L’experiència Lynk & Co, la companyia xinesa que aspira a convertir-se en un dels proveïdors principals de solucions de mobilitat flexible per a les generacions hiperconnectades, ha arribat a Barcelona per quedar-s’hi.
Aquest mes de setembre, la firma automobilística ha inaugurat al Passeig de Gràcia un dels clubs pels seguidors de la marca, especialitzada en l’ús dels vehicles per subscripció, i acaba d’anunciar que obrirà unes oficines al 22@. El nou centre, que també serà d’atenció al client i desenvolupador de tecnologies per a tot el sud d’Europa, contractarà a 150 persones d’aquí a finals d’any.
Espanya és un dels mercats on la marca ha trobat més usuaris interessant en sumar-se a la seva fórmula de pagament per ús —per un període mínim d’un mes— del vehicle i dret a compartir-lo amb altres usuaris. “Per això volíem crear alguna cosa especial a Barcelona, on hem obert el nostre primer club a Espanya”, assegurava Alain Visser, conseller delegat durant la inauguració del local de Passeig de Gràcia.
El mercat espanyol ja representa el 10% dels 120.000 clients repartits per Europa i té un miler de cotxes en circulació per diverses capitals, principalment Barcelona. També Madrid, on té previst obrir un nou club en el primer trimestre de 2023; “havia de ser per aquest any, però la manca de subministraments de materials diversos ens dificultarà tenir-lo enllestit per a les dates previstes, però estarà també al centre de la capital”, ha dit Visser.
Els locals per al lloguer i venda dels cotxes Lynk & Co no són els concessionaris tradicionals. La marca defuig d’aquesta fórmula perquè no s’ajusta al seu model de negoci: aposta pel lloguer de cotxes, més que per les vendes.
El local que acaba d’obrir Lynk & Co a Barcelona és el novè i el més gran de la marca a Europa i només té un cotxe en exposició i la resta són sales de treball obertes al públic, zones de venda de productes sostenibles de moda i accessoris i una cafeteria. Pels més agosarats, també hi ha una àrea per conversar que, decorada i ben ambientada, submergeix al client a una piscina; sense aigua evidentment. Els productes exposats per a la venda són de marques estrangeres però també hi ha una clara aposta per les firmes locals i sostenibles. S’hi pot trobar moda i complementes de Saye, Weare, Notfriends, Calíope, Haan, Got Bag, New Mags o Nortui, entre d’altres.
El model de negoci automobilístic d’aquesta marca xinesa que pertany al grup Geely –del qual també forma part Volvo— es va iniciar fa sis anys i aposta pels models sostenibles. Actualment, té en el mercat un únic model, un SUV híbrid, comercialitzat amb el nom de Lynk & Co 01. “En dos o tres anys, quan les infraestructures per a vehicles elèctrics estiguin més desenvolupades a les grans ciutats, perquè ara per ara només passa a Noruega, ens decidirem a construir vehicles 100% elèctrics”, va concretar el conseller delegat de la companyia, que té la seu central a Suècia.
Mentre, els amants de la marca podem adquirir un vehicle de Lynk & Co 01 —només es fabriquen en color blau i negre— per uns 44.000 euros, o renunciar a tenir-ne la propietat i llogar-lo i compartir-lo per 550 euros al mes.