Els establiments que formen part de l'eix Diagonal Boulevard posen en marxa una estratègia conjunta que arrenca amb una campanya de Nadal i que pretén dinamitzar la zona utilitzant la palanca del sector ‘home’
The place for home. Amb aquest nou lema, les marques de l’associació de comerciants, restauradors i professionals de la Diagonal han apostat per reafirmar el seu posicionament com a eix d’interiorisme, decoració i llar. I és que un de cada quatre establiments de retail de l’avinguda entre Passeig de Gràcia i Francesc Macià està especialitzat en l’àmbit home, fet que vol exercir de palanca de tracció per potenciar el comerç i la dinamització de la zona.
D’aquesta manera, la trentena d’establiments vinculats a la llar actuen de punta de llança per atreure a visitants cap a la Diagonal amb el sector home com a bandera, perquè després s’acostin a altres locals de comerç i restauració de la via. És la decoració i l’interiorisme com a reclam i estímul per al conjunt de negocis de l’avinguda, que volen presentar-se com un gran centre comercial a l’aire lliure.
I és que aquests establiments engloben gran diversitat de sectors, que van des de la moda fins a òptiques, passant per les joieries i els complements. Tots ells sumen un total de 134, dels quals el 23% estan relacionats amb la llar, xifra que inclou firmes locals i també internacionals, com ha destacat la presidenta de Diagonal Boulevard, Teresa Guirado. La degana Pilma, Ikea, Maisons du Monde, La Mallorquina, Porcelanosa, Calma House, Natura Casa, Kave Home i Casa Viva són només algunes de les moltes marques que converteixen la Diagonal en un hub del sector home.
“Volem consolidar el posicionament que de manera natural ha anat adquirint la Diagonal en el mobiliari i la decoració, que ens ha donat una identitat”, ha ressaltat Guirado en la presentació de la primera campanya que impulsa conjuntament l’eix comercial i també de restauració. Aquesta primera acció s’emmarcarà en la temporada nadalenca, i oferirà regals, descomptes i ofertes als compradors fins al 5 de gener, i serà “la primera de moltes accions de dinamització”.
Aquesta campanya, el nou lema i l’estratègia de l’eix “formalitzen una cosa que a la pràctica ja estava passant”, segons la regidora de Comerç, Raquel Gil. I és que el carrer ha anat atraient i concentrant comerços i professionals vinculats a la llar de manera espontània, en un procés que va tenir com a punt d’inflexió la reforma de la Diagonal fa prop d’una dècada. “És una evidència que les actuacions urbanístiques acaben generant noves centralitats”, ha defensat Gil, que ha contrastat la Diagonal actual amb la prèvia a la reforma, quan per a ella era un espai de pas poc amable per passejar o comprar.
Després d’aquesta reforma, l’avinguda ha anat guanyant teixit fins “aconseguir aquesta transformació del seu mix comercial, que ningú s’havia proposat”, segons Gabriel Jené, que dirigeix La Mallorquina i presideix Barcelona Oberta, associació de la qual forma part l’eix Diagonal Boulevard. “Hem aconseguit que la Diagonal formi part de la centralitat de Barcelona”, ha afegit Jené, que també ha posat en valor la reforma de l’avinguda. De fet, tant aprecia l’eix aquesta transformació urbanística que té com a símbol la característica fulla dels panots de la Diagonal.
En una taula rodona amb Jené, el codirector executiu de Pilma, Pau López, ha rememorat que l’empresa familiar va començar a operar fa 95 anys, i que va obrir a l’avinguda el 1987. “Probablement vam ser els primers que vam posar la petjada del moble a la Diagonal”, ha destacat, i ha enaltit l’oferta i el concepte que ha anat construint el carrer: “Som únics i singulars, i això costa molt d’aconseguir”.
Així, els visitants s’acosten a l’avinguda cridats per aquesta proposta singular que orbita al voltant de la llar. I no només els particulars, sinó també professionals del sector, com ha constatat Alfons Tost, de l’estudi de disseny d’interiors Alfons & Damián: “Els professionals se senten molt atrets per la varietat de fórmules que troben”.
Els establiments de la Diagonal generen una “simbiosi que beneficia a tots”
I d’aquesta atracció treuen partit no sols els establiments de home, sinó també la resta de sectors amb presència a la Diagonal, com la joieria Rosbel. “Som un establiment de 12 metres quadrats, i a la Diagonal ens sentim petits, però alhora, grans”, ha destacat Rafa Grau, que regenta amb el seu germà un negoci familiar que va arrencar el 1870 i que va aterrar a l’avinguda fa 12 anys.
“La simbiosi que hi ha entre grans i petites marques beneficia a tots”, ha agregat Grau. D’aquesta manera, les firmes de la Diagonal sumen més que competeixen, en un ecosistema que crida a un visitant que arriba sovint atret per les propostes per a la llar, però es deixa caure pels seus altres comerços i restaurants.
El Programa de Proximitat per Comarques ha anat creixent i ha arribat a unes vendes…
La il·luminació com a motor d'emocions i vendes
L'empresa gairebé centenària ha convertit el desastre en oportunitat i s'ha refet del foc que…
El centre de 'XR Sports' ofereix nou experiències d'esport ampliat a través de tecnologies digitals…
Ja sigui per regalar o per maridar amb les millors viandes, l'elecció del vi perfecte…
El CEO de Kave Home explica l’estratègia per crear una empresa líder d’impacte global amb…