Caixa Capital risc lidera una ronda de finançament sèrie A per impulsar la internacionalització de la plataforma tecnològica 3D Digital Venue, que permet comprovar la visibilitat dels seients quan compres una entrada d'un espectacle. Entre els seus clients destaca l'NBA, La Lliga i la Fórmula 1.
La digitalització avança en tots els sectors i el dels equipaments esportius i culturals no n’és una excepció. L’empresa Mobile Media Content (MMC), amb seus a Barcelona i San Francisco, acaba de tancar una ronda de finançament de 2,5 milions d’euros per potenciar el creixement internacional de 3D Digital Venue, una plataforma que presta serveis al món de ticketing, és a dir, a la venda d’entrades per a tota mena d’espectacles i grans competicions.
Aquesta ronda de sèrie A ha estat liderada per Caixa Capital Risc, la gestora de capital risc de la Fundació La Caixa, i també hi han participat el fons Spodeal Capital, especialitzat en la indústria de l’esport; Limorent, un grup inversor català liderat per Jorge Campins; el Ministeri de Ciència i Innovació, i els accionistes actuals. També han acudit a la ronda els socis fundadors: Michele Marino i Francis Casado. Jorge Campins, marit d’Elena Daurella —accionista del grup Cobega— assumirà la presidència de Mobile Media Content.
Gràcies al software as a service (SaaS) desenvolupat per la startup, els espectadors que compren una entrada per acudir a un concert o a un partit de futbol a través del mòbil poden seure virtualment a qualsevol de les butaques disponibles i comprovar la panoràmica visual des del seient escollit. La tecnologia permet també automatitzar la producció de continguts i ofereix als propietaris d’estadis i teatres eines per incrementar la conversió online, és a dir, per aconseguir incrementar la venda digital d’entrades, abonaments o experiències VIP.
La plataforma 3D Digital Venue ja s’utilitza en milers d’esdeveniments a 18 països. Segons l’empresa, entre els seus clients figuren teatres, clubs esportius, grans competicions i lligues professionals. Concretament, la tecnologia de MMC ja la utilitza la NBA i quatre grans lligues nord-americanes més: NFL, NHL, MLB i MLS. Aquests cinc clients generen més de la meitat de la facturació de la startup. La resta dels ingressos procedeixen d’Europa, amb clients com ara La Lliga, la Premier, la Fórmula 1 o la Sèrie A.
“La ronda de finançament ajudarà a impulsar el creixement i la consolidació internacional de la plataforma 3D Digital Venue, incrementant la seva penetració al mercat global dels esdeveniments”, assenyala MMC. Segons l’empresa, part dels recursos es destinaran també a desenvolupar nous models de negoci basats en l’economia digital i el metavers que afegeixin valor afegit als clients.
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…
Prop de 600 projectes empresarials s'han beneficiat de les convocatòries, un 66% dels quals han…
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…