El grup inverteix 35 milions en els treballs, que permetran reduir en un 25% els costos de preparació del canal virtual i augmentar la seva capacitat de gestió de peces de roba en 10.000 més per hora
Després d’un any en què el comerç electrònic ha superat totes les previsions, Mango respon reforçant la seva infraestructura logística. Amb una inversió de 35 milions d’euros, el grup de moda català ampliarà en 90.000 metres quadrats el seu centre logístic de Lliçà d’Amunt, des d’on centralitza la distribució a les més de 2.200 botigues que té en 110 països i abasteix els onze magatzems de negoci online repartits pel món.
Aquesta ampliació, que permetrà arribar a una superfície total de 280.000 metres quadrats, estava prevista en el disseny inicial del complex i la pandèmia no ha afectat el seu calendari previst. Les obres ja han començat i s’espera que una part de les noves instal·lacions entri en funcionament durant el segon semestre de 2022. Un any més tard tots els nous espais ja estaran a ple rendiment.
Amb aquests treballs, Mango aconseguirà reduir en un 25% els costos de preparació del canal virtual i augmentar la seva capacitat de gestió de peces de roba en 10.000 més per hora, arribant a la manipulació d’unes 85.000 per hora. L’ampliació busca poder assumir el creixement de la logística que deriva del comerç electrònic, enviant des de Lliçà comandes directament al client final; dotar de major capacitat i agilitat a la zona d’expedicions, i donar suport a les noves línies de negoci del grup.
“Amb l’ampliació aconseguirem dotar al centre d’un caràcter totalment omnicanal, aprofitant al màxim les instal·lacions actuals i complementant-lo amb solucions més específiques per a l’e-commerce”, exposa el conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, a més de per permetre l’automatització de certes tasques i donar sortida a l’increment que s’està registrant a la botiga digital.
En concret, la nau comptarà amb un classificador (pouch sorter) que permetrà seqüenciar les comandes i automatitzar la gestió de les devolucions, una acció essencial per al canal en línia. També disposarà de robots mòbils autònoms destinats al moviment intern del centre i que el dotaran de flexibilitat. Finalment, se sumarà un classificador (shipping sorter) per a la gestió de les expedicions.
Aquesta no és l’única inversió que Mango ha anunciat recentment. El grup desemborsarà 42 milions d’euros per ampliar la seva seu corporativa de Palau-solità i Plegamans. Rebatejada com a Campus Mango, la seu construirà un nou edifici d’oficines de 20.000 metres quadrats i passarà a comptar amb una superfície de 93.400 metres quadrats.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…