La Ronda Sant Antoni de Barcelona es prepara per donar la benvinguda a MediaMarkt. La multinacional alemanya ha adquirit la botiga que Worten tenia des de 2011 a la confluència amb el carrer Floridablanca i que ara transformarà en un establiment especialitzat en la venda de productes de telefonia i jocs en línia. Es tracta d’un local totalment envidriat i que disposa d’una superfície de més de mil metres quadrats distribuïda en dues plantes.
No és la primera vegada que aquesta botiga canvia d’ensenya; el 2011, Worten va substituir a PC City, cadena del grup britànic Dixons que va decidir abandonar el mercat espanyol. Per Worten, propietat del conglomerat industrial portuguès Sonae, l’obertura a Sant Antoni va marcar una fita, ja que va ser el seu primer centre a Barcelona i un símbol dels seus plans d’expansió per tot Espanya. Deu anys després, però, Worten s’ha retirat també del mercat espanyol perquè no ha pogut fer front al lideratge de MediaMarkt, que ha comprat les 17 botigues que la cadena portuguesa tenia a Espanya, sis d’elles ubicades a Catalunya. Curiosament, no hi ha hagut canvis a l’altre costat del carrer: malgrat totes les dificultats, continua oberta i en ple funcionament la històrica botiga que la cadena d’electrodomèstics Miró té a la Ronda Sant Antoni.
La Comissió Nacional dels Mercats i de la Competència (CNMC) va autoritzar l’1 de març la compra de les botigues de Worten per part de MediaMarkt, que ha assumit tota la seva plantilla, integrada per 258 persones. El grup alemany eleva amb aquesta operació en un 8% la seva superfície de venda a Espanya i arriba a una xarxa de 106 botigues i prop de 7.000 treballadors.
Els rètols de Worten són ja història a la botiga de la Ronda Sant Antoni, on els empleats s’afanyen a transformar el local en un establiment de MediaMarkt que es vol inaugurar a l’abril. Segons la multinacional, es posarà en marxa una botiga “urbana i de proximitat”, amb un assortiment focalitzat en “telefonia, gaming, smarthome i espais de marca”, a més de potenciar serveis d’atenció al client com reparacions i tècnics a domicili. L’obertura de botigues urbanes és una de les prioritats del pla de creixement de MediaMarkt, estratègia que va portar, per exemple, a l’empresa a instal·lar-se també al carrer Fontanella de Barcelona, al costat de Portal de l’Àngel.
MediaMarkt s’ha quedat a més a més amb les botigues que Worten tenia al polígon Montigalà de Badalona, a Lloret de Mar, Platja d’Aro, Calafell i Sant Boi de Llobregat. Amb seu al Prat de Llobregat, la filial espanyola del grup s’ha marcat l’objectiu de facturar 3.000 milions d’euros l’any 2025, xifra que suposaria un creixement del 60% respecte als 1.871 milions ingressats el 2020 (un 8,7% menys). Per això, preveu elevar a 150 el nombre de botigues i confia a aconseguir una facturació en línia de 1.000 milions a Espanya.
A més d’apostar per les botigues urbanes, la cadena vol desenvolupar a Barcelona i Madrid un nou format comercial que denomina Lighthouse i que requereix locals de gran superfície, ja que seran establiments de fins a 10.000 metres quadrats. “Estem buscant ubicacions a Barcelona per al format de botiga Lighthouse“, assenyala la companyia. Aquestes macrobotigues, expliquen, “estaran dedicades a la innovació, amb àrees per a la formació i la presència directa de les marques líders en tecnologia a escala internacional. Seran com un marketplace físic en electrònica de consum”.