L'exposició conjunta ha atret tant a públic local com internacional amb la seva interpretació de la relació d'amistat i admiració entre tots dos artistes
Quatre mesos després de la seva obertura, la històrica exposició Miró-Picasso tanca les seves portes aquest diumenge, amb una previsió de fregar els 485.000 visitants. En concret, la irrepetible mostra que aprofundeix en la relació entre tots dos artistes ha comptabilitzat fins ara 461.620 visitants, als quals preveu sumar 24.000 durant el seu últim cap de setmana.
L’excepcional exposició ha explorat els punts de trobada entre Joan Miró i Pablo Picasso a través d’una mostra organitzada i produïda conjuntament entre la Fundació Joan Miró i el Museu Picasso de Barcelona. L’amistat i admiració entre tots dos artistes s’ha interpretat a partir de més de 300 obres i documents, que han inclòs l’intercanvi de peces entre totes dues institucions i préstecs internacionals.
A través d’aquestes preuades obres i documents, la mostra ofereix una “interpretació conjunta dels dos artistes que permet obrir noves mirades sobre la seva obra, en un exercici que esdevé màgic per al públic”, ha destacat el ministre de Cultura, Ernest Urtasun, en una visita a l’exposició.
El 20% dels qui s’han acostat a conèixer aquesta relació entre Miró i Picasso ho han fet des de Barcelona o des dels seus voltants
Comissariada per Teresa Montaner i Sònia Villegas de la Fundació Joan Miró, i per Margarida Cortadella i Elena Llorens del Museu Picasso, l’exposició no només ha estat un reclam per al públic internacional, sinó que ha atret també a nombrosos visitants locals.
I és que el 20% dels qui s’han acostat a conèixer aquesta relació entre Miró i Picasso ho han fet des de Barcelona o des dels seus voltants, segons ha detallat Emmanuel Guigon, director del Museu Picasso. En part gràcies a aquesta exposició conjunta, l’equipament que dirigeix ha recuperat xifres d’afluència prèvies a la pandèmia.
La mostra ha estat el colofó de la commemoració dels 50 anys de la mort de Picasso, que coincideix amb el 40 aniversari de la de Miró. I ha estat una mostra llargament preparada: “Els dos museus hem treballat durant anys per aconseguir aquesta exposició històrica”, ha reivindicat el director de la Fundació Joan Miró, Marko Daniel, evidenciant aquest caràcter únic i irrepetible d’aquesta extraordinària exposició.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…