Ecosistema emprenedor

Luggit, l’equivalent a Uber per a la custòdia de l’equipatge dels turistes

Aquest estiu ha començat a operar a Barcelona una aplicació que permet als visitants localitzar a un conductor autoritzat perquè els reculli les seves pertinences, les guardi i les traslladi a l'hora convinguda a l'hotel, a l'aeroport o a on l'indiquin

El turisme a Barcelona i el nombre de visitants s’han situat aquest estiu als nivells anteriors a l’arribada del coronavirus. El retorn dels turistes a la ciutat ha destapat noves iniciatives de negoci i ha estat un reclam perquè s’instal·lin a la capital catalana un seguit d’empreses que volen complaure els visitants i cobrir les seves necessitats per fer més excel·lent la seva experiència com a viatgers.

Aquest és el cas de la companyia portuguesa LUGGit, que va aterrar a Barcelona a principis del passat mes de juliol per facilitar la custòdia i logística de l’equipatge dels turistes, quan els hostes no han procedit encara a registrar-se als hotels, no han fet el check-in als apartaments turístics de la ciutat o, de la mateixa manera, deixen les instal·lacions i necessiten traslladar i facturar les maletes l’últim dia de la seva estada.

Segons l’empresa, es tracta de la primera aplicació per gestionar l’equipatge i es descriu com “l’equivalent a Uber” en aquesta matèria. A través d’un mòbil o un ordinador, l’usuari pot localitzar a un conductor autoritzat, que passa a recollir les seves pertinences, les guarda i les trasllada a l’hora i al lloc que li indiquen. En tot moment, es pot fer un seguiment en temps real de la localització de l’equipatge i contactar amb el conductor –denominat keeper per la pròpia empresa– per a la seva recollida.

Amb uns preus que varien segons el número i les dimensions de l’equipatge, les tarifes de LUGGit oscil·len entre els 30 euros i els 60 euros per servei, unes quantitats que també canvien d’acord amb l’assegurança que es contracti. La companyia portuguesa ofereix dos models diferents com a mesura de seguretat davant d’una possible pèrdua de l’equipatge. Les maletes estan cobertes per una assegurança Estàndard (per valor de 500€) o Premium (per un import de 1.200€) –que s’abonen com a dipòsit– i segellades, en presència del client, amb una sivella que conté un codi QR, que és el que permet seguir la seva localització en tot moment.

LUGGit pretén establir-se en els pròxims dos anys en almenys deu capitals europees, entre les quals es troben Viena i Praga. Barcelona ha estat la ciutat escollida per al seu llançament en el mercat espanyol “per tenir un ecosistema travel tech molt desenvolupat i un turisme molt compromès amb els operadors d’habitatge turístic, com Airbnb o Booking.com”, assegura Ricardo Figuereido, conseller delegat de LUGGit.

L’aterratge a la capital catalana s’ha fet amb una flota de dues furgonetes elèctriques, de manera que s’ha convertit en la primera ciutat on la companyia aposta per un model de mobilitat sostenible. A més a més, els seus conductors disposen d’una tecnologia que els permet traçar les millors rutes i, per tant, recórrer menys quantitat de quilòmetres.

“Desenvolupem un algorisme de logística que permet que un keeper realitzi diversos cobraments en la mateixa ruta, la qual cosa significa que no hem de tenir una correlació simple de 1:1 (1 client-1 keeper)“, assegura Figuereido. Així doncs, els conductors de la startup aprofiten un mateix recorregut per atendre diferents comandes, un sistema que “permet optimitzar al màxim” cada desplaçament.

La companyia ha arribat a Barcelona recentment amb una flota de dues furgonetes elèctriques i diversos keepers

El fundador de la plataforma es va llançar al món de les startups amb LUGGit després de reunir el coneixement necessari en el sector turístic durant molt anys, quan regentava un hostel en la seva ciutat natal, Aveiro (Portugal).

L’aplicació es va idear el 2018 i es va posar en marxa per primera vegada a Lisboa el juliol de 2019. A finals d’aquell mateix any, va començar a operar a Porto i va rebre una inversió inicial de 400.000 euros per part de Portugal Ventures, l’inversor de capital de risc més gran del país veí.

Els usuaris poden programar l’hora i el lloc on volen que un operari de LUGGit els guardi i els traslladi l’equipatge.
Compartir
Publicado por
Arnau Sánchez Fita

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024
  • Opinió

L’hora de la resiliència urbana

A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…

19 de novembre de 2024