MiM: Messi i Majestic, un grup hoteler gestat a Barcelona

Amb la recent adquisició de l'Hotel A Casa Canut d'Andorra, la cadena del futbolista del Barça ja suma cinc establiments i prepara dues incorporacions més fins a l'any 2023

Aquesta setmana podríem parlar de l’esperada renovació del contracte de Lionel Andrés Messi Cuccittini amb el Futbol Club Barcelona. També podríem recordar que fa tan sols uns dies aquest futbolista va guanyar, finalment, el seu primer títol internacional amb la selecció d’Argentina i també seria factible repassar una sèrie actualitzada de rècords i estadístiques aclaparadores que converteixen el jugador en una estrella mundial.

No obstant això, el punt central d’aquesta història es diu MiM, nom comercial d’un grup d’hotels que, amb la mateixa discreció que el mateix jugador en la seva vida extraesportiva, s’han anat obrint pas en places tan interessants com Sitges, Mallorca, Baqueira, Eivissa i Andorra.

MiM, per cert, correspon a les inicials de Messi i Majestic, ja que és amb aquest grup hoteler barceloní amb el qual l’argentí s’ha aliat per arrencar i fer créixer en aquesta aventura hotelera.

Recepció del MiM a Baqueira

Tres protagonistes

La intrahistòria d’aquesta aventura hotelera neix a Barcelona i, al marge del futbolista, té tres coprotagonistes: Malco Par, director general de Majestic Hotel Group; Alfonso Nebot, director del family office de Leo Messi, i Gemma Ravasi, directora d’operacions del grup.

Par, en aquesta posició des de fa gairebé 13 anys després de 15 més amb Núñez i Navarro, cinc anys com a directiu de Ceac i tres com a auditor d’Arthur Andersen, arrenca l’explicació sobre el que és MiM: “Des de Majestic Hotel Group, amb diversos establiments en propietat, volíem posicionar-nos també com a operador hoteler sempre en aquells segments de mercat que enteníem que poguessin aportar valor a un inversor-propietari”.

Sobre el primer hotel d’aquesta nova marca és més específic: “Ja havíem estudiat diverses alternatives, quan a principis del 2017, ens va arribar, mitjançant un col·laborador comú d’ambdós grups, la possibilitat d’operar el que ara és l’hotel MIM de Sitges. El vam anar a visitar, ens va semblar un producte molt interessant i adient amb el nostre portafoli hoteler, de manera que aquí es va iniciar el nostre camí en comú“.

Junior suite al MiM de Sitges

Nebot, que treballa junt amb la família Messi des de 2009 en el terreny patrimonial, afegeix que l’opció Majestic la van tenir molt clara en entrar en el món de l’hoteleria: “Són grans professionals i és una cadena hotelera de luxe amb molts anys d’experiència en el sector”, indica aquest antic directiu en el terreny de la banca privada en firmes com Banif o Credit Suisse. Ell i els seus assessorats tenien molt clara la idea que els porta fins aquí: inversió immobiliària i diversificació.

La idea inicial es va anar afinant: “L’objectiu eren hotels d’entre 30 i 140 habitacions, amb ubicacions de vacances top, ja fossin de mar o bé a la muntanya. De moment ho hem demostrat amb el portafoli dels MiM que ja tenim a Sitges, Balears i al Pirineu”.

Exterior del MiM Sitges, el primer hotel del Grup de Messi i Majestic

Ravasi intervé per parlar de la filosofia d’aquest grup hoteler en creixement: “Diria que MiM és jove, dinàmic fresc i eco-responsable“, indica la directora d’operacions, que també ha estat directora dels hotels Majestic i Anglaterra.

“Crec també que tot i estar en ubicacions distants i ser edificis diferents entre si, el que uneix cada hotel és una filosofia alegre i desencotillada. I, per cert, tots ja disposen de certificat LEED per la pràctica responsable en la gestió dels seus recursos energètics”, afegeix.

Tots són hotels LEED

LEED són les sigles en anglès de Leadership in Energy & Environmental Design, un sistema de certificació d’edificis sostenibles, desenvolupat pel Consell de la Construcció Verda dels Estats Units que va arrencar el 1993 i després es va anar estenent per diferents països. Aquest certificat fou un punt fort per a l’arrencada de MiM a Sitges: “Va ser la primera aposta i, després d’analitzar-ho, ho vam veure clar: 77 habitacions, prop del mar, i ja tenia la certificació LEED Platinium. Un tret que després ha estat denominador comú a la companyia, aconseguint aquest certificat a la resta dels hotels”, indica Nebot.

Amb l’obertura del primer hotel, Majestic va pensar a integrar la marca MiM dins de la divisió Boutique de MHG, tot i que a mesura que el nombre va anar creixent i es va anar desenvolupant una personalitat pròpia es va crear també la cadena MiM Hotels by MHG, amb unes característiques comunes que el diferencien de la resta d’establiments de Majestic. “Estan localitzats a destinacions de caràcter turístic de màxima rellevància, mentre que els de MHG són destinacions urbanes. També són lifestyle, dirigits al segment alt, tot i que es caracteritzen per ser un luxe més casual i desenfadat, i els uneix aquest segell LEED que ja s’ha comentat”, explica Malco Par.

La Gemma Ravasi coneix tots els establiments com el palmell de la seva mà. De fet els visita molt temps abans de l’adquisició de la propietat, supervisa la seva conversió, la posada en marxa i després el seu dia a dia. Cada setmana fa centenars de quilòmetres per terra o per aire per supervisar el funcionament i els detalls de cada hotel. Es podria dir que és la mare de cada hotel i una mica també la de cada empleat. Els coneix bé, com també les virtuts i trets característics de cada una de les propietats.

Alguns són només per a adults, com Eivissa i Mallorca, i altres més familiars, com Sitges i Baqueira“, indica. “En el cas de Sitges és un hotel de vacances i urbà dirigit tant a clients que vénen a visitar Sitges, fer un break amb el magnífic spa, o per a grups MICE, ja que disposa de sales de reunions totalment equipades i la seva proximitat amb Barcelona el converteix en una opció òptima”.

Sobre l’hotel de Mallorca destaca que va dirigit al públic de vacances fins i tot de l’illa. Està a 45 minuts de Palma en una zona on hi ha les platges més boniques i naturals del territori, mentre que, en sentit totalment diferent, Baqueira es troba al millor enclavament de la Vall d’Aran per a esquiadors, està dirigit a famílies, parelles i fins i tot grups per gaudir de la neu i la vall.

Piscina de l’hotel MiM a Mallorca

Com tothom, Ravasi té una debilitat: l’illa d’Eivissa i el singular hotel MiM: “Diria que és el nostre enfant terrible i va dirigit a un públic que vol gaudir entre amics o parella de l’illa de dia i de nit o bé passar unes vacances agradables en un edifici tipus art déco molt chic on la diversió està garantida i queda molt a prop de la capital”, explica, amb un ampli somriure mentre parla d’aquest hotel.

Entrada del Mim a l’illa d’Eivissa

Andorra i més enllà

L’adquisició més recent del grup és un establiment a Andorra la Vella: A Casa Canut, un hotel en plena Avinguda Meritxell, gran centre de les compres al país i la seva característica més important era la bona gastronomia. Després d’una important reforma a fons reobrirà com el cinquè MiM. Això no vol dir que sigui l’últim, ja que l’Alfonso Nebot ja té al cap afegir dos hotels més per arribar a tenir set propietats obertes el 2023.

Façana d’A Casa Canut, l’última adquisició del Grup a Andorra

Els llocs triats estan per definir, tot i que l’única cosa que se sap d’una manera certa al 100% és que no estaran ni a Madrid ni a Barcelona, car es vol seguir la filosofia d’establir-se en ubicacions de vacances a Espanya, tot i que no en ciutats.

De moment ja hi ha quatre hotels en marxa, un cinquè podria estar llest a l’hivern de 2021-2022 i dos en cartera. N’hi haurà més? Els tres directius, sempre prudents, no avancen més plans… tot i que vist el ritme d’obertures i l’èxit comercial de cada hotel, fins i tot en un dels pitjors anys de la història del sector, tot fa pensar que aquesta aventura nascuda a Barcelona acaba d’arrencar i té un interessant futur al davant.

Compartir
Publicado por
Javier Ortega Figueiral

Artículos recientes

  • Creativitat

El Museu Picasso viatja a París a ritme de cancan

L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…

21 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

La multinacional Protime obre un ‘hub’ digital a Barcelona per a 250 empleats

La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Barcelona porta el Nadal als seus barris amb centenars de propostes

Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…

20 de novembre de 2024
  • Gaudeix de Barcelona

Casa Seat celebra un Nadal dolç amb Jordi Roca

L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

Passeig de Gràcia es manté com el carrer comercial més car d’Espanya

El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició

20 de novembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sincrotró Alba comptarà amb una residència per a treballadors

La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…

20 de novembre de 2024