El grup llançarà un "ambiciós" pla d'expansió el 2024 coincidint amb el 40è aniversari i reforça el seu govern corporatiu amb el fitxatge de quatre consellers independents: Marc Puig, Jordi Constans, Jordi Canals i Jorge Lucaya
Mango celebrarà el 2024 el seu 40è aniversari en un moment pletòric, amb rècords en totes les magnituds empresarials i amb l’activació d’un nou pla estratègic que el durà a obrir 500 noves botigues fins al 2026. Aquesta nova fase d’expansió s’iniciarà després d’haver superat per primera vegada els 3.000 milions d’euros de facturació i en paral·lel a un reforçament de la seva estructura de governança que suposarà donar entrada a quatre consellers independents al consell d’administració. Es tracta del president de Puig, Marc Puig; de Jordi Constans, exdirectiu de Danone i LVMH; de Jorge Lucaya, fundador d’AZ Capital; i del professor de l’IESE Jordi Canals. A més, el propietari del grup tèxtil, Isak Andic, ha decidit convertir en accionista al conseller delegat, Toni Ruiz, que des d’aquest mateix mes passarà a controlar el 5% de les accions de la companyia.
Segons ha avançat l’empresa amb seu a Palau-solità i Plegamans (Vallès Occidental), l’exercici del 2023 es tancarà amb una xifra de negoci superior als 3.000 milions d’euros, batent-se el rècord històric del 2022, any en què l’empresa va ingressar 2.688 milions després de créixer un 20%. En els darrers dotze mesos, Mango ha aconseguit mantenir aquest creixement a doble dígit i consolidat el rumb positiu en tots els canals, inclosa la botiga online, que s’ha expandit a 20 nous països i ja està disponible a més de 110 mercats a tot el món.
En aquest procés de creixement també han estat claus les 130 noves obertures de botigues físiques i la reforma de 80 establiments més per adaptar-los a les versions més evolucionades del seu model comercial. En aquest sentit, 2023 es tancarà amb una xarxa de prop de 2.700 punts de venda a més de 115 països. Destaca la forta aposta que Mango està fent pels Estats Units, país on ja té més de 20 establiments i on aquest any, per primera vegada, ha inaugurat botigues als Estats de Geòrgia, Texas i Califòrnia.
El germen de la cadena va ser la botiga que Isak Andic va inaugurar el 1984 al Passeig de Gràcia de Barcelona, per la qual cosa el 2024 Mango celebrarà el seu 40è aniversari amb la satisfacció d’haver-se convertit en un dels grups europeus més grans de la indústria de la indústria moda. La celebració de l’aniversari coincidirà amb el llançament d’un nou pla estratègic per al període 2024-2026 que es presentarà el pròxim mes de març. Es tracta d’un pla expansiu destinat a “enfortir l’estabilitat i la solidesa del grup”, així com a reforçar “la proposta de valor diferencial” i la permanent aposta per la innovació, la sostenibilitat i l’economia circular.
Segons ha avançat Mango, el nou pla estratègic impulsarà les vendes “mitjançant una gran expansió del parc de botigues”, que s’incrementarà en prop de 500 nous punts de venda fins al 2026. En paraules de la mateixa cadena, aquest “ambiciós pla d’expansió” se centrarà en mercats clau com els Estats Units, Espanya, França, Itàlia, Regne Unit, Índia i Canadà.
Per impulsar aquesta nova fase de creixement, el propietari del grup, Isak Andic, que ocupa la presidència no executiva, confia plenament en el conseller delegat, Toni Ruiz, a qui ha decidit premiar incorporant-lo al capital de la companyia, on des d’aquest mes ha passat a controlar una participació del 5%. Aquest paquet d’accions se li ha lliurat en concepte de retribució per la bona tasca com a conseller delegat després d’executar una ampliació de capital contra reserves. Segons l’empresa familiar, aquest pas, que ja ha estat aprovat pel consell d’administració, genera estabilitat i reforça el compromís a llarg termini amb el projecte empresarial.
“Toni Ruiz és un directiu admirat tant internament com externament. És un professional excel·lent i una gran persona, una qualitat fonamental en la direcció d’una empresa. La seva entrada a l’accionariat de Mango és un reconeixement a la seva destacada gestió al capdavant de la companyia en els últims anys, que s’ha traduït en uns resultats excel·lents, però, sobretot, representa el meu convenciment que la seva visió contribuirà a la continuïtat, solidesa i creixement de Mango en el futur”, ha afirmat Andic.
Ruiz ha expressat la seva “gratitud i il·lusió”, destacant la “gran responsabilitat” que implica aquesta nova etapa. Segons l’executiu, en els últims anys tots els equips de la companyia han estat treballant de valent per “instaurar una visió que ens ha permès convertir-nos en un dels grups més grans d’Europa de la indústria de la moda”. “Continuarem impulsant aquest projecte en el futur, amb solidesa, estabilitat i ambició per deixar una major i millor empresa per a les pròximes generacions”, ha afegit Ruiz, que va ser nomenat conseller delegat el març del 2020. Fins aleshores, havia ocupat el càrrec de director general, al qual va accedir l’octubre del 2018. Prèviament, Ruiz, que és Llicenciat en Econòmiques per la Universitat de Barcelona, havia estat director financer de Mango, grup al qual es va incorporar el 2015 procedent de Leroy Merlin.
A més d’obrir el capital de Mango a persones alienes a la família, Isak Andic ha pres una altra decisió estratègica en matèria de govern corporatiu: la incorporació de consellers independents al consell d’administració, el màxim òrgan de decisió del grup tèxtil. Amb aquest pas, Mango avança en l’adopció de les pràctiques de bon govern que ja són habituals a les empreses cotitzades, però també als grans grups familiars, que aposten per la màxima professionalització dels seus òrgans de gestió i de govern.
Fins ara, el consell de Mango estava integrat únicament per quatre persones: Isak Andic, que ocupa la presidència; el seu fill, Jonathan Andic, que és director global de Mango Man; Toni Ruiz, conseller delegat, i Daniel López, un altre executiu de la màxima confiança del propietari i que ocupa el càrrec de director d’expansió i franquícies.
Ara, al consell d’administració s’hi incorpora una quarta persona que també forma part de l’equip de direcció i que, per tant, també és promocionada. Es tracta de Margarita Salvans, que és la directora financera de Mango. En paral·lel, el grup ha fitxat quatre consellers externs independents: Marc Puig, Jordi Constans, Jorge Lucaya i Jordi Canals. Així, el consell s’amplia de 4 a 9 membres: quatre executius i quatre independents, més el president.
Marc Puig és el president i conseller delegat del grup català de perfumeria Puig, per la qual cosa podrà aportar a Mango la seva dilatada experiència en gestió d’empreses familiars i també en el món de la moda, ja que la companyia que lidera és la propietària de marques com Carolina Herrera, Nina Ricci, Jean Paul Gaultier i Paco Rabanne. Com Mango, Puig es troba en el millor moment de la seva història, amb un creixement del 40% el 2022, quan va facturar 3.620 milions d’euros i en va guanyar 400 milions.
Jordi Constans és un directiu barceloní que va iniciar la seva trajectòria professional a Vileda, encara que va ser a Danone on va trobar l’èxit, ja que, després d’ocupar diversos càrrecs a la filial espanyola, va arribar a formar part del seu comitè de direcció mundial, on va ser el màxim responsable de la divisió de iogurts i productes lactis. Ocupar aquesta rellevant posició a París li va permetre fer el salt al grup més gran del món de productes de luxe, LVMH, on el 2011 va fitxar com a president i conseller delegat de Louis Vuitton, la prestigiosa marca de bosses i marroquineria. Actualment, és assessor de diferents empreses i forma part del consell d’administració de Puig i de Fluidra.
Jordi Canals és un dels professors més prestigiosos de l’IESE, l’escola de negocis de la Universitat de Navarra, de la qual va ser director general entre el 2001 i el 2016. Doctor en Economia, en l’actualitat, a més de fer classes, és el president del Center for Corporate Governance de l’IESE, sent un dels experts més destacats en govern corporatiu, estratègia corporativa i globalització. També ha estat membre dels consells de diverses empreses públiques i privades.
Finalment, Jorge Lucaya és un veterà financer que el 2004 va fundar AZ Capital, una firma especialitzada en l’assessorament en fusions i adquisicions i tota mena d’operacions corporatives. Ha estat involucrat en moltes de les principals transaccions que s’han tancat al món dels negocis espanyol en les darreres tres dècades, treballant de forma habitual per a les empreses que integren el grup La Caixa. Lucaya va iniciar la seva carrera al Chase Manhattan Bank, on va ocupar càrrecs a Barcelona, Londres i Madrid. Després va treballar per a Morgan Stanley, sent el corresponsable del negoci de banca d’inversió a Espanya.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…