Després que la pandèmia no hagi afectat excessivament el sector logístic aquest 2020, les seves previsions de contractació de cara aquest any són optimistes. S’incorporaràn al mercat un total de 388.410 metres quadrats i més del 67% d’aquesta superfície ja s’ha prellogat, concentrant-se a Barcelona, tant a la seva primera corona com al centre, on es lliuraran tres projectes a la ZAL Port Barcelona. Així mateix, del nou espai logístic que es va incorporar el 2020, un total de 430.627 metres quadrats, el 84%, ja ha estat contractat.
“L’atractiu de Catalunya es manté per als operadors i inversors, tant nacionals com internacionals”, exposa la directora del departament d’Indústria i Logística de Savills Aguirre Newman Barcelona, Gloria Valverde. “El sector ha anat reactivant-se i una mostra que la demanda continua activa és que hem millorat el nombre de transaccions respecte a l’any anterior i la contractació es manté en uns nivells elevats”, agrega.
De fet, un total de 68 transaccions de naus i espais logístics es van tancar durant el 2020, mentre que aquesta xifra va ser de 61 durant l’any 2019. D’altra banda, la superfície contractada va arribar als 423.510 metres quadrats enfront dels 601.521 de 2019, una disminució en els nivells d’absorció influïda pel període de confinament, segons remarca Valverde.
L’any passat també va ser un bon any per les transaccions de més de 20.000 metres quadrats, conegudes com a Big Box, realitzades per Lidl, ID Logístic, Katoen i Amazon, superant les tres que es van fer el 2019.
La falta de terrenys continua sent un dels principals problemes per al sector logístic: l’estoc disponible se situa en el 3% a tot Catalunya i a la zona central i primera corona de Barcelona només arriba a l’1,5%. Davant de l’escassetat de producte, les rendes s’han mantingut. “Existeix una demanda no satisfeta davant la dificultat d’atendre-la per la falta de producte i superfície disponible segons les seves necessitats”, avisa Valverde.