La companyia, amb clients com Wallapop, Glovo i Ferrer, preveu registrar beneficis aquest 2023 i ampliarà la seva seu l'any que ve
Nora Real Food va començar a preparar els seus plats per a oficines en una petita cuina al 22@, sabent que aquí hi havia moltes multinacionals que les podrien contractar. Nora Vallcorba i la seva mare, Nora Barata, es van posar a fer-ho l’any 2019, després de veure un model similar de negoci a França. Formada a Esade, Vallcorba va plantejar aquesta proposta com a projecte de fi de grau, detectant que hi havia moltes opcions de delivery per a quan s’està a casa, però no a la feina. Va creure haver trobat amb un àmbit poc modernitzat, amb empreses que es dividien entre les que donaven tiquet restaurant, tenien un menjador o deixaven que els seus empleats s’emportessin un tupper, a més de veure que hi havia poques opcions per a les ubicades als afores de la ciutat.
La primera cuina al 22@ aviat se’ls va quedar petita i es van quedar amb la d’un restaurant pròxim on anaven a menjar i prendre cafès, ja més gran, amb 150 metres quadrats en comparació amb els 25 metres quadrats inicials. A través d’una plataforma online, els demanaven plats particulars i empreses, fins que van començar a fer-ho els departaments de recursos humans. Nora Real Food es va adaptar sempre a les seves necessitats, “fem vestit a mida”, remarca Vallcorba. S’ofereixen opcions variades, pensant en les intoleràncies i incloent plats vegetarians i vegans, per un preu que va dels 8 euros als 12 euros, depenent de si es fa un sol plat o un menú complet, amb el tiquet mitjà situant-se en els gairebé 9 euros. El preu ha pujat recentment per la inflació, amb especial afectació en les cuines l’encariment de l’electricitat.
Al final, també els va començar a faltar espai amb la seva primera expansió, així que es van plantejar escalar el projecte. Es van fixar en unes naus industrials buides, per sobre de la Diagonal, en el 22@ nord, on podrien situar una gran cuina i un magatzem per donar resposta a la creixent demanda. Amb les obres començades, va arribar la pandèmia. Per prudència, van decidir quedar-se només amb una nau, de 800 metres quadrats, i alliberar la veïna, de 400 metres quadrats.
Van sortejar els mesos de covid i, encara que molts van vaticinar la mort de les oficines pel teletreball, van veure com les companyies reformaven les seves seus per fer espais diàfans i amplis, eliminant moltes de les cantines que tenien fins al moment. Van acabar captant nous clients, aprofitant també canvis de contracte en els menjadors. Així mateix, van posar el focus en les empreses de ciutats veïnes de Barcelona, especialment les situades en polígons, sabent que tenien poques opcions per triar.
Després del sotrac de 2020, van ingressar 1,3 milions d’euros l’any 2021, xifra que van més que duplicar el 2022, amb 2,9 milions d’euros. Aquest 2023, preveuen situar-se en una facturació de 4,5 milions d’euros i registrar beneficis per primera vegada. La companyia va arrencar amb un capital inicial de 300.000 euros i només ha tancat una ronda de finançament, l’any 2020, per un import de 455.000 euros, però no descarten tornar-lo a fer en el futur. A l’equip fundador, es va sumar Albert Solé, actual director d’Operacions. Compten amb una total de 65 treballadors, amb la majoria en cuina i només 20 en oficines, des d’on es gestiona la plataforma a través de la qual es fan les comandes.
La incorporació d’una nova línia de negoci, passant a gestionar el menjador de Mango, ha estat clau en aquest salt cap a la rendibilitat. Nora Real Food s’ha convertit en l’operador de la cantina de la seu de l’empresa de moda a Palau-solità i Plegamans, incorporant a la seva plantilla els seus 20 treballadors. Malgrat que el seu focus continuarà estant en el que la fundadora defineix com a cantina digital, és a dir, l’enviament de plats a empreses que no tenen menjador, no descarten nous clients similars a Mango.
La incorporació d’una nova línia de negoci, passant a gestionar el menjador de Mango, ha estat clau en aquest salt cap als beneficis
En total, compten amb una cartera de 120 clients i serveixen 2.500 menús diaris a empreses com la farmacèutica Ferrer, la drassana MB92, el mercat digital de segona mà Wallapop, l’empresa de repartiment Glovo i el despatx d’advocats Osborne Clarke. També envien plats fora de Barcelona, fins a una hora i quart de distància, a ciutats del Baix Llobregat i el Vallès. El repartiment està subcontractat a empreses de repartiment com Paack i Shargo. S’intenta sempre que es pot que els proveïdors siguin de proximitat i sostenibles.
Comprovada la viabilitat de la proposta que Vallcorba va pensar per a un treball a Esade, l’any que ve Nora Real Food tornarà a expandir-se. Preveuen ocupar la nau que no van poder quedar-se amb la covid, arribant a una superfície total de 1.200 metres quadrats, podent espaiar la cuina i la zona destinada a logística, des de l’emplatat a la recollida, així com el magatzem de tots els productes que utilitzen per cuinar més de 40 tipus de plats.
A més llarg termini, l’empresa contempla l’opció d’expandir-se a Madrid. També volen anar millorant la seva tecnologia, per incorporar, per exemple, la predicció de menús o les comandes per WhatsApp. Això sí, remarca Vallcorba, “creixent de manera sostinguda i sense perdre la qualitat”. Per a això hi ha la seva mare, sempre revisant que no es desvien del negoci que van començar a provar en una cuina petita fa ja quatre anys.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…