Ecosistema emprenedor

MAAR, una marca de perfumeria natural i vegana feta a Barcelona

La seva fundadora, Marina García, aposta per crear fragàncies des de la capital catalana amb proveïdors locals i un procés d'elaboració sostenible

Fragàncies sense colorants ni components derivats d’animals, embotellades en recipients que es puguin reomplir i reciclar per parts, i sense embolcalls de plàstic. Aquesta és la proposta de Marina García, fundadora i consellera delegada de MAAR. Després de treballar per a empreses com Puig, Zara i Massimo Dutti, García va voler crear la seva pròpia marca, que es basés en la selecció conscient dels ingredients utilitzats i un procés d’elaboració delicat i sostenible.

Això va acabar succeint a finals d’octubre de 2019, quan aquesta marca barcelonina va començar la seva trajectòria amb tres perfums: Mina, Nayla i Élise. Tots ells fets amb fruites i plantes de diferents zones del Mediterrani com la bergamota d’Itàlia, l’oli de flor de taronger de Tunísia i la grosella negra de Francia, respectivament. Recentment, MAAR ha incorporat una nova colònia, Cleo, amb el gerani rosa d’Egipte com a protagonista. Amb un 89% de proveïdors locals, les essències s’elaboren a França, mentre que la maceració de les fragàncies i l’envasat es fa a Barcelona. 

García va apostar inicialment per un model de negoci completament digital, venent les seves fragàncies exclusivament a través d’una pàgina web. Conscient que un perfum és una qüestió molt personal, va incloure l’opció d’enviar mostres per facilitar l’elecció, amb un cost de poc més d’un euro. Mensualment, MAAR acostuma a enviar unes 280 mostres, que en el 19% dels casos es tradueix en una compra.

Amb el pas del temps, més de la meitat de les comandes que rep la companyia es fan sense demanar cap mostra. Així mateix, ha incorporat punts de venda físics a Espanya, França, Itàlia, Països Baixos, Alemanya, Regne Unit, Polònia i Turquia. A través del web, els productes de MAAR poden arribar fins a 16 països europeus.

Amb una plantilla de cinc treballadors i la previsió d’anar-la ampliant segons les necessitats que vagin sorgint, MAAR preveu facturar 150.000 euros aquest 2021. L’any passat les vendes es van situar en els 65.000 euros.

Expansió a la cosmètica marina

En plena pandèmia, MAAR va decidir incorporar una nova línia de productes: cosmètica marina, també natural i vegana. “No anàvem a aturar plans que ja teníem”, exposa García. D’aquesta manera, l’empresa barcelonina ha creat una crema de cos i un sabó de mans a base d’algues i ingredients mediterranis, en línia amb la seva proposta per als perfums. També es poden reciclar per parts i reomplir.

Productes de cosmètica de MAAR.
Compartir
Publicado por
Cristina Martín Valbuena

Artículos recientes

  • Good News Barcelona

Els britànics pugnaran amb Nova Zelanda per la Copa de l’Amèrica

L’Ineos Britannia s'imposa sobre l'equip italià després d'onze regates i guanya per primera vegada la…

4 d'octubre de 2024
  • Opinió

Palau 100, de nou l’excel·lència

El curs comença amb un concert que preludia una temporada memorable

4 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

La ‘Carmela’ de Plensa es queda

El rostre davant del Palau de la Música renova la seva relació amb la ciutat…

4 d'octubre de 2024
  • Música

Rússia, per començar

El Palau de la Música estrena temporada amb un esclatant repàs a dos clàssics de…

4 d'octubre de 2024
  • Opinió

Barcelona es bolca amb la Copa de l’Amèrica i el ‘retail’ es reinventa per al moment

La competició converteix la ciutat en un escenari vibrant on el comerç local aprofita cada…

3 d'octubre de 2024
  • Good News Barcelona

BNEW encara la seva cinquena edició com a esdeveniment de referència de l’economia del futur

La cita reunirà més de 12.000 assistents en una edició en la qual comptarà amb…

3 d'octubre de 2024