La fusió d’Orange i Masmovil ha desembocat en MasOrange, el nou operador líder en el mercat estatal en nombre de clients. Poc després de formalitzar la joint-venture, la companyia ha avançat que la seva inversió a Barcelona incrementarà en els pròxims tres anys fins als 130 milions d’euros, que es destinaran a ampliar i a optimitzar les seves infraestructures de telecomunicacions i a desenvolupar nous serveis.
Així, Barcelona es posiciona com a territori estratègic per a la nova companyia, que acumula una inversió de 350 milions d’euros a la ciutat, principalment destinats al desenvolupament d’infraestructures de telecomunicacions. La previsió creixent d’inversió va en la línia del compromís de l’operador amb l’ocupació i el desenvolupament socioeconòmic de la ciutat.
Així ho han constatat en una visita a Barcelona el conseller delegat de MasOrange, Meinrad Spenger, i la directora general de Regulació, Afers Públics i Sostenibilitat, Luz Usamentiag. Durant la seva visita a la ciutat, han traslladat els seus plans d’inversió i desenvolupament socioeconòmic a l’alcalde, Jaume Collboni, i s’han reunit amb empleats per a explicar-los els objectius i estratègia del recentment creat operador.
Precisament en referència a l’ocupació, l’empresa genera prop de 300 llocs de treball directes i 1.800 indirectes derivats de la seva activitat comercial en 42 punts de venda i en el desplegament de les seves xarxes. A través d’aquestes xarxes, MasOrange compta amb 850.000 llars i comerços connectats amb fibra òptica en la capital catalana.
Mitjançant les seves diferents marques, la companyia presta servei a Barcelona a prop de 1,5 milions de línies de clients, tant particulars com empreses, de les quals 1,2 milions són de mòbil, i 300.000 són de banda ampla fixa. En el total de la província de Barcelona, la nova companyia arriba a 4,2 milions de línies, amb 3,2 de mòbil i més d’un milió de banda ampla, amb clients entre els quals figuren administracions públiques i grans empreses.
Després de la fusió, MasOrange s’ha convertit en el primer operador a Espanya en nombre de clients, i en una de les 20 empreses més grans a nivell estatal per volum d’ingressos, amb més de 7.400 milions d’euros. Amb una valoració per sobre dels 18.600 milions, el nou operador mira a Barcelona com a territori estratègic per al seu creixement.