La ‘edtech’ es proposa triplicar la facturació enguany fins als 700.000 euros, i ha duplicat l'equip fins als 20 empleats des que va començar 2025
Alan Fusté i Xavier Velasco, cofundadors de Mathew.
Assistir els docents en la creació de contingut i propostes d’aprenentatge, en l’avaluació dels alumnes i en el seu acompanyament. És la triple labor de la startup Mathew, que utilitza la intel·ligència artificial per facilitar aquestes tasques al professorat, de forma personalitzada i alineada amb el currículum oficial.
I la edtech no només va d’acord amb aquest currículum oficial, sinó amb el temari específic de cada centre educatiu en el qual s’aplica. “La nostra IA no beu del contingut d’Internet, sinó que utilitza el coneixement del propi centre, amb un fons que valida i el seu currículum”, destaca el cofundador de la startup Alan Fusté.
A través d’aquest model, Mathew està present en més d’un centenar de centres educatius, que inclouen també centres d’FP i més d’una facultat universitària que els ha anat a buscar. Amb aquests centres, la startup va aconseguir una facturació de 225.000 euros el 2024 —vuit vegades la de 2023—, i es proposa triplicar la xifra enguany, fins a uns 700.000 euros. La plantilla ha augmentat a un ritme similar: en el que va d’any, l’ha duplicat, fins a assolir 20 empleats, i amb la previsió de continuar ampliant-la.
Tot va començar el 2018, quan Fusté i Xavier Velasco van començar a investigar “com a hobby” com aplicar la IA en l’educació, mentre acabaven els seus estudis d’enginyeria de telecomunicacions en l’Autònoma de Barcelona. A poc a poc, el que va arrencar com un hobby va començar a despuntar en iniciatives i concursos universitaris vinculats a l’emprenedoria, la qual cosa els va portar a endinsar-se en formacions i mentories que van desembocar en la constitució de Mathew com a empresa a finals de 2020.
Després de set anys de recerca i de treball, la startup va començar a comercialitzar la seva plataforma amb centres educatius a finals de 2023. I el boom de la intel·ligència artificial els ha ajudat a impulsar el projecte: “Abans, quan fèiem pilots amb centres, costava parlar d’IA, i ara ja la busquen els propis centres”. Des d’aquesta eclosió de la IA, han sorgit altres iniciatives vinculades a la creació de contingut en educació a nivell estatal i europeu, “però no hi ha cap que cobreixi tot el cicle del sistema educatiu”, des de la creació de contingut fins a l’avaluació, incloent-hi l’acompanyament.
Alan Fusté, cofundador de Mathew.I, dins d’aquest cicle educatiu, la startup segueix incorporant innovacions, com la que ha presentat recentment i que permet avaluar també documents elaborats a mà pels alumnes. “No tot l’aprenentatge ha de ser digital. Nosaltres sempre hem ofert que l’estudiant pugui aprendre de manera digital i analògica, i ara l’hem portat a la fase d’avaluació”, destaca Fusté.
En aquest context, Mathew s’ha enlairat amb un creixement accelerat: va acabar 2023 amb uns 5.000 usuaris entre professors i estudiants, i va tancar 2024 multiplicant la xifra per deu, fins a 55.000. L’objectiu per a aquest any és continuar creixent a bon ritme, tant a Catalunya com a nivell estatal. “Estem molt focalitzats a continuar creixent a Espanya, i estem començant a fer alguns acords més enllà”, tant en la resta d’Europa com a Llatinoamèrica i els Estats Units.
El projecte Retexcat porta fins a les botigues de Mango les primeres peces de roba…
“Tinc la síndrome del fill no desitjat, i això marca d'una forma molt especial la…
“A casa ens hem saltat totes les normes, començant per aquella que diu que la…
La trobada se celebrarà del 31 de maig a l'1 de juny al World Trade…
L'obra de la tercera central de Districlima, que generarà fred aprofitant l'aigua de la mar,…
El nou paradigma de biblioteca pública és a punt d’abandonar aquell invent ancestral anomenat paper