La iniciativa europea amb seu a Barcelona reforça el seu consell supervisor amb aquestes dues incorporacions, que s'encarregaran de revisar la seva tasca i tindran un impacte directe en la seva activitat
L’EIT Urban Mobility és una iniciativa europea que s’encarrega de definir com serà la mobilitat a les ciutats del futur des de Barcelona. La vinculació de l’EIT Urban Mobility amb la capital catalana s’ha reforçat recentment amb la incorporació de dues figures clau de la mobilitat urbana barcelonina al seu consell supervisor: la fundadora i consellera delegada de Social Car, Mar Alarcón, i el director de Seat Mó, Lucas Casasnovas. Es converteixen en els primers representants barcelonins que formen part d’aquest òrgan de decisió, integrat per un total de deu membres, entre ells, l’exalcalde d’Eindhoven, Rob Van Gijzel.
Aquest consell supervisor s’encarrega d’assessorar l’EIT Urban Mobility des d’un punt de vista estratègic, revisant i controlant el compliment de les línies estratègiques que té encomanades per part de l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia (EIT), el projecte creat per la Comissió Europea l’any 2008 per impulsar la innovació entre els estats membres i del qual depèn. En funcionament des de principis de l’any 2019, l’EIT Urban Mobility compta amb un pressupost de fins a 400 milions d’euros fins al 2026, que provenen dels recursos que la Unió Europea (UE) destina a promoure la recerca.
Alarcón i Casasnovas, dos protagonistes de la mobilitat
Alarcón està present en moltes de les principals institucions de la ciutat. És vicepresidenta de Foment del Treball, membre del consell directiu de Fira de Barcelona, i membre dels consells de Barcelona Tech City, l’Associació Espanyola de Directius (AED) i l’Associació Espanyola de l’Economia Digital (ADigital). Com a emprenedora, ha impulsat Social Car, plataforma de lloguer de vehicles privats, però també va ser cofundadora de Social Energy, empresa d’enginyeria i desenvolupament de projectes d’energies renovables, entre altres iniciatives.
Per la seva banda, Casasnovas es va convertir l’octubre de 2019 en el responsable de Mobilitat Urbana de Seat. Fins aquell moment havia exercit com a director de Màrqueting Global de Producte de l’automobilística. Seat va presentar Seat Mó, la seva nova marca de mobilitat urbana el juny de l’any passat, en la inauguració de Casa Seat. Amb Seat Mó, la companyia aspira a fer accessible la mobilitat individual per a tothom i Barcelona és un dels principals escenaris d’aquesta aposta.
Una estreta col·laboració amb la capital catalana
Amb la seva incorporació, Alarcón i Casasnovas tindran l’oportunitat d’incidir en l’activitat de l’EIT Urban Mobility i tenir una participació directa en la seva estratègia. Com va explicar en una entrevista a The New Barcelona Post, el director de l’EIT Urban Mobility per al sud d’Europa, Daniel Serra, iniciatives com aquesta tenen un impacte molt clar en el seu entorn més proper, tenint en compte que, al tenir la seu a Barcelona, bona part del finançament que rep acaba a la capital catalana i contracten treballadors de tot Europa que s’instal·len aquí.
Més enllà de la participació d’Alarcón i Casasnovas, la relació de l’EIT Urban Mobility amb els seus socis barcelonins, com l’Ajuntament de Barcelona, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i Seat, és molt fluida. Per exemple, es reuneix regularment amb membres del govern municipal, una participació política intensa que no es dona a altres ciutats membre d’aquest consorci europeu, integrat per 48 socis i 15 països. Tot això es tradueix en l’alt nombre de projectes aconseguits per socis barcelonins en les convocatòries que va obrint l’EIT Urban Mobility per finançar projectes pilot, com la que va obrir per oferir solucions a l’impacte que la covid havia provocat en la mobilitat.
Per exemple, gràcies a aquesta convocatòria, un desinfectant amb un efecte més prolongat i un impacte mediambiental menor que els productes utilitzats tradicionalment es va provar des del juny fins a finals de desembre al metro i busos de Barcelona, de la mà de Ferrovial i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). També va servir per testejar una solució higiènica a les motos compartides de Seat, les Seat Mó, que repel·leix la majoria de virus i bacteris, desenvolupada per la companyia Nano-Care.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…