Els majoristes del mercat central d’aliments frescos de Barcelona apunten a un creixement de les vendes d’entre l’11% i el 13% aquest mes de desembre, coincidint amb les festes de Nadal, que situaran el volum de distribució de productes a nivells de 2019, amb 106.500 tones comercialitzades
Els majoristes de Mercabarna d’aliments frescos es mostren optimistes amb les vendes d’aquest Nadal, malgrat les incerteses que planen sobre com podrà ser la celebració de les festes al sector de la restauració. Creuen que als restaurants o a casa, els àpats podran fer-se sense un increment de preus significatiu perquè “les empreses majoristes no esten traslladan les pujades del cost de l’energia ni de la producció (també a causa dels temporals) o del transport en el preu de venda del producte fresc”, segons el vicepresident de l’Associació d’Empreses Majoristes de Mercabarna (Assocome), Jaume Flores.
Tant és així que les previsions apunten a un increment dels preus d’entre l’11% i el 13% de mitjana per a tots els productes, amb la qual cosa el cistell de la compra costarà el mateix que el 2019, any previ a la pandèmia. En global, els majoristes preveuen distribuir unes 106.500 tones de producte fresc aquest mes de desembre, amb una contenció dels preus. Això es concreta en 6.500 tones (el 50% de tot el que es consumeix a Catalunya) que sortiran del Mercat del Peix —un 13% més que el desembre de 2020— i unes 100.000 tones de fruites i hostalisses —un 11% més que l’any passat—. D’aviram se’n distribuiran 18.000 unitats (unes 120 tones de producte), el que suposa un 20% més de vendes en relació a 2020.
L’any passat, en plena pandèmia, les vendes de producte fresc a Mercabarna van sumar les 96.000 tones, i el 2019 van superar les 100.000 tones.
Respecte als preus, en peix i marisc, els augments se situen entre el 3% i el 18%, mentre que fruites i hortalisses ho faran un 3,4% i l’aviram al voltant d’un 5%.
Excepcionalment, sí que hi ha productes que s’encariran, com és el cas del raïm que serà entre un 20% i un 30% més car perquè al sud de França i d’Itàlia, països exportadors, han vist com la climatologia reduïa al 50% la collita d’aquest any. També costarà més el llamàntol canadenc a causa de la pressió del mercat asiàtic que ha esdevingut un gran comprador d’aquest producte en el darrer any.
Els majoristes recorden als consumidors que el millor per a aquestes festes de Nadal és anar a comprar als mercats “sense una idea preconcebuda”, perquè és la manera d’ajustar la cistella de la compra: trobar la millor relació preu qualitat en tots els productes de temporada i de proximitat. Una proposta que, com cada any, han traslladat a la xef Carme Ruscalleda que ha creat un receptari de Nadal amb plats elaborats amb producte de temporada i de proximitat com a protagonistes de les taules nadalenques, “sense gastar massa”, ha insistit Ruscalleda.
El president del Gremi de Majoristes del Peix (GMP), Àngel Máñez, ha insistit en què el context no és fàcil, que encara hi ha molta incertesa sobre l’evolució de la pandèmia en les properes setmanes i sobre com això pot afectar a les celebracions, en especial les previstes en els restaurants. No obstant, els majoristes creuen que si finalment el nombre de cancel·lacions a la restauració és elevant, les famílies traslladaran els àpats a casa i també es mantindran els nivells de venda de producte fresc.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…