La cadena de supermercats també dona 24.570 quilos de pasta
La cadena de supermercats Mercadona ha entregat un total de 4.804 targetes de compra, per un valor de 50 euros cadascuna, al Banc dels Aliments de Barcelona. La donació ha estat gràcies a les aportacions monetàries realitzades pels clients, anomenats com a caps per l’empresa valenciana, en el moment de passar per la línia de caixes durant la campanya del Gran Recapte de l’any passat. La companyia va participar amb les 250 botigues que té a Catalunya, de les quals 174 són a les comarques de Barcelona.
“Aquesta entrada d’aliments és molt benvinguda en uns moments en els quals tenim dificultats per cobrir la seva gran demanda”, sosté el president del Banc dels Aliments de Barcelona, Lluís Fatjó-Vilas. “Agraïm molt aquest tipus de donacions en les quals cadenes com Mercadona col·laboren per fer realitat aquestes entrades tan importants de productes alimentaris al Banc dels Aliments”, remarca.
Les més de 4.800 targetes de compra, que s’entregaran entre les entitats beneficiàries del Banc dels Aliments perquè puguin adquirir els productes que necessitin, s’han complementat amb una aportació adicional del 10% per part de Mercadona. La donació extra s’ha traduït en 24.570 quilos de pasta, concretament macarrons, que s’han lliurat directament al Banc dels Aliments.
“És un orgull poder col·laborar aportant els nostres recursos informàtics i logístics, al mateix temps que agraïm la solidaritat dels nostres caps, ja que sense ells no seria possible”, assenyala el director de Relacions Externes de Mercadona a Catalunya, Bernat Morales.
Des de la companyia, aninem als clients a continuar col·laborant en les pròximes campanyes de recaptació a través de la donació monetària a les caixes, considerada com “la manera més eficient i amb què responem millor a les necessitats reals del beneficiari final”.
Més de 25.100 tones donades el 2022 a Espanya i Portugal
Aquest conjunt d’accions s’emmarquen en el pla de responsabilitat social de Mercadona, basat en “compartir part de tot el que en rep” i executat a través de diferents línies d’actuació sostenibles que reforcen l’aposta pel creixement compartit.
La cadena de supermercats col·labora amb més de 550 menjadors socials i 60 bancs d’aliments d’Espanya i Portugal, als quals dona aliments diàriament, i participa en les campanyes de recollida d’aliments que aquestes entitats organitzen. L’any 2022 la companyia va donar un total de 25.100 tones de productes de primera necessitat, un 22 % més que el 2021.
A Catalunya, col·labora amb 157 entitats socials i organitzacions benèfiques, com ara els quatre bancs d’aliments de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida i les seves entitats col·laboradores, la Creu Roja a Catalunya i el Banc de Productes no Alimentaris La Nau. L’any 2022 va donar 4.779 tones de productes de primera necessitat a entitats catalanes. Del total, 103 corresponen a les comarques de Barcelona; 24, a les de Tarragona; 21, a les de Girona i 9, a les lleidatanes.
El Museu Diocesà de Barcelona acull l’exposició 'La Barcelona de Dalí. Un intinerari fotogràfic', comissariada…
La vagina és l’òrgan de l’aparell genital femení que connecta l’úter amb l’exterior del cos.…
Antonio Carmona és molt conegut entre els periodistes catalans. Durant els últims anys ha estat…
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…