La companyia, fabricant d’una nova generació de carretons d’anar a comprar que fan la funció de caminadors per a la gent gran, aprofundeix en la digitalització dels seus productes per incrementar-ne la seguretat en els desplaçaments
Carlett és una empresa que ha transformat un utensili de la llar com el carretó d’anar a comprar en un vehicle de micromobilitat per a la gent gran fent una simbiosi entre el carretó tradicional i els caminadors ortopèdics, anomenats popularment tacataca.
La companyia i la marca s’han consolidat amb aquest producte a Espanya i Europa, sense deixar de fabricar i vendre els carretons més simples destinats a totes les edats que substitueixen els cistells i les simples bosses de plàstic per fer la compra de proximitat.
Però tal ha estat la rebuda que ha tingut el carretó caminador des del seu llançament el 2016 que Albert Cardona i Oriol Martí —promotors de la idea i la marca— han decidit replantejar el seu projecte empresarial per centrar-se de ple en la micromobilitat assistida.
La clau radica en digitalitzar la companyia perquè la tecnologia incrementi el valor afegit dels productes —“que ja ens han copiat”, lamenta Cardona— i aprofundir en el segment Health&Pharma, on la marca ha aconseguit un bon posicionament a farmàcies i ortopèdies.
“Estem treballant en aplicacions tecnològiques que milloraran la seguretat i incorporaran altres prestacions als aparells per facilitar els desplaçaments dels usuaris“, concreta Cardona a The New Barcelona Post. Aquests avenços, que haurien d’estar enllestits per a l’any vinent, seran també una palanca d’entrada a Amèrica, des del sud i fins a Canadà, i a alguns punts de l’Àsia, com Japó, Xina, Corea del Sud o Singapur. El nou pla de negoci de Carlett preveu estar present a 46 països, el 2025.
La micromobilitat obra un ventall d’opcions per entrar en noves línies de negoci, segons defensen els impulsors de la marca que es va fundar a Granollers, amb una inversió inicial de 53.000 euros. La idea va sorgir com un repte personal: Cardona volia trobar una solució als desplaçaments de la seva àvia de 97 anys que era reticent a caminar amb l’ajuda d’un bastó quan sortia al carrer o anava a comprar i “molt menys a agafar un tacataca que per moltes persones grans té connotacions d’invalidesa o dependència”. I això va donar peu a crear Carlett.
Immersa en el creixement i en aportar valor a la societat, Carlett esbossa diverses opcions. Entre elles, crear una línia de productes per a mascotes —animals amb problemes de mobilitat per temes genètics o de malalties o altres que estiguin en un procés postoperatori— i dissenyar utensilis per al transport de productes de pes i volum reduïts que s’adaptin a vehicles de micromobilitat com els patinets o les bicicletes. “I perquè no –es pregunta Cardona— buscar un sistema que encaixi en els carretons dels supermercats i que eviti que el consumidor hagi de buidar el carretó per col·locar els productes al maleter del seu cotxe i després també els hagi de transportar d’alguna manera fins a la cuina de casa seva”.
L’empresa obrirà noves línies de negoci per a persones, però també s’iniciarà en el món de les mascotes
“Donarem una volta a fer més còmoda la micromobilitat repensant i ideant nous sistemes o eines que responguin a les necessitats d’un ciutadà cada vegada més compromés amb la sostenibilitat i en la filosofia de ‘la ciutat dels 15 minuts’, que va prenent forma arreu del món i, en especial, a Europa”, defensa el fundador de Carlett.
La pandèmia ha reforçat els arguments de Carlett que va veure com les vendes de carretons per anar a plaça creixien durant els mesos de restriccions a la mobilitat per anar als establiments de proximitat o als mercats municipals i “eren els joves qui els comprava”, asseguren. Aquesta tendència es reforça a les grans ciutats europees d’Alemanya, França i els països nòrdics que són, alhora, els principals mercats del carretó caminador de Carlett.
Traslladar la fabricació a Catalunya i amb finalitats socials
Així, el negoci va créixer fins als 2,34 milions el 2021, “i en seran tres a finals d’aquest any”. Carlett comercialitza els seus productes a un total de 13 països. Les vendes a Espanya representen un 35% de la facturació, sent Catalunya i la Comunitat Valenciana les comunitats autònomes amb més usuaris i la resta prové del continent europeu. La companyia disposa d’una seu central a L’Hospitalet del Llobregat i el centre logístic, de 1.000 metres quadrats, està ubicat a Cabrera de Mar.
El seu equip humà, principalment integrat per perfils professionals com a dissenyadors de producte i enginyers, està compost per una desena de treballadors; una vintena si es compten els llocs de treball indirecte.
Malgrat que produeix a l’exterior —els carretons d’anar a plaça a la Xina i els carretons caminadors a Taiwan—, la companyia té en projecte traslladar una part de l’assemblatge i la confecció a Catalunya, a partir de l’any vinent. “Sempre hem dissenyat i desenvolupat l’enginyeria del producte a Catalunya però amb la fabricació deslocalitzada”, confirma Cardona, però admet que té converses avançades amb la Fundació Ared perquè assumeixin les tasques d’assemblatge i de confecció tèxtil dels productes. Aquesta empresa d’inserció laboral i centre de treball per a persones amb discapacitat i vulnerables podria convertir-se en una peça clau de l’expansió de Carlett.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…