Oficina de Lighthouse
Oficina de la 'traveltech' internacional Lighthouse.

L’unicorn Lighthouse pilotarà la seva expansió amb Barcelona com a punt estratègic

La companyia ‘traveltech’ d'intel·ligència comercial per a l'hostaleria i el sector viatges preveu reforçar el seu equip a la capital catalana, fins arribar al centenar d'empleats a Espanya, on compta amb oficina també a Madrid

L’ecosistema emprenedor barceloní és planter de potencials unicorns, i també base de companyies que ja han superat la valoració de mil milions de dòlars. A la ciutat operen unicorns nascuts en ella, però també en altres ciutats, que han optat per obrir oficina a la capital catalana pel seu ecosistema i situació. És el cas de la traveltech britànica Lighthouse, plataforma comercial líder del sector turístic i hoteler que proporciona dades per fixar preus d’habitacions de manera eficaç i mesurar el rendiment de manera eficient.

La companyia va adquirir al novembre la categoria d’unicorn, després d’una ronda de 370 milions de dòlars liderada per la firma d’inversió global KKR. L’empresa dirigirà la inversió obtinguda amb aquesta operació a la seva expansió global, en una estratègia en la qual marca com clau la seva activitat a Espanya, on opera amb la seva oficina de Barcelona i amb una altra a Madrid.

L’empresa, que disposa d’un total de 700 empleats i que es va establir a la capital catalana fa dos anys, preveu acompanyar aquesta expansió amb un increment de la plantilla en les seves oficines a Espanya. Actualment compta amb 60 persones, amb 25 d’elles físicament a Barcelona, i preveu augmentar aquesta xifra fins a arribar al voltant d’un centenar d’empleats en el mercat espanyol.

“Hem descobert un talent fantàstic, amb bona formació i amb experiència tant en hostaleria com en l’àmbit tecnològic”, destaca el CEO de Lighthouse, Sean Fitzpatrick. En aquest context, la companyia ha pres “la decisió estratègica de continuar expandint-nos des d’Espanya”, aprofitant un ecosistema digital que la connecta amb altres projectes i del qual emanen bons professionals de perfils tecnològics, segons ell.

Així, la traveltech preveu propulsar el seu creixement també des de la seva oficina barcelonina, per arribar a més hotels i mercats. Actualment té com a clients a més de 70.000 hotels en 185 països, als quals proporciona dades en temps real en una única plataforma per poder fixar preus de manera eficient.

“Ara volem continuar creixent”, en una estratègia en la qual també preveuen adquirir altres empreses que complementin la seva tecnologia. Fins al moment, Lighthouse n’ha adquirit cinc, i té ara en el punt de mira “dues o tres companyies de les quals estem valorant la seva potencial adquisició, en els pròxims 12 o 18 mesos”.

Sean Fitzpatrick, CEO de Lighthouse.El CEO de Lighthouse, Sean Fitzpatrick.

Amb aquesta expansió, el nou unicorn preveu reforçar la seva presència a Europa, i mira amb determinació altres mercats, sobretot l’asiàtic i el llatinoamericà: “Representen una oportunitat massiva per a nosaltres per continuar creixent”, segons Fitzpatrick. I és que, “encara que hem crescut molt en els últims anys i continuem creixent molt de pressa, la indústria turística és tan gran i representa una part tan important de l’economia global, que només estem començant”.

Oficina de la 'traveltech' Lighthouse.
L’empresa disposa de més de 700 empleats a tot el món.