La companyia Lola Casademunt ha superat les seves pròpies expectatives el 2023. La firma de moda i accessoris amb seu a Cardedeu (Vallès Oriental) va arribar l’any passat als 45 milions d’euros en vendes, un 59% més respecte a l’any anterior, quan va facturar 28,5 milions. Aquest increment ha portat a la companyia familiar a quintuplicar les seves vendes en tres anys.
“Hem superat les expectatives a tancament de 2023, havent excedit el nostre objectiu de vendes”, ha proclamat Paco Sánchez, conseller delegat de Lola Casademunt. Sánchez, que es va incorporar a la companyia procedent de Pronovias el 2020, considera que aquest increment respon al fet que l’empresa “segueix fidel al pla estratègic de la companyia, sòlid i coherent”. Aquesta voluntat es tradueix a enfortir la firma, consolidar els mercats existents i apostar per altres nous, “sempre que siguin consistents”.
La marca ha crescut en tots els canals en els quals opera: retail, multimarca i online. L’increment més significatiu s’ha produït en la venda per Internet, que l’empresa duu a terme a través del seu e-commerce propi en vuit països, a través de El Corte Inglés i del marketplace Zalando. En concret, les vendes online de Lola Casademunt van augmentar en el passat exercici un 90% respecte a l’anterior. La progressió del canal multimarca tampoc va ser menor, del 59%. Pel seu costat, va registrar també un augment del 52% en el canal retail.
La companyia compta a Espanya amb 23 botigues pròpies, quatre franquícies i 42 corners a El Corte Inglés. A nivell internacional, suma tres espais a Portugal i dues botigues a l’Aràbia Saudita inaugurades recentment, a més d’una concept store a Andorra que va obrir el 2023 conjuntament amb Perfumeria Júlia, a la prestigiosa Avinguda Meritxell. A més, dins del canal multimarca té presència a 30 països en més de 1.500 punts de venda, amb 815 d’ells distribuïts a Espanya i Portugal.
Nova etapa
Amb el tancament de 2023, Lola Casademunt tanca també una etapa que va obrir el 2021 i obre una nova fase amb un nou pla estratègic de tres anys. Amb un objectiu clau: posicionar-se com a referent de moda a nivell nacional i, cada vegada més, també internacional. La companyia va emprendre precisament el 2021 la seva expansió internacional, que ha anat guanyant pes i ara representa un 27% de la seva facturació total. De cara a 2024, l’empresa preveu obrir quatre botigues pròpies a Espanya i continuar amb la seva expansió internacional, mitjançant la seva botiga online a nous països, entrant en altres marketplaces i de la mà de nous socis comercials per al canal multimarca.
“Aquesta evolució positiva de la companyia ens impulsa a continuar creixent d’una forma sostenible per a ser el més rendible possible. Som una companyia sanejada que creix amb recursos propis”, ha reivindicat Sánchez. “Si aconseguim que aquests siguin cada vegada més grans, ens permetrà reinvertir-los per a aprofitar oportunitats i optimitzar el nostre creixement”, ha conclòs el director general de la firma, que té dues línies: una més casual sota el nom de Lola Casademunt, i Lola Casademunt by Maite, premium i més personal de la i directora creativa, Maite Gassó Casademunt.
El nom de la marca té el seu origen en la mare de l’actual directora creativa. Lola Casademunt va fundar el 1981 la firma centrada inicialment en accessoris i complements, i va ser el 2018 quan l’empresa, propietat de Maite Gassó i el seu marit, Ferran Espona, es va llançar a la passarel·la amb una col·lecció a la 080 Barcelona. L’empresa, amb més de 40 anys d’història, va estrenar a finals de 2022 la remodelació del seu headquarter a Cardedeu, municipi on l‘alma mater de la marca va començar a confeccionar els seus primers accessoris.
El reformat immoble, de 3.200 metres quadrats i amb quatre plantes, s’està ampliant de nou per a donar resposta a l’augment de plantilla que l’empresa preveu que es produeixi davant el seu progrés. Aquest creixement va en paral·lel a l’estratègia de l’empresa per a avançar en la sostenibilitat, en la qual preveu augmentar la seva quota de producció en proximitat i incrementar l’ús de materials sostenibles. Tot emmarcat en el propòsit de consolidar-se com a referent a nivell nacional i internacional de l’àmbit de la moda i d’uns complements que acumulen quatre dècades d’història.