Baco Boca

Mimmar, empanades mediterrànies per gaudir a l’Eixample

Ubicat al carrer Girona, el nou establiment de Mimmar és el tercer de la firma catalana, el segon a Barcelona

A casa sempre s’ha dit que “la bona cuina es fa a foc lent”, sense presses. Aquesta és la filosofia de Mimmar, empanades mediterrànies. La firma, que va néixer un 2021 postpandèmic, segueix a pas lent, però ferma la seva expansió per acostar a la gent del barri els seus petits menjars de cuina casolana. Així, el 2023 van obrir un segon local a Sant Cugat —provant un altre tipus de clientela— i ara, aquesta primavera, acaben d’obrir el segon establiment a Barcelona, ​​aquesta vegada, al carrer Girona, 113, just a la renovada àrea de vianants d’aquesta zona de l’Eixample.

Les empanades són fetes a mà i amb farcits casolans.

A Mimmar el pas del temps, però, no els ha mogut gens ni mica de les seves idees: oferir receptes de sempre per menjar d’una mossegada, o el que és el mateix, presentar en forma d’empanades exquisides elaboracions de cuina casolana, pensades per a tots aquells que aprecien les coses ben fetes.

‘Street food’ de receptes de tota la vida

I és que, Mimmar brinda tots els secrets i la màgia de la nostra cuina en un parell de mossegades. Receptes mediterrànies de sempre, reconeixibles, en format street food. Empanades elaborades amb ingredients de proximitat, saludables i exquisits, cuinats a foc lent. “Cuinem els nostres farcits amb ingredients, sempre que puguem, de proximitat: cebes de Figueres, porc Duroc, pollastre de pagès, pernil cuit La Selva, verdures de les nostres comarques, xocolata Simon Coll, oli d’oliva de DOP catalanes…”, explica Yigal Lenti, soci fundador de Mimmar.

Les empanades de Mimmar es poden escalfar a casa al forn o amb l’air fryer.

Com no podia ser d’altra manera, cada empanada es farceix de forma manual, una a una, “i amb cura”. La mateixa cura que dipositen al seu obrador de Galvany, on cuinen “a foc lent” un dels farcits.

Una aposta per la cuina “sostenible”, una sensibilitat que també traslladen en la forma d’oferir les empanades, fent ús de materials reciclables per a l’embalatge, o envasos retornables. A més, “marca de la casa” és oferir aigua gratis als seus locals, a la ja mítica font de Mimmar, on els clients poden omplir les ampolles reutilitzables.

El ‘top ten’ de la casa

Les especialitats de Mimmar es basen en plats molt familiars als nostres paladars. Receptes com, per exemple, el remenat de bolets amb ceba; l’albergínia amb formatge de cabra; tomàquets cherry amb mozzarella i alfàbrega; o ceba de Figueres amb vi blanc i formatge.

Les empanades de temporada s’identifiquen amb una estrella.

Altres hits de la casa són l’empanada de rostit de pollastre de pagès, amb brandi, prunes i pinyons; la pulled pork, amb porc Duroc a baixa temperatura, poma, mostassa i salsa barbacoa; i l’empanadilla bikini, amb pernil dolç La Selva i mozzarella.

Però, a més de receptes amb molt accent català, també n’ofereixen algunes de més enllà, com la madriles, amb calamar a l’andalusa amb allioli suau; o la de pollastre thai, amb col xinesa, ceba tendra, llet de coco i llima.

Mimmar també té “suggeriments de temporada”, on ofereixen empanades “temporals”, algunes amb tant èxit com la de canelons a la catalana o la de calçots amb romesco. Ara, aquesta primavera del 2024, han estrenat la de pastela de pollastre, una recepta d’origen marroquí però amb ingredients d’aquí, com el pollastre de pagès i els pinyons.

La carta es complementa amb l’empanada per als més llaminers, de xocolata Simon Coll i plàtan de les Canàries; i amb amanides i postres.

Del ‘delivery’ i ‘take away’ al càtering

Les botigues Mimmar parteixen bàsicament d’un servei de take away i/o delivery. Els clients poden emportar-se-les o demanar-les directament a la botiga o al seu web o bé, a través de les principals plataformes de delivery de la ciutat. Només la botiga de Sant Cugat té servei de taules a la terrassa.

Empanades amb farcits de receptes d’aquí.

Aquests anys, la firma també ha crescut en un altre camp: el del càtering. I és que el 2023 van posar en marxa el servei de càtering ideal per a dinars i reunions d’empresa, esdeveniments corporatius o celebracions especials, amb packs fets a mida a les necessitats de cada client.

Plans de futur

Mimmar, que es va gestar en plena pandèmia, manté els seus plans de creixement sostingut. “En aquest temps hem investigat, hem provat i ajustat”, comenta Yigal Lenti. Així, el 2023 van fer un spin-off de Mimmar amb una food truck que van tenir en marxa durant unes setmanes. I el 2022 van obrir fora de Barcelona, ​​a Sant Cugat, un local que els ha permès arribar a nous clients, tot i que sempre en el marc del seu target, un perfil mitjà alt de famílies o parelles que aprecien la bona cuina i la qualitat.

Per emportar, per menjar allà o per demanar i que te les portin.

Ha estat un temps en què l’empresa també ha ajustat procediments interns, però sempre fidels a la seva filosofia de creixement sostenible, gestat “a foc lent”. Així, han aconseguit fidelitzar més de 3.500 clients (que compren des de la seva web). Des del seu obrador de Galvany surten aproximadament unes 10.000 empanades al mes (ara, amb el nou local, esperen arribar a les 15.000).

Amb aquesta nova botiga del carrer Girona també es volen obrir a un creixement més àgil, sempre a través de socis i descartant la franquícia. “Amb la franquícia no podem controlar la nostra essència, el nostre esperit, la nostra qualitat”, apunta Lenti. Ara pensen a buscar nous locals ubicats a zones estratègiques, locals “evolucionats”, i no descarten que sigui fora de Barcelona.

Els fundadors

Mimmar, que es va gestar en plena pandèmia, és el somni fet realitat dels germans Lenti i la seva amiga d’infantesa, Geòrgia. Tots ells, amb experiència al món de la gastronomia i de l’hostaleria, especialment qui porta la batuta del projecte, Yigal Lenti, que al seu moment va viure des de dins com és el dia a dia d’un grup gastronòmic amb estrella Michelin.

I com la seva cuina, Mimmar creix a foc lent. Cada detall ha estat elegit amb cura. Des de la ubicació de cada local, a la vaixella, feta a mà per artesans de la Bisbal de l’Empordà. El resultat, locals amb esperit i ADN mediterrani, dissenyats pels interioristes d’Extra Bonus, i amb la imatge corporativa i les il·lustracions d’Anastasiia Plotnikova.

Compartir
Publicado por
Isabel Acevedo (Baco & Boca)

Artículos recientes

  • Dins la Copa de l'Amèrica
  • Good News Barcelona

L’Emirates Team New Zealand: l’equip que va portar la Copa de l’Amèrica i vol tornar a guanyar-la

Els neozelandesos s'han instal·lat a l'antiga terminal de Baleària, entre escales automàtiques i taquilles, i…

6 de setembre de 2024
  • El Bar del Post

Jordi Amor: En constant recerca de l’autor

“Com tothom, soc moltes persones alhora. I una d'aquestes persones és un narrador que, al…

6 de setembre de 2024
  • La punyalada

Rectificar

L’Ajuntament ha arribat a la sana conclusió que situar unes plantes en un carrer del…

6 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

El Sail Team BCN es prepara per passar a la història amb vocació de continuïtat

L'equip femení i juvenil que competirà a la Copa de l'Amèrica entrena a la seva…

5 de setembre de 2024
  • Good News Barcelona

Panerai desembarca a Passeig de Gràcia amb la seva primera ‘boutique’ a Barcelona

La firma d'alta rellotgeria ha obert de la mà de Rabat i buscant coincidir amb…

5 de setembre de 2024
  • Gastronomia

Estrella Damm ret homenatge a la 37a Copa Amèrica amb una edició limitada de la seva llauna de 25cl

Estrella Damm, patrocinador oficial de la Louis Vuitton 37a America’s Cup, ha llançat una edició…

5 de setembre de 2024