorolla i Castellana, a València i Madrid, però amb la diferència que aquestes noves boutiques no estan a la planta de complements, sinó a la de dona, cosa que contribueix a potenciar molt més la nostra marca”, explica Paco Sánchez.
Lola Casademunt posseeix també 19 botigues pròpies a peu de carrer a les millors zones comercials de les principals ciutats espanyoles, una xifra que creixerà a 21 punts de venda abans de final d’any gràcies a les noves obertures a Saragossa i Las Palmas.
Segons el directiu, tot aquest creixement i la “forta aposta per potenciar la marca” s’està finançant amb recursos propis. “Creixerem tant com el nostre propi pulmó financer ens ho permeti; no estem buscant ni preveiem donar entrada a socis, volem ser autosuficients”, assegura.
Estrena de la nova seu de Cardedeu
Dijous passat, Lola Casademunt, que acaba de celebrar el 40è aniversari, va inaugurar la remodelació de la seva seu central de Cardedeu, al Vallès Oriental, on treballen 65 dels 170 empleats de la companyia. L’immoble ha estat sotmès a una reforma integral després que l’externalització de la logística a un operador especialitzat hagi permès prescindir del magatzem i alliberar espai. Les noves instal·lacions disposen d’una superfície de 3.200 metres quadrats distribuïda en quatre plantes, que acullen les oficines centrals de finances i administració, tecnologia, recursos humans, logística, retail, wholesale, ecommerce, disseny, compres, control de qualitat, magatzem, màrqueting i comunicació.
A més, s’ha duplicat l’espai destinat a showroom i modelatge i s’ha construït una botiga pilot on els experts en visual merchandising de la marca defineixen els canvis que s’han d’implantar a les botigues cada quinze dies. També hi ha una cafeteria, Lola Club, perquè els treballadors puguin menjar i realitzar les seves pauses.
El 2024, en un terreny adjacent, Lola Casademunt construirà un edifici bessó de 3.200 metres quadrats més que destinarà íntegrament a l’equip creatiu, tècnic i de disseny, mentre que l’immoble actual es destinarà als departaments corporatius o de negoci.
Fins fa poc, el 100% dels productes dissenyats per l’empresa familiar es fabricaven a Àsia, però l’arribada de Sánchez a l’empresa i la crisi del coronavirus ha fet que comenci a desviar part de la producció a tallers de Catalunya. A l’àrea del Vallès— i també a Andalusia, Portugal, el Marroc i Turquia. “Ja hem aconseguit que el 30% de la producció es realitzi a prop; volem contribuir a reflotar i regenerar la potent indústria tèxtil que teníem en el passat”, conclou el directiu.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…