Bona notícia per culminar el projecte logístic de la ZAL. L’última parcel·la que quedava disponible a l’anomenada ZAL Port, al costat de la desembocadura del Llobregat, ha estat llogada per la multinacional danesa de logística i transport marítim Maersk, un gegant que opera a 300 ports i a 130 països i que lidera el tràfic mundial de contenidors.
La companyia ha signat un acord amb Cilsa, l’empresa gestora de la ZAL, perquè li construeixi claus en mà una nau de 8.168 metres quadrats a la denominada parcel·la A30, que compta amb una superfície de 14.400 metres quadrats. Cilsa invertirà prop de cinc milions d’euros en aquesta plataforma logística, que disposarà de 39 molls de càrrega i serà certificada com a Leed Gold en edificar-se amb els màxims criteris d’eficiència energètica i sostenibilitat.
L’objectiu de Maersk és estrenar el magatzem en el primer trimestre de 2022 per poder millorar i ampliar els serveis que presta als seus clients. Així, l’estratègia de la companyia no es limita ara només al transport internacional de contenidors, sinó que ofereix també serveis de més valor afegit com la consolidació i desconsolidació de mercaderies. Així, des de la nau de la ZAL Port, Maersk preveu efectuar operacions de desconsolidació de contenidors d’importació per repartir i distribuir posteriorment aquestes càrregues als clients finals ubicats a la Península Ibèrica i al Sud de França.
Segons José Antonio González Paz, executiu de Maersk al Sud d’Europa, la plataforma de la ZAL reforçarà al grup com “un proveïdor de referència en serveis logístics integrals”, a més d’optimitzar els costos per als seus clients. El magatzem es nodrirà de contenidors que arribin al Port de Barcelona i també de les mercaderies de l’aeroport i de la xarxa de transport intermodal.
“Aquesta operació confirma a la ZAL Port com a referent del mercat logístic a Barcelona”, destaca el director general de Cilsa, Alfonso Martínez, que veu culminar així el projecte de construcció d’un parc logístic que compta amb més de 920.000 metres quadrats construïts. A més de Maersk, entre les empreses que han apostat els últims anys per instal·lar-se a la ZAL figuren Decathlon, Caprabo, Damm, Lidl, UPS, Agility, Kuehne + Nagel, Carrefour, DB Schenker i Fedex.
Cilsa i el Port de Barcelona ja estan treballant en l’ampliació de la ZAL davant l’elevada demanda que existeix de nova superfície logística. Així, es preveu que el polígon es pugui ampliar en 100.000 metres quadrats en incorporar els terrenys que fins a l’any 2019 ocupava la fàbrica de la multinacional francesa Total Petrochemicals al Prat.
L’empresa gestora de la ZAL, Cilsa, està controlada en un 51,5% per l’Autoritat Portuària de Barcelona i en un 48,5% per la immobiliària cotitzada Merlin Properties, liderada per Ismael Clemente.