Aprofitar la Copa de l’Amèrica com a aparador mundial. Aquest va ser el propòsit que es va marcar la firma de moda Lola Casademunt, i que ha culminat convertint-se en la proveïdora i dissenyadora oficial de roba formal l’equip americà, el Nova York Yacht Club American Magic. La marca catalana ho ha fet amb un vestit formal i un altre per a ocasions més casual, i erigint-se també com a sponsor de l’equip femení de l’American Magic, que competirà en la primera categoria femenina de la història de la regata.
“Quan va sorgir la possibilitat de poder vestir l’equip, per a mi va ser una cosa impressionant. És com el somni americà, un fet que mai hagués pensat que podria passar”, ha declarat la directora creativa de Lola Casademunt, Maite Gassó Casademunt, des de la base de l’equip americà al Port Vell, repleta d’assistents amb americanes amb ratlles marineres. Formen part de la col·lecció dissenyada per la firma per a l’equip i per la Copa de l’Amèrica. El team americà comptarà amb vestit formal blau marí i amb detalls en traus i davanter, i un altre més casual de teixit tècnic en blau marí en el disseny pensat per a homes i de ratlles blanques sobre el mateix blau en el dissenyat per a dones, “inspirat en els clubs americans de finals del segle passat”.
El disseny de les americanes no estarà restringit a l’equip americà, sinó que es posaran a la venda a partir de juny a les botigues de Lola Casademunt. Aquests dissenys es complementaran amb una altra americana de fons blanc i ratlla blau marí, i tots ells estan marcats per “un punt de moda molt Barcelona”.
El propòsit de sumar-se a la Copa de l’Amèrica per guanyar visibilitat va partir d’una idea externa a l’empresa. Concretament, va ser el secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Albert Castellanos, qui la va plantejar durant una visita a la seu de l’empresa, a Cardedeu (Barcelona). “La idea va ser aprofitar la Copa de l’Amèrica per consolidar el caràcter internacional de Lola Casademunt”, ha explicat el mateix Castellanos.
L’aliança entre la firma catalana i l’equip americà s’emmarca en la visió que la Generalitat defensa de la Copa de l’Amèrica, segons ell: “Que no només sigui un esdeveniment de molt d’impacte i que ajudi a posicionar a Barcelona en també com a destí del turisme nàutic, sinó aprofitar aquest grandíssim aparador per part de les empreses”. Des de Lola Casademunt, es van fer seu aquest plantejament: “Ens va semblar una idea sublim, la vam agafar, i la vam portar a la realitat”, lligant el món de la moda amb el de la vela, segons el conseller delegat de Lola Casademunt, Paco Sánchez.
I aquesta col·laboració s’ha materialitzat en un context en el qual la signatura i l’equip americà comparteixen aspectes en les seves respectives tradicions, històries i valors, segons Sánchez: “Des d’un lloc diferent, però en definitiva, amb el mateix cor”. També el president de la marca, Fernando Espona, ha assegurat que ambdues tenen molts elements en comú: “Lola Casademunt s’ha anat adaptant als temps, igual que els vaixells, que han evolucionat fins als vaixells que volen”.
L’evolució de la marca ha estat molt diferent, però amb una progressió creixent en la mateixa direcció, i ha anat des del garatge en el qual va néixer l’empresa quan Lola Casademunt va començar a confeccionar articles pel cabell fa més de 40 anys, a facturar 45 milions d’euros el 2023, després d’obrir-se a la moda de la mà de la seva filla Maite, ara directora creativa del grup.
“Tenim elements del nostre patrimoni intangible que ens uneixen a les dues entitats”, ha coincidit a defensar el president d’operacions de navegació de l’equip americà, Terry Hutchinson. El regatista ha destacat que comparteixen valors de treball que assegura que caracteritzen a l’equip americà, que “treballa de sol a sol” amb el focus posat en la competició, que començarà a l’agost i que ja està deixant empremta a la capital catalana, amb transformacions urbanístiques, el foment de la vela i els esports nàutics i aliances amb empreses com aquesta.